Chłodnica z tyłu (swap)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze !

Kiedyś (w tym roku) był na hodze do sprzedania czerwony malec 900ccm (chyba na felgach martini cup) - miał on prawy tylny bok dosyć konkretnie powycinany (w celu doprowadzenia powietrza do chłodnicy znajdującej się z tyłu) - samochód był z południa Polski, z tego co pamiętam to chyba startował w supersprintach).

Czy ktoś zna jego właściciela i czy wiadomo coś o tym układzie - czy był wystarczający i zapewniał dobre chłodzenie ?
  
 
gadalem z kolesiem co mial tak w autku z Bytomia - mowil ze chlodzi spoko - a upalal gdzies tez na kjs czy cos. widzialemk iedys auto w czasie budowy - bylo zdrowo powycinane.
  
 
przecierz ty miales dwie chlodnice z tylu w mocniejszym silniku, wiec chyba wiesz jak to chlodzilo, no ale ty strasznie emerycko sie tym bujales...
  
 
Ale chłodnica z przodu poproawia rozkład mas w aucie.
  
 
Cytat:
2005-07-31 10:32:43, maskekk pisze:
przecierz ty miales dwie chlodnice z tylu w mocniejszym silniku, wiec chyba wiesz jak to chlodzilo, no ale ty strasznie emerycko sie tym bujales...



No baa !
Nigdy nie przekraczałem 160-170...

Ale chodzi o patent z ostro perforownym nadwoziem, a nie dwoma chłodnica ustawionymi poprzecznie
  
 
Umnie jezdzil jeden 900 z chlodnica z tylu mowil ze jak sie dzwoni
to 80% przodem wiec sobie z tylu walnol i mniej kombinowania z
przewodami chlodzenia.
  
 
Witam,

Może o tym mówisz?

RS
  
 
Bo jesli robi sie swapa z chlodnica z tylu, to wiatrak musi dmuchac tak, zeby powietrze wylatywalo na zewnatrz, a nie byc zasysane stamtad.
  
 
Cytat:
2005-07-31 15:12:12, Sypek pisze:
Witam, Może o tym mówisz? RS



NIe o tym - tamten miał dwa wloty - a raczje ogromne wycięcia w boku i praktycznie pół klapy wycięte - jako wylot
  
 
Cytat:
2005-07-31 22:27:42, Zuraw pisze:
Bo jesli robi sie swapa z chlodnica z tylu, to wiatrak musi dmuchac tak, zeby powietrze wylatywalo na zewnatrz, a nie byc zasysane stamtad.



No niemożliwe

O co mi chodzi pisałem w pierwszym liście
  
 
No chyba wlasnie nie o to...
Powietrze ma byc brane z komory silnika i wydmuchiwane przez chlodnice na zewnatrz.
  
 
Cytat:
2005-08-01 05:36:52, Zuraw pisze:
No chyba wlasnie nie o to... Powietrze ma byc brane z komory silnika i wydmuchiwane przez chlodnice na zewnatrz.



Wiesz Michał, czasami jesteś niewyobrażalnie śmieszny nawet o tym niewiedziąc. Chyba o co mi chodzi lepiej wiem ja niż Ty - to jest oczywiste, a ty się wychylasz bez potrzeby.

rysunek chyba wyjasni sporo (obie czarne dziury to wloty powietrza):

  
 
Cytat:
2005-07-31 22:27:42, Zuraw pisze:
Bo jesli robi sie swapa z chlodnica z tylu, to wiatrak musi dmuchac tak, zeby powietrze wylatywalo na zewnatrz, a nie byc zasysane stamtad.



A jak jest z przodu chlodnica, to wiatrak w ktora strone powinien wiac? Bo u mnie jak zasysal powietrze, to po wlaczeniu wiatraka nie bylo widac zadnej reakcji na wskazniku temperatury, dopiero jak dmucha, to temperatura widac ze powoli opada. Mowie o sytuacji jak fura stoi, albo jedzie z niewielka predkoscia.
  
