MotoNews.pl
  

Wady i zalety silnika M42

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym skorzystac z wiedzy klubowiczow i dowiedziec sie cos wiecej o silniku M42 ktory jak wielu klubowiczow posiadam w swojej E-36. Czy jest to silnik warty posiadania, co sie w nim najczesciej psuje, na co trzeba wyjatkowo zwraca uwage przy eksploatacji, jakie ma generalne wady i zalety. Chcialbym zeby cala wiedza o tym silniku byla zgrupowana w tym watku. Dla mnie i dla innych

PZDR
  
 
Cytat:
2005-08-02 15:18:57, gie_rappa pisze:
Chcialbym skorzystac z wiedzy klubowiczow i dowiedziec sie cos wiecej o silniku M42 ktory jak wielu klubowiczow posiadam w swojej E-36. Czy jest to silnik warty posiadania, co sie w nim najczesciej psuje, na co trzeba wyjatkowo zwraca uwage przy eksploatacji, jakie ma generalne wady i zalety. Chcialbym zeby cala wiedza o tym silniku byla zgrupowana w tym watku. Dla mnie i dla innych PZDR


hehehe Gierappa. Nie miałem takiego silnika ale plusy to: stosunkowo małe spalanie, dobra dynamika, trwałość też na normalnym poziomie. Mało jest do tej pory tak dobrych silników 1.8l, jest lekki, mocny i w miarę ekonomiczny. A minusy: 4 cylindry czyli dźwiek gorszy .
  
 
Cytat:
Czy jest to silnik warty posiadania, co sie w nim najczesciej psuje, na co trzeba wyjatkowo zwraca uwage przy eksploatacji, jakie ma generalne wady i zalety. Chcialbym zeby cala wiedza o tym silniku byla zgrupowana w tym watku. Dla mnie i dla innych PZDR



Bardzo nie lubi gazu. Wrażliwy na zbyt duże obroty (na gazie nie ma co odciąć i kręci do końca). Poza tym czuć brak mocy (miałem leciutkiego compact'a i na moje nie chciał jeździć i miał dziurę przy 4k rpm.

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
kiedys slyszalem opinie ze w silnikach is szczegolnie w e30 rozrzad cos sie sypal ale to tak tylko gdzies mi sie obilo o uszy, osobiscie nie znam przypadku zeby cos w is z rozrzadem bylo nie tak a kumpel z berlina juz drugiego is'a zajezdza
  
 
Cytat:
2005-08-02 16:01:00, mariusz_nie_827 pisze:
Bardzo nie lubi gazu. Wrażliwy na zbyt duże obroty (na gazie nie ma co odciąć i kręci do końca). Poza tym czuć brak mocy (miałem leciutkiego compact'a i na moje nie chciał jeździć i miał dziurę przy 4k rpm. pozdr Mariusz e34 525i touring


muszę dodać, że ja wychwalając go bardziej porównywałem do 2.0 (150KM), osobiście chyba wolałbym tego IS-a ni R6 2.0.
  
 
Ja natomiast słyszałem, że m-42 są głośnymi silnikami i poza stukotem hydraulików (jesli są już zużyte - a przy tym wieku silnika są już na pewno) hałasuje też łancuch rozrządu (podwójny metaliczny dźwięk) - może denerwować.
Jak już popychacze są do wymiany to niestety koszt razy 16
Poza tym jest jest dość dobry. Łańcucha się dłuuugo nie wymienia no i jak na 1.8 to ma super osiągi.
  
 
Cytat:
osobiście chyba wolałbym tego IS-a ni R6 2.0.



Nigdy w życiu...szóstka to szóstka. M42 jest jednym z lepszych wśród 4 cylindrowych (oprócz M-ek) ale do M50 się raczej nie umywa. Jechałem jako pasażer zarówno M42 jak i M50 i nie ma porównania. 2.0 leci jak szalona a iS'a puchnie dość szybko...
  
 
Witam dużo ciekawości piszecie a Ja powiem tak mam IS od roku i przy silniku oprucz oleju i filtrów wymieniłem pasek klinowy (16zł) silnik ma 200 tyś przebiegu albo i wiecej od paru lat jest w nim gaz na śrubke (I generacja) i przyznam ze na gazie szału nie ma ale na benzynie bąka zrobie i na dzień dzisiejszy złego słowa na IS nie powiem
  
 
klos36 ja moja 316 tez baczka strzele

P.S jak bede zmienial to juz napewno na r6 2.0 albo 2.5

pozdrawiam
  
 
Ghost_24 tylko 2.5 albo w góre
  
 
Cytat:
Nigdy w życiu...szóstka to szóstka

  
 
Ja jestem ciekaw jak mi chodzi moje auto na tym sportowym rozrzadzie. Ciekawe czy ma lepsze osiagi czy 2.0 w realu. Przejade sie jak przyjade (zanim zmienie rozrzad spowrotem na seryjny ) i napisze na forum.
  
