Kod 31

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
temat ten sam zapodałem na forum Opla, ale tutaj też podam... na pewno prędzej uzyskam odpowiedź

Podczas diagnostyki komputera (na sprzęcie do diagnostyki) pojawił się błąd o numerze 31. Silnik mój to 3.0 24V (C30-SE). Oznacza to "31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) ". Cóż to takiego?????
  
 
Czujnik prędkości obrotowej slinika. U mnie w V6 jest po lewej stronie bloku, tuż pod filtrem oleju. Odkręcasz jedną śrubkę i wyciągasz. Ja miałem problem, bo kabelek od czujnika przepalił się od rury wydechowej. Nie wiem jak jest w Senatorze, ale może masz to samo.

Może tez to być czujnki prędkośi wałk rozrządu. Wtedy szukaj gdzieś w głowicy.
  
 
Jezeli dignozowales pzry zgaszanym silniku to jest to normalny objaw
Jesli na pracujacym to sprawdz najpierw polaczenia a jeli nie pomoze to wymiana. Szukaj w poblizu miska olejowa/blok silnika
  
 
Przy wyłączonym błąd się pojawił. Po resecie komputera i diagnozie przy włączonym (chodził około 20 minut, podłączony do kompa) nie było tego błędu. Więc może być okey? Acