MotoNews.pl
  

Test łosia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj na Interii napisali o teście łosia, ktorego nie przeszła Dacia Logan. Czy Polonez albo DF przeszedłby taki test?
  
 
W Borsku przechodziły
  
 
Nie robiłem żadnych testów
A na poważnie - czytałem gdzieś, że gdyby do Poloneza zamontować ABS i poduszki powietrzne to byłby jednym z najbezpieczniejszych samochodów. Nie wiem ile w tym prawdy - ale brzxmi ciekawie
  
 
Polonez był super bezpiecznym autem i był przygotowany do montowania amortyzatorów pod zderzak przedni (gniazda, nakrętki mocowania). potem wprowadzono produkty zderzako-podobne na których widać każde dotknięcie. Borka odpalało się na pych pchając zderzak w zderzak i śladu nie było.
  
 
Cytat:
2005-07-28 08:31:40, Misiek pisze:
W Borsku przechodziły


Oczywiscie że tak wystarczy spojrzeć na te zdjęcia

foto 1 >>> foto 2 >>>

  
 
Zadaniem Dacii Logan jest mało kosztować... a nie jakies bzdurne testy łosia przechodzić!
Jak ktoś chce test łosia zaliczac to kupuje produkty FSO! (ale wazelina)
  
 
Poldek test łosia nie wiem czy by zaliczył ale wątpie żeby się wykopyrtnął, co do bezpieczeństwa Poloneza to temu zawieszeniu ABS by nic nie pomógł, jest po prostu przestarzałe i poza jego wymianą nic by się nie zdziałało ...
  
 
Cytat:
2005-07-28 09:53:27, pablo_fso pisze:
Poldek test łosia nie wiem czy by zaliczył ale wątpie żeby się wykopyrtnął, co do bezpieczeństwa Poloneza to temu zawieszeniu ABS by nic nie pomógł, jest po prostu przestarzałe i poza jego wymianą nic by się nie zdziałało ...



zawieszenie mogło by nie wytrzymać ABSu
  
 
No a co ma zawieszenie do ABSu? To po prostu pomogłoby nie blokować kół przy hamowaniu. Z drugiej jednak strony to montowanoby w Plusach poduchy i ABS gdyby się dało (tak na logikę)...
Test łosia (a w zasadzie sarny) przeszedłem pozytywnie w zaniemyskim lesie. Strasznie zarzuciło, ale sie nie wykopyrtnął. A już miałem śmierć w oczach-to jednak poldi
  
 
Cytat:
2005-07-28 14:38:07, rheum pisze:
No a co ma zawieszenie do ABSu?


Biedne drązki reakcyjne
A co do testu, na najbardziej przyczepnej nawierzchni, suchym betonie ,u mnie żadnych tendencji do przewrotki nie zauwazyłem.
  
 
Słyszałem kiedyś, ba nawet czytałem, że FSO miało iść dalej w swoich modernizacjach m.in. montując inną kierownicę pozwalającą na wykorzystanie poduszki powietrznej, takie coś czytałem równo 10 lat temu.
  
 
Pewnie poduchy dalo bys ie zalozyc Ale DEAWOO nie widzialo w tym interesu.poloneza stalby sie zabardzo konurencyjny.
  
 
Cytat:
2005-07-28 09:53:27, pablo_fso pisze:
Poldek test łosia nie wiem czy by zaliczył ale wątpie żeby się wykopyrtnął, co do bezpieczeństwa Poloneza to temu zawieszeniu ABS by nic nie pomógł, jest po prostu przestarzałe i poza jego wymianą nic by się nie zdziałało ...




technologia jest stara co nie oznacza, że nie dobra !!! ja robię fiatem ponad 40 tysi rocznie z czego około 15 % po bezdrożach, to przestarzałe zawieszenie powoduje, że nie inwestuję co chwila w nowe amory tylko wymieniam gałeczki i ustawiam zbieżność, chwalę sobie zawieszenie fiata a co za tym idzie polda
  
 
OCZYWIŚCIE! To jest polski samochód i to zawieszenie jest skonstruowane na polskie drogi-jakby robili polda na zachodnie autostrady to na pewno z przodu już byłby MacPerson a z tyłu niezależne zawieszenie obu kół. Tyle tylko, że jak widać po zachodnich autach-u nas to egzaminu nie zdaje:
Tak w ogóle to ciekaw jestem jak jeździ polonez z hydropneumatycznym zawieszeniem (ten z Politechniki Warszawskiej...)
  
 
Cytat:
2005-07-28 09:13:43, JerryP pisze:
Polonez był super bezpiecznym autem i był przygotowany do montowania amortyzatorów pod zderzak przedni (gniazda, nakrętki mocowania). potem wprowadzono produkty zderzako-podobne na których widać każde dotknięcie. Borka odpalało się na pych pchając zderzak w zderzak i śladu nie było.


Nareszcie wiem czemu mam takie rury do mocowania zderzaków z przodu.
  
 
Niech zrobią test łosia Warszawie.
  
 
Jaki test łosia ten ze Sandynawi nasz wyrób z FSO muis przechodzić zgodnie z PN test Żubra lub Żubrówki.
  
 
Cytat:
2005-07-28 21:23:20, rheum pisze:
OCZYWIŚCIE! To jest polski samochód i to zawieszenie jest skonstruowane na polskie drogi-jakby robili polda na zachodnie autostrady to na pewno z przodu już byłby MacPerson a z tyłu niezależne zawieszenie obu kół. Tyle tylko, że jak widać po zachodnich autach-u nas to egzaminu nie zdaje: Tak w ogóle to ciekaw jestem jak jeździ polonez z hydropneumatycznym zawieszeniem (ten z Politechniki Warszawskiej...)


dobre sobie, kiedy konstruowano to zawieszenie to nikt nie wiedział że będzie ono produkowane przez jakieś 40 lat i że będzie jeździło w Polsce w jakimś Polonezie! i może wtedy to były współczesne rozwiązania ale dziś to jest zabytek. Po prostu kiedy startowano z Polonezem nie było kasy na zawieszenie, BA! nawet jak startowano z PF 125 to włoskie fiaty 125 miały już inne rozwiązania - przecież wszyscy o tym wiemy. Owszem trwałości nie mozna mu odmówić ale jeśli idzie o właściowości jezdne to Poldek pozostaje daleko z tyłu za nowszymi konstrukcjami. Oczywiście dla jednych wada dla drugich zleta ale obiektywnie patrząc to zabytek nie tylko w technologii ale i w założeniach konstrukcyjnych.
  
 
Po moich (nie)licznych doświadczeniach wiem, że prędzej zarysują się lusterka o asfalt niż Poldek się wywróci za mniętki jest
  
 
Mojemu czasem tylko przód wyjeżdża albo tył zarzuca jak przesadze, zależnie od sytuacji .