Czy istnieją, różnice między blachami z lat 70tych a tymi 80

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dostęp do blach podobno jeszcze tych z licencji fiat. Mam pytanie, jak odróżnić, je od tych nowszych polskich, są na to jakieś sposoby??
Pomijam tylny błotnik, bo to jest oczywiste. Jak ktoś chętny na zakup niech się zgłosi, może coś i dla was się znajdzie.
  
 
masz coś z blach do 127 ?
  
 
Zapytam się w moim źródełku i wyśle ci priva.


[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2005-07-28 21:12:49 ]
  
 
jak cos to ja sie pisze na blotniki tylne i przednie...
ile za nie chcesz?
  
 
Ojej dogadamy się, zobaczę ile uda mi się tego załatwić. Stratny nie będziesz. Sam potrzebuje, dwa przednie błotniki, bo mam jakieś szpachlowane. Niestety nie mogę dorwać starego pasa przedniego, że znaczkiem na środku, ale będę szukał, nie poddaję się. Mimo to ciągle nie wiem, jak sprawdzić czy to są jeszcze te blachy starego typu. Chce mieć 100% pewność.
  
 
a do duzego fiata coś bedziesz miał? np nadkola tylne zewnętrzne albo chociaż lewe
  
 
Do 128 każdej wersji, i zastavy zaklepuje wszystko! i trzymam kciuki zeby było cokolwiek...


[ wiadomość edytowana przez: MCQUEEN dnia 2005-07-29 00:29:58 ]
  
 
Panowie plis, popytam się, ale naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie??
  
 
To może ja zacznę od tego, że się przywitam!!
Jeśli chodzi Ci o to czy blachy są fabryczne czy rzemieślnicze, to chyba poznasz to bez problemu (lepiej dogięte i nie poprzeciągane nigdzie - chociaż nie są bez wad ). Jednak wydaje mi się, że w latach 70-tych nie rozpanoszyło się jeszcze rzemioslo do malca, ponieważ nikt nie wyprzedawał w Fabryce zużytych tłoczników W fabrycznych elementach będą się powtarzać takie same błędy jak w Twoim maluchu (np. lewa tylna lampa zamontowana bodajże wyżej niż prawa z powodu żle wykrojonej blachy).
Jeśli natomiast chodzi Ci o porównanie elementów od Standarda i od FL-a, to wygląda to tak:
- maska: to chyba jedyny element, który nie zmienił się przez całą produkcję, aż do wprowadzenia eleganta,
- pas przedni: tak jak spostrzegłeś, ma dziury na emblemat na środku (na ten wielki metalowy jest jedna kwadratowa na środku, na taki skośny ze środka produkcji - dwie okrągłe poniżej przetłoczenia również na środku, FL też ma taki skośny, ale z lewej strony i nieco niżej) Pas fabryczny będzie ładniej zgrzany (chodzi mi głównie o prosto przyspawane wsporniki do zderzaka, chociaż rzemieślnikom też czasem się to udaje ) Poza tym nie różnią się chyba niczym (chociaż kto wie )
- błotniki przednie: zdecydowanie węższe od FL-owskich i bez przetloczeń z przodu na zderzak oraz bez dziur z tyłu na listwę "ozdobną" (chętnie bym takie kupił - byle nie pordzewiałe ani nie pogniecione)
- drzwi: poza tym, co się rzuca w oczy najbardziej, czyli dziurami na listwy, FL ma na wewnętrznej powierzchni drzwi takie głupie kanciate przetłoczenia obok dolnej krzwędzi szyby, oraz otwory na lusterka wywiercone bardziej z tyłu, tak żeby nie można było uchylić lufcika
- błotniki tylne: fabrycznie były chyba klepane tylko jako całe boczki razem z progami i futryną na drzwi. Klasyki miały wąski wlot powietrza oraz brak przetłoczeń na zderzaki i brak dziur na listwy. wersje najstarsze miały poniżej zamków drzwi takie prostokątne dziury do wentylacji,
- belka tylna: FL miał na niej rozmieszczone niedaleko krawędzi otwory na kable do lampy przeciwmgielnej i cofania. W Standardzie tego nie uświadczysz.
- klapa: legendarna "bambino" nie wymaga chyba dalszych objaśnień
- dach: fabryka nie produkowała podszybia tylnego / przedniego lecz całe poszycie dachu. W starszych wersjach Fiaciki nie miały na przednim podszybiu takiego przetłoczenia na rancie (tam gdzie podszybie spotyka się z klapą bagażnika).
- podłoga: wytłoczona z blachy 1-milimetrowej, podczas, gdy w FL-u jest nieco cieńsza (chyba 0,6 albo 0,8 mm). Podłogę elegantowską przemilczę
- podłoga bagażnika: bez kwadratowych przetłoczeń na elektrowentylator. Jest jeszcze parę innych różnic, ale nie pamiętam ich w tej chwili.

Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i rozwiałem wątpliwości. Jeśli gdzieś się pomyliłem, proszę o sprostowanie.null
  
 
Cytat:
Cytryn_126 pisze:
[...] - podłoga: wytłoczona z blachy 1-milimetrowej, podczas, gdy w FL-u jest nieco cieńsza (chyba 0,6 albo 0,8 mm). Podłogę elegantowską przemilczę - podłoga bagażnika: bez kwadratowych przetłoczeń na elektrowentylator[...]



A podłoga w Standardach (ST), czasem nie miała "kapkę" nawet ponad milimetr grubości ?? Poza tym jestem 100% przekonany, że była dużo lepiej zabezpieczenia w wersjach eksportowych ...
  
 
byla tak pieknie zabezpieczana ze gdzi enie znajde exportówki na szrocie to podlogi niema tak samo jak pozostale malce..
  
 
Bo znajdujesz eksporty jak sam zauważyłeś na "szrotach"...
  
 
stoja obok 'zwyklych" - czesto starszych....exportówka z ktorej mam graty miala baaaardzo pognita bude......
  
 
moze jeszcze ocynkowana byla ? ludzie, bez przesady. Moze ktos zna jeszce jakies smaczki ?
  
 
ja znam...werje tureckie mialy frendzelki do podsufity przyczepione...czlowieku sam mialem exporta!mial taka podloge ze jak ja zobaczylem to zostawilem bude na drzewie i wskoczylem w eleganta!
  
 
Cytat:
A podłoga w Standardach (ST), czasem nie miała "kapkę" nawet ponad milimetr grubości ??


Może i miała. Nie pamiętam, bo nie widziałem swojej starej podłogi od 10 lat

Cytat:
czlowieku sam mialem exporta!mial taka podloge ze jak ja zobaczylem to zostawilem bude na drzewie


Bo wiesz - to zależy, czy miałeś wersję exportową na północ cz na poludnie Europy Bo jak ona była zabezpieczona odpowiednio do warunków klimatycznych np. Grecji, to to nie będzie działać u nas


Cytat:
Moze ktos zna jeszce jakies smaczki ?


Tjaaa!! Jeszcze mi się przypomniało, że "licencyjny" błotnik prawy będzie miał dziury na Licencję, obydwa błotniki w starszych wersjach nie miały "dziubków" do odpływu wody spod szyb, a drzwi FL-a mają bardziej okrągłe "miseczki" pod klamkami (przy czym chyba lewa jest bardziej okrągła od prawej - tak jakoś im wyszło