Nie chce zapalic z samego rana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie mam pojecia co jest grane,gdy auto stoi kilka godzin mam problem z zapaleniem go na benzynie jak i bezposrednio na gazie.Swiece i kable maja przebieg ok 7 tys,wczoraj wymienilem filtr paliwa,lapie na popych ale strasznie sie duzi.jesli juz uda mi sie go zapalic to praktycznie caly dzien wszystko jest ok gdyz na biezaco nim jezdze przez caly dzien.Przychodzi ranek i znowu to samo i znowu sie mecze jak jzu lapie strasznie go dlawi.
Moze ktos cos wie na ten temat?
Escort 1.6 EFI 91 r.
  
 
rozumiem ze kreci ale nie zaskakuje??
moze cofa ci sie paliwo w ukladzie i musi chwilka minac zanim zostanie podpompowane lub jakies inne dziwne zimne luty w skrzynce bezpiecznikow
moze regulator cisnienia paliwa??
  
 
PUNIU, nie pali i na benzynie i na gazie. Zobacz, czy masz iskre, jak nie mozesz odpalic. Pozniej bedziemy myslec dalej
  
 
rozrusznik kreci idealnie,pompka pracuje,no dobrze jesli paliwo nie dochodzi to powinien chyba zapalic bezposrednio na gazie a tu tez nic.
  
 
Cytat:
2005-08-12 20:36:41, niesztof pisze:
PUNIU, nie pali i na benzynie i na gazie. Zobacz, czy masz iskre, jak nie mozesz odpalic. Pozniej bedziemy myslec dalej



nie wiem jak twoj ale moj nigdy nie palil na gazie pomimo tego ze mam I generacje
  
 
U mnie jest mozliwosc odpalenia bezposrednio na gazie i zdarzalo sie ze tego uzywalem,teraz ani benzyna ani gaz,czasami zlapie za 5 razem czasami za 10 )) nie mam pojecia co to moze byc
  
 
Ja nie mam mozliwosci palenia na gazie, ale niektorzy tutaj tak robia, w naszych silniczkach. W kazdym razie ja tez mam tego typu porblem, szczegolnie w zimie, lub kiedy w lecie pare dni postoi...
  
 
Jak stal mi przez 3 dni to ani drgnal,musialem go brac na popych ale i tu mial problem zaskoczyc pomimo iz byla gorka,gdy zlapal strasznei sie dlawil ale udalo sie
  
 
a ja jakos sie bede upieral przy problemie paliwowym - tzn ze strony ukladu zasilania paliwkiem
  
 
jeden mechanik powiedzial mi ze mial taka sytuacje w zetecu,okazalo sie ze czujnik polozenia walu byl brudny.co o tym sadzicie?czuy idac na komputer powinienem sie dowiedziec co jest grane?
  
 
Cytat:
2005-08-12 20:45:58, PUNIU pisze:
a ja jakos sie bede upieral przy problemie paliwowym - tzn ze strony ukladu zasilania paliwkiem



chyba nei masz racji,wtedy powinien odpalic na LPG
  
 
Masz prawdopodobnie osobny moduł EDIS i z nim zapewne masz problemy. Podmień na 100% sprawny. (tylko nie kupuj, zanim nie sprawdzisz).
  
 
Cytat:
2005-08-12 20:48:40, Slawko pisze:
Masz prawdopodobnie osobny moduł EDIS i z nim zapewne masz problemy. Podmień na 100% sprawny. (tylko nie kupuj, zanim nie sprawdzisz).


co to jest i gdzie sie znajduje?
  
 
Powiem tak, sprawdz ta iskre. BYc moze to paliwo, w kazdym razie iskre najlatwiej sprawdzic, i bedzie jasne gdzie szukac. Generalnie albo zaplon, albo paliwo, tak upraszczajac
  
 
Cytat:
2005-08-12 20:51:49, mixer99 pisze:
co to jest i gdzie sie znajduje?



w efi edis jest na blotniku obok zlacza diagnostycznego na wprost filtra powietrza



to to nad czerwona strzalka

[ wiadomość edytowana przez: PUNIU dnia 2005-08-12 21:06:02 ]
  
 
Cytat:
2005-08-12 20:51:49, mixer99 pisze:
co to jest i gdzie sie znajduje?


