MotoNews.pl
  

Szarpie na benzynie przy zimnym i ciepłym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy miał ktoś przypadek szarpania na paliwie niezależnie od ciepłoty silnika.
Mam gaz od 1500 km i na początku było wszystko ok. po ok. 600 km coś mu się pochrzaniło i teraz szarpie tak jak bym się uczył ruszać.
Po przejściu na gaz (przejście przy przekroczeniu obrotów) chodzi idealnie. Niezależnie czy przejdę ba gaz jak jest ciepły czy zimny i potem znowu na benzynę jest do bani.
(resetowałem kompa od benzyny i nic nie pomogło)
(wymieniłem świece kable spala na trasie 8,2/na 100 LPG)
Gdyby komuś coś takiego się działo proszę o pomoc.
  
 
Witam.
jakie auto i jaki silnik
  
 
Astra F kombi silnik 1,6 jednopunktowy wtrysk.
Jest coraz gorzej prawie nie da się ruszać na benzynie. Na wolnych obrotach i przegazowaniach do wysokich obrotów ok a jak ruszam jest do d.... .

  
 
Taki stan ma czasami miejsce w sytuacji kiedy źle został ustwiony komp od gazu. Chodzi tu o dopowiednie dobranie emulacji sondy lambda. W przypadku jej błędnego ustawienia paramety pracy silnika na gazie zapisywane są do kompa samochodu, a dzieje się to on-line. W chwili gdy odpalasz pojazd na paliwie pojazd pracuje na tz. mapie wtrysku czyli zapisanych parametrach pracy silnika na gazie w momecie gdy był on rozgrzany i czytał parametry wszystkich urządzeń pomiarowych. Praca taka trwa do chwili gdy sonada i inne czujniki nie osiągną temperatury pracy i podadzą poprawne odczyty parametrów.
Przeprowadź sprawdzenia poprzez reset kompa przed jego zapaleniem na zimnym silniku. ( Restaru dokonujesz przez wyjęcia bezpiecznika zasilającego, a jeżeli nie wiesz który to jest to poprzez odłacznie na pare sekund akumulatora.Po restarcie uruchom pojazd, jeżeli okaże się że działa poprawnie to jest to tego typu problem co opisywałem powyżej.
W takim przypadku istnieją dwa sposoby na pozbycie się problemu:
- właściwe dobranie emulacji sondy lub ustawienie jej w pozycję MASA,
- uruchomienie opcji reset w kompie gazu o ile taka w danej wersji istnieje - sprawę znają gaziarze.
POWODZENIA
  
 
Cześć
Mam AL 700 jego można resetować tylko przy podłączeniu do komputera.
Sonda jest emulowana ok, bo byłem przy ustawianiu (było optymalnie) (spalanie na trasie autostradą 2 osoby 7,1/100 przy 110...130)
Co do resetowania komputera paliwowego to robiłem to, ale z miernym skutkiem (jak rozgrzałem silnik na benzynie po to żeby zczytał odpowiednie parametry na postoju) wydawało się, że jest ok Jak wyłączyłem i po 1 godz chciałem jechać było tak samo. Czytałem o kompie al 700 i nie wiem czy nie jest tu problem z nakładaniem się charakterystyk czy czasów wtrysku ( nie wiem) przy przechodzeniu z paliwa na lpg i na odwrót, bo potrafi zgasnąć i może wtedy zapisuje jakieś bzdetne dane
  
 
Witam.
Raczej nie powinno być w tym samochodzie problemów z benzyna niezaleznie od zadanej emulacji sondy lambda.
Dla mnie problem może być z popuszczaniem gazu w trakcie jazdy na benzynie ale nie dam za to głoqwy ale mozna sprawdzić mostkując przekaźnik służący do odcięcia wtryskiwacza
  
 
Wypiąłem bezpiecznik od gazu i nic się nie zmieniło.

  
 
Jeżeli jak sadzę poprawnie dokonałeś resetu kompa samochodu i nie to nic nie dało to należy sądzić, iż problem leży po stronie sondy lambda. Tego typu objawy występują w przypadku jej awarii.
Jeżeli chodzi o sondę to tego typu awarie czasami występują w przypadku eksploatacji pojazdu na gazie, ponieważ spaliny jakościowo diametralnie się różnią te na gazie od tych na paliwie.

- sprawdź poprawność działania sondy lambda, tak podczas pracy silnika na benie jak i na gazie. Jeżeli robisz to sam i masz czym to sprawdzić to musisz pamiętać o tym że sonda zaczyna poprawnie działać po uzyskaniu odpowiedniej tempratury co trwa czasami w zależności od sondy od 90 do 240 sek. Wykresy pomiędzy gazem a paliwem różnią sie tym iż gazowy jest bardziej łagodny od paliwowego a opisywana wcześniej emulacja ma korygować i zbliżać charakterystyka do pracy na benie przekazując ten sygnał do zapisu w kompie samochodu.

