MotoNews.pl
  

Wycieraczki - regulacja prędkości (PN)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak się reguluje częstotliwość ruchu wycieraczki w Polonezie Caro?
Chodzi mi o w pozycję czasową.
  
 
W Plusie po przełączeniu na czasowe sam ustalasz czas rucu wycieraczek (zakres od 0,5s do 20s).
Pierwszy ruch daje sygnał do komputera żeby odmierzał czas do następnego ruchu, jak ruszysz drugi raz to czas miedzy pierwszym a drugim ruchem jest czasem w jakim będą się poruszały.
Trochę to zagmatwałem ale już prawie weekend i myślę o wieczernym pifku.
W PF125p było pokrętło na cięgnem od ssania.
  
 
Ja tylko dodam, że to mają być "ruszania" takie jak przy włączaniu spryskiwacza tylko krótsze. A może ktoś wie jak się uruchamia tylną wycieraczkę na automatyczne działanie od czasu do czasu?
  
 
Mogę Ci powiedzieć na przykładzie Plusa.
Wciśnięcie włącznika (w tą pozycję którą uruchamiasz spryskiwacz) na mniej niż 0,5 sek. powoduje uruchomienia wycieraczki czasowo, teoretycznie co 15s. Wyłączenia następuje w ten sam sposób.
  
 
A jak radziecie sobie z problemem łamiących się tworzywowych łożysk przekładni wycieraczek w Poldkach?Czy Plusy mają to udoskonalone?
 
 
Dzięki za informacje. Była tu super ulewa i wypróbowałem sobie.
Do kolegi Anonymous: mnie się jak dotąd nic nie połamało... Nawet nie wiedziałem. że może.
  
 
Mój ma już 12lat i nic w wycieraczkach się nie popsuło a chodzą płynniej niź w mowszych modelach.... a i szybkie tez są
  
 
Nawet nie wiedziałem , że tylna wycieraczka ma czasówkę.
muszę to sprawdzić u siebie.
  
 
eee tam. Ja mam Caro z 95 i u mnie nie działa czasówka tylnej wycietaczki
  
 
Witam
Ja niemam czasówki "tylniej". Ale mam inną głupotę. Tylnia wycieraczka działa razem ze spryskiwaczem znaczy jest z nią sprzęzony i musze to holerstwo przerobić. Bo mnie do szłu doprowadza
  
 
Też tak miałem ale odłaczyłem spryskiwacz i przynajmniej cicho chodzi... bo kiedyś jak w Portugalii kumplowi właczyłem to aż się przestraszyl...
Olaf
 
 
Witajcie.Może ktoś może pomóc w tej kwestii.Co zrobić by wycieraczki przedniej szyby w polonezie z 93 roku, chodziły w miare szybko , a nie jak dotychczas jak żółw.
Pozdrawiam.
  
 
U mnie byl problem z takimi malymi uszczelakami pod ramionami wycieraczek, jedna mi pekala wiec zalewalo sie woda i sie zatarlo jak posmarowalem smarem to wszystko wrocilo do normy.
Jak Ci to nie popmoze to dostan sie do mechanizmu wycieraczek i wszystkie ruchome czesci posmaruj towotem.

"Nie smarujesz nie jedziesz"
  
 
dokładnie, wszystkie elementy ruchome ,trzeba nasmarować.głównie elementy do których są mocowane wycieraczki ,są tam wykonane ze stali spręzystej zabezpieczenia ,jak je zdejmiesz to wysuniesz od dołu ośki wycieraczek ,nasmarujesz je i OK.
  
 
Witam.
Może ktos z was wie jak zrobic by w poldku taki jak mój 1.5 GLE 93 , czestotliwość pracy wycieraczek przednich była podobna jak w poldkach od 94 roku.Może zamienic jakiś element który jest za to odpowiedzialny.Ja nie wiem.
Pomózcie bo u mnie jak na razie takiej regulacji prawie nie ma bo ta puszka odpowiedzialna za ta regulacje całkiem sie popsuła.Moze ktos ma jakis patent.
Jeszcze jedno - czy podłaczenie silniczka od wycieraczek bezposrednio z akumulatora nie bedzie miało jakiegos negatywnego wpływu.

Pozdrawiam.
  
 
No właśnie dobry temat.
W moim 93 nie ma w ogóle regulacji. Przełącznik jest 2 pozycyjny ale tylko na drugim "biegu" wycieraczki" działają.
W tym starym działają obydwa położenia i nawet w pierwszym wycieraczki porusają się wolniej.
Jeśli ktoś wie jak to zrobić to będę dzwięczny za podpowiedz.
A i jeszcze jedno może da sie założyc reguloator taki jak w 126p ????
  
 
Ja mam 93 rok poldusa i jak narazie przerywacz dziala sprawnie i nawet w 3 stopniach regulacji przerywanej i jedna ciagla
Ale wkurza mnie szybkosc pracy tych wycieraczek , moze zainstalowanie silnika od nowszego pomoze ??? lub cos innego , macie moze jakies patenty ??? . Wszystkie elementy mechaniczne nasmarowalem wiec o stracie mocy na nich raczej nie ma mowy i wydaje mi sie ze problem lezy na mocy silniczka ... co wy na to ???
  
 
Przyczyna słabej pracy silniczka leży raczej w instalacji. Miałem kiedyś bardzo podobny objaw w maluchu, wycieraczki chidziły ledwo ledwo. Po zmianie instalacji elektrycznej na elegantowską wszystko minęło. Reflektory przenie zaczęły świecić jaśniej, kierunki migały szybko, wycieraczki pracowały bardzo dobrze i szybko, a powiem szczerze że myślałem nad zmianą całego mechanizmu. Niestety przyczyna leżała w instalacji elektrycznej która była już stara, utleniona i powodowałą duże straty w przesyle prądu.
Pozdrawiam
Artur
  
 
moze i dobrym sposobem jak juz ktos pisam bedzie pociagniecie nowych przewodzikow do silniczka wprost z akumulatorka . Dzis moze zajrze jak to wyglada w praktyce i jak cos wywnioskuje dam znak

Pozdrofka
  
 
Nie możliwe że nie masz regulatora w swoim aucie. Poszukaj dobrze z tyłu środkowego kokpitu po lewej stronie. Jest to wystający kawałek kółka "zębatego". Nawet w moim byłym fiacie z 80' był regulator.