 
silnik miod ja jestem bardzo zadowolony
  
 
Mam ten silniczek w swoim, jeżdże już ponad rok i złego słowa nie moge powiedzieć. Ma przejechane 135tys i wszytsko chodzi idealnie. Zmieniam tylko w nim filty, oleje, nie katuje go na zimnym. Myśle że poza silnikami powyżej 2.5l jest to najlepsze rozwiązanie. I jest bez porównania lepszy od 2.0, już nie raz na tym forum była dyskusja czy lepiej 1.8 is czy 2.0 i zawsze był efekt ten sam. 1.8 wypadało lepiej, jest lepsza konstrukcja. Różnica w mocy to tylko 10KM ale za to ten jest lżjszy i w starciu z 2l ma większe szance (sprawdzone organoleptycznie )
Pozatym 6 cylindruwki mają tendencje do pękania (głowice) a tu tego problemu nie ma.
Może nie jest zbyt zrywny (e36 jest troche za ciężka jak na 140km) ale jest dynamiczny i mało pali. Jak ktoś chce zrywne auto powinien kupić 2.5l lub wyżej.

Ja osobiście gorąco polecam ten silnik.
  
 
Cytat:
2005-08-03 08:06:52, daz pisze:
Pozatym 6 cylindruwki mają tendencje do pękania (głowice) a tu tego problemu nie ma.



myslisz silniki z e30 z tymi z e36, to w e30 maja tendencje do pekania czyli m20.
  
 
Zaraz bo już mi się poje...ło. Ja mam silnik z łańcuchem. koniec 94 roku, 1.6. Czy to jest M42?? e
pzdr. Tolo84, ja mam chyba taki sam silnik jak Twój...
  
 
Witam.
W tych wypowiedziach jest bardzo mało konkretów. Zamiast wypisywać wady i zalety silnika 1.8is, to jest on porównywany do silnika 2.0 z czego naprawdę nic nie wynika.
Ja ze swoim iesem, ogólnie nia mam problemów. Ostatnio tylko zaczął palić jak smok i zaczęły falować wolne obroty. Za poradą forumowiczów zbadałem sonde lambda i okazało się, że to ona spowodowała to zamieszanie. Teraz jest super.
Przymierzam się do założenia gazu, bo dziennie robie 40 km do samej roboty i z powrotem, a do tego trzeba jeszcze doliczyć inne wyjazdy. Ja juz się zdyecydowałem na gaz i nic mnie od tego nie odciagnie, ale jesli ktoś jeszcze nie wie co zrobić, to ten "temat o M42" będzie dla niego w sam raz aby zdecydować się na insytalacje lub nie. Pod warunkiem, że zaczniecie żeczywiscie wpisywać konkrety (również o instalacji gazowej w is) a nie wykłócać się który silnik jest lepszy.
Takie małe pytanko na koniec. Co ile km powinno się wymieniać rozrząd w m42?? Trudno znaleść taka informacje, więc może ktoś tutaj bedzie wiedział.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-03 09:26:16, cjanek pisze:
Zaraz bo już mi się poje...ło. Ja mam silnik z łańcuchem. koniec 94 roku, 1.6. Czy to jest M42?? e pzdr. Tolo84, ja mam chyba taki sam silnik jak Twój...



my mamy 1,6 z lancuchem czyli m43
  
 
Cjanek - m42 to jest TYLKO 1.8 z oznaczeniem "IS"! 1.6i to albo m40 albo m43 (masz zapewne ten nowszy).
Wracając do Isa to słyszałem, że łańcuch rozrządu wynienia się dopiero jak zaczyna hałasować (ma luzy).
Co do gazu to nawet bym się nie zastanawiał. 4 garówki w Beemkach sprawują sie świetnie (nawet na "prostym") gazie jeśli silnik jest sprawny.
Co do minusów to chyba powiedziano już wszystko - popierduje sobie jak polonez bo to tylko 4 cylindrowiec i może metalicznie stukać...innych minusów nie widzę bo to świetny silnik zachowujący największy kompromis w BMW między osiągami a spalaniem.
Pozdrawiam
  
 
Witam! Mam is'a w e36 z rocznika 93 i musze wam powiedziec, ze raczej nie jestem z niego zadowolony . Po pierwsze musialem wyrzucic z niego instalacje gazowa (taka zwykla na srube), poniewaz jazda na takiej instalacji to pomylka.Silnik mimo licznych regolowan kichał sobie, raz tak strzelil ze palec przepustnicy wpadl do bloku silnika (koszt naprawy 1000 zl). Po drugie co do spalania to nie powiedzialbym iz jest stosunkowo oszczedna w miescie przy wlaczonej klimatyzacji !! 13 litrow !! bez klimy 11-12 litrow, trasa 8,5 - 9 l. Po trzecie moc moim zdaniem za mala w zasadzie nie odczuwa sie tych 140 km w porownaniu np. z 2.0 m20 w e30 ktora ma 129 km. I jeszcze jedna sprawa -cewki- katasrofa . Silniki m42 robione od 94 roku roznia sie od tych wczesniejszych niby szczegolami ale sa o niebo lepsze. Wiec jezeli zastanawiacie sie czy warto miec 318is to tylko te od 94 roku.