Jeżeli sonda jest uwalona to dokonaj sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego czy przypadkiem nie występują ubytki. Czasami w wyniku rozszczelnienia się menbramy po stronie pierwszego stopnia następują ubytki płynu, może też być rozszczelnienie uszczelki pod głowicą co w konsekwencji jest jedną z przyczyn uszkodzenia sondy.

POWODZENIA
  
 
Cześć
Czy mogę wpiąć się z Metexem bezpośrednio pod sondę żeby sprawdzić wartości napięcia?
Czy masz jakieś dane jak powinny wyglądać wskazania na benzynie a jak na gazie?
Płynu chłodzącego nie ubywa więcej niż wynika z lekkiego odparowania (po 3 miesiącach od kupienia dolałem ok 0,5 l)
  
 
Pomiar samej wartości napięcia nic Ci nie da ponieważ sonda oprócz tej wartości oscylującej od 0-1V w przedziale czasowym ma odpowiednią charakterystykę i miernik ze wzgledu na pewną bezwładność będzi wskazywał jakie tam średnie napięcia o ile cokolwiek pokarze.
- aby mieć pewność poprawnego działania sondy należy ją sprawdzć testerem lub poprzez podpięcie pojazdu do kompa.
Podjedź do serwisu w celu zczytania pojazdu i zobaczenia czy przypadkiem nie ma jakich błędów. To będzie kosztować ok 50 PLN ale masz wtedy pewność co do poprawnego funkcjonowania wszystkich czujników
.
  
 
AC_62, przecież te testery lambdy to nic innego jak cyfrowy miliwoltomierz, tyle, że zamiast wyświetlacza ma diody. Pokazać pokaże (no chyba, że ma wbudowany sumator na wyjściu to wtedy może być kicha, ale spotkałem taki tylko jeden na dziesięć).
  
 
Chyba jednak podjadę do serwisu żeby podłączyć się do kompa.
  
 
ja zresetowałem kompa i jest ok
  
 
Witam miałem taki przypadek (Fiat tempra) pompa paliwowa elektryczna w baku paliwa. Wystarczy raz się przejechać na pustum baku. Sprawdziłem ciśnienie na przewodzie zasilającym paliwo 0,3 bar-a. .Trzeba było wymienić i jest ok. Pozdrawiam.
  
 
WITAM!
CHCIALBYM SPYTAC CZY AWARJA ZOSTALA USUNIETA I CO BYLO PRZYCZYNA?

PYTAM BO MAM TEN SAM PROBLEM W TYM SAMYM MODELU ASTRY.
  
 
Witam
Niestety nie, bo się przyzwyczaiłem.
Ale podobno to sprawa pompy, która pracuje na większym ciśnieniu poprzez przetłaczanie paliwa zwrotnie do baku. Są jakieś, szpeje które wyłączają pompę po przełączeniu na gaz, ale nie miałem czasu się tym zająć i nie znam opinii na ten temat. Pozdrawiam

  
 
Witam można zamontować przekaźnik, żeby odłączyć pompe paliwową gdy chodzi na gazie, ale ponoć tego nie zalecają.Przy moim stagu tego nie było.
  
 
Stawiam na pompę paliwa. Miałem to samo. Jeżeli reset nie pomaga, to teoretycznie nie jest to od gazu. Pojedź gdzieś na szrot, pompy do jednopunktowego wtrysku nie są drogie. Na allegro do wielopunktu można kupić już od 114zł (sam kupiłem) i chodziła jak brzytwa. Jest jeszcze druga ewentualność. Sprawdź dokładnie połączenia z masą. Podłączenie główne masy do silnika, podłączenie masy do komputera benzynowego i podłączenie komputera gazowego (powinno być bezpośrednio z akumulatora). Jeżeli nie, to padnięta sonda, albo jakiś czujnik. Check engine nigdy się nie świeci? Jeżeli nie masz autoresetu to dla pewności zczytaj kody błędów. Jak będziesz jeździł z tym szarpaniem, to rozwalisz przeguby itd. i koszta będą jeszcze wyższe.
  
 
Witam mam lanosa 1.5 s miałem problem z szarpaniem na paliwie.Wymiana pompy nic nie dała,ale przeczyszczenie wtrysków tak.Teraz chodzi jak pszczółka
  
 
Nie może być wyłączana pompa paliwa podczas jazdy na gazie ponieważ zapieką sie wtryski z braku chłodzenia.Wiem z doswiadczenia.