Jest to takie ustrojstwo co zbiera sygnał z czujnika połozenia i prędkości obrotowej wału korbowego i steruje kątem wyprzedzenia zapłonu oraz steruje cewką zapłonową coby iskra powstała w odpowiednim momencie i na odpowiednim cylindrze.



[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-08-12 21:07:48 ]
  
 
Cytat:
2005-08-12 21:07:06, Slawko pisze:
Jest to takie ustrojstwo co zbiera sygnał z czujnika połozenia i prędkości obrotowej wału korbowego i steruje kątem wyprzedzenia zapłonu oraz steruje cewką zapłonową coby iskra powstała w odpowiednim momencie i na odpowiednim cylindrze. [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-08-12 21:07:48 ]


A jak najlepiej sprawdzic czy jest to sprawne w 100%
Czy komputer mi to powie?
  
 
Czytałem wszystkie wypowiedzi i widzę że problemy są podobne tylko nie ma złotego środka żeby się tych objawów pozbyć. Miewam taki problem zimą, ale nie koniecznie wtedy gdy jest super zimno, a raczej wtedy gdy jest duża wilgotność. Na rozruszniku kręci jak oszalały i nic, a pchnę go dosłownie 1 m i zaskakuje, tylko nie ma takiego objawu że nierównomiernie pracuje. Jak już złapie to chodzi elegancko.
Zmieniłem akumulator bo było podejrzenie że napięcie za nisko spadało i że to mogła być przyczyna - nie była! Sprawdzałem również ciśnienie paliwa - okazało się być OK. Fachowcy z servisu FORDA wykluczyli filtr paliwa. Samochód nawet jak stał kilka dni to paliwo w przewodach było. To tyle o złych tropach.
Przychylam się pozytywnie do podpowiedzi że to może być czujnik położenia wału. To by tłumaczyło, przynajmniej w moim wypadku, dlaczego nie chce odpalać w zimne deszczowe dni. Książka WKŁ nie pomaga na ten temat nic. Myślę że ten trop może być trafny, pytanie tylko czy to czujnik czy komputer, tego jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie temat wróci jak bumerang kiedy tylko się aura zmieni na zimową.
  
 
Tu macie bardzo dokładnie opisane co i jak
  
 
Cytat:
2005-08-12 23:55:36, R_O_Y pisze:
Czytałem wszystkie wypowiedzi i widzę że problemy są podobne tylko nie ma złotego środka żeby się tych objawów pozbyć. Miewam taki problem zimą, ale nie koniecznie wtedy gdy jest super zimno, a raczej wtedy gdy jest duża wilgotność. Na rozruszniku kręci jak oszalały i nic, a pchnę go dosłownie 1 m i zaskakuje, tylko nie ma takiego objawu że nierównomiernie pracuje. Jak już złapie to chodzi elegancko. Zmieniłem akumulator bo było podejrzenie że napięcie za nisko spadało i że to mogła być przyczyna - nie była! Sprawdzałem również ciśnienie paliwa - okazało się być OK. Fachowcy z servisu FORDA wykluczyli filtr paliwa. Samochód nawet jak stał kilka dni to paliwo w przewodach było. To tyle o złych tropach. Przychylam się pozytywnie do podpowiedzi że to może być czujnik położenia wału. To by tłumaczyło, przynajmniej w moim wypadku, dlaczego nie chce odpalać w zimne deszczowe dni. Książka WKŁ nie pomaga na ten temat nic. Myślę że ten trop może być trafny, pytanie tylko czy to czujnik czy komputer, tego jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie temat wróci jak bumerang kiedy tylko się aura zmieni na zimową.



A może... zaśniedziałe styki na wtyczce CPS? To tylko ceweczka, sygnał marny i wystarczy trochę wilgoci.