Upierdliwy jestem,znów mam problem, AUTOMATIK GETRIEBE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie,
niedługo zapełnie postami całe Forum,
niestety nie mam czasu (2 etaty, żona, dziecko, naprawa samochodu) na dokładne przeszukanie archiwum, więc proszę się nie złościć.
Wymieniłem olej w skrzyni (jakoś odkręciłem korek) zalałem ją nową, wydawało się wszystko OK,
ale po jakimś czasie, włączył się tryb awaryjny.
rozpoznałem, że tryb awaryjny włącza się jak się rozgrzeje olej w skrzyni. Jak samochód zimny, jest OK.
PODEJRZEWAM, ŻE WLAŁEM GO ZA DUŻO, a sprawdzić nie mam jak, bo drugi raz korka nie odkręcę.
Czy mam rację?
  
 
wez zczytaj kod usterki to jest 1 rzecz jaka sie powinno zrobic
  
 
Oleju to raczej nie mogłeś za dużo nalać, bo nie ma takiej możliwości. Jak lałeś przez korek w misce z boku to mogłeś wlać tylko do poziomu otworu na korek. Mogłeś jedynie nalać oleju za mało. Olej powienieneś sprawdzić na odpalonym silniku (musi pochodzić około 10min) i wtedy trzeba dolać na równo z dolną krawędzią otworu na korek.
Jak wymieniałeś tylko olej, to raczej nic nie mogłeś uszkodzić w skrzyni, chyba że wlałeś jakiś lewy olej (powinien być dexron II) i po rozgrzniu oleju robi się za żadki i wtedy skrzynia będzie przechodziła w tryb awaryjny.
  
 
Po pierwsze, nie wiem jak odczytać kod błędu skrzyni, o ile mi się zdaje to nie jest to samo co błędy silnika (żółta lampka)

po drugie, ponieważ nie mogłem sobie poradzić z korkiem, to nie wlałem oleju przez otwór korka tylko przez przewód, który wychodzi zaraz na krawędzi miski i idzie do chłodnicy oleju. Wlałem MObila mineralnego, chyba ATF 220, nie pamiętam dokładnie a nie chce mi się biec do garażu.
Dlatego pytam retorycznie, czy zbyt wysoki poziom oleju objawia się trybem awaryjnym?

Dzięki za cierpliwość
  
 
a jak selektor zmiany biegów??? spróbuj wyczyścić selektor
  
 
Nawet jak lałeś przez ten przewód, to nie mogłeś wlać za dużo oleju. Miałeś odłączony przewód od chłodnicy oleju więc w chłodnicy raczej nie miałeś oleju. A po odpaleniu pompa napewno dopiero wtłoczyła olej do chłodnicy. Czy dolewałeś oleju po odpaleniu samochodu ?
W całym obiegu jest około 9,5 litra oleju, w samej misce jakieś 3,5 litra. Ile spuściłeś oleju, czy odkręcałeś miskę, olej z obiegu zcieka sporo czasu (najlepiej zostawić na całą noc).
Według mnie wlałeś za mało oleju i wtedy będzie pojawiał się błąd.
Musisz wykręcić korek, jak spuściłeś olej ?
  
 
Jak spuściłem olej bez ruszania korka?

1. Założyłem stary płaszcz przeciwdeszczowy
2. Podlewarowałem miskę
3. Odkręciłem wszystkie śrubki miski
4. Powoli opuszczałem miskę
5. WYlałem olej z miski
6. Wymieniłem filtr
7. Zostawiłem na godzinke by olej ściekł ze skrzyni
8. Wyjąłem starą uszczelkę i wyczyściłem miskę od środka i krawędź
9. Założyłem nową uszczelkę
10. Przykręciłem miskę
11. odpiąłem przewód do chłodnicy,
12. wlałem do niego olej, jakieś 4 litry
13. odpaliłem jeżdziłem włączył się tryb awaryjny
14. zadałem pytanie na Forum (właśnie czytasz ten watek)
15. wczoraj wieczorem uznałem, że może być za mało oleju bo trochę szarpał przy ręcznej zmianie biegów więc wlałem jeszcze litr
16. dziś jeździłem sporo i......




JEST OK!!!!
dzięki za wszystkie posty.