 
Cytat:
2005-08-01 16:40:34, Porthos pisze:
Wiesz Michał, czasami jesteś niewyobrażalnie śmieszny nawet o tym niewiedziąc. Chyba o co mi chodzi lepiej wiem ja niż Ty - to jest oczywiste, a ty się wychylasz bez potrzeby. rysunek chyba wyjasni sporo (obie czarne dziury to wloty powietrza):


Ty chyba masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego... Od kilku postow mowie ci, ze tam maja byc WYLOTY powietrza, a ty jak uparty - wiesz co - pokazujesz mi jaies obrazki z wlotami. I do tego mowisz, ze jestem smieszny... No comments...
Wiec jeszcze raz napisze duzymi literami:
W SWAPIE Z CHLODNICA Z TYLU POWIETRZE MA BYC WYDMUCHIWANE Z KOMORY NA ZEWNATRZ. Z BOKU MAJA BYC WYLOTY!!! WIATRAK MA DMUCHAC NA CHLODNICE!

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2005-08-01 16:56:47 ]
  
 
czyli chlodnica ma byc przed czy za tymi dziurami (patrzac od prodzu auta)
  
 
Cytat:
2005-08-01 16:55:54, Zuraw pisze:
Ty chyba masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego... Od kilku postow mowie ci, ze tam maja byc WYLOTY powietrza, a ty jak uparty - wiesz co - pokazujesz mi jaies obrazki z wlotami. I do tego mowisz, ze jestem smieszny... No comments... Wiec jeszcze raz napisze duzymi literami: W SWAPIE Z CHLODNICA Z TYLU POWIETRZE MA BYC WYDMUCHIWANE Z KOMORY NA ZEWNATRZ. Z BOKU MAJA BYC WYLOTY!!! WIATRAK MA DMUCHAC NA CHLODNICE! [ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2005-08-01 16:56:47 ]



Co za ograniczony człowiek

Ten samochód jeździ - podejżewam że ma chłodnice ustawioną tak jak z przodualbo pod kątem, tyle że na wysokosci przegrody komory silnika, wylot ciepłego powietrza przelatuje przez komore silnika i klape. Te dziru które nabazgrałem to są chwyty powietrza.

Robiłbym sobie wyloty powietrza na połowie boku samochodu ? to gdzie miałabybyć ta chłodnica - na siedzeniu pasazera ??
  
 
Poza tym zdefiniuj słowa wylot i wlot bo masz chyba z tym problemy
  
 
Cytat:
W SWAPIE Z CHLODNICA Z TYLU POWIETRZE MA BYC WYDMUCHIWANE Z KOMORY NA ZEWNATRZ. Z BOKU MAJA BYC WYLOTY!!! WIATRAK MA DMUCHAC NA CHLODNICE!



Te inżynier, jak będziesz miał WYLOT z boku, to cos mi sie wydaje że będzie on z deka chujowo działał. Racej z boku WLOT i Wylot na tylnej klapie. Tak jest przynajmniej w miare logicznie........
  
 
Cytat:
2005-08-01 17:22:40, Jesion128 pisze:
Te inżynier, jak będziesz miał WYLOT z boku, to cos mi sie wydaje że będzie on z deka chujowo działał. Racej z boku WLOT i Wylot na tylnej klapie. Tak jest przynajmniej w miare logicznie........



I to dokładnie pisze
  
 
Jezu!!!! Zrozumcie w koncu, ze to ma dzialac dokladnie w druga strone!!!!! Powietrze ma byc brane z komory silnika, isc przez wiatrak, dmuchac na chlodnice i wylatywac otworem bocznym w blotniku tam, gdzie chcecie robic swoj wlot!!! I nie dyskutujcie ze ma byc odwrotnie, bo ma byc wlasnie dokladnie tak jak jest!!! I wystarcza jeden wiatrak (bisowski z duza iloscia lopatek) i jedna chlodnica do schlodzenia calego ukladu z temperatury niemalze ze 100 do 50 stopni w niecale 3 minuty (wlacznik z palca w kabinie). W swapie z silnikiem 900 taki uklad dziala i ma sie rewelacyjnie. Do tego stopnia sie sprawdza, ze jak bede robil swojego swapa, to pewnie zrobie analogicznie (jesli nie bede robil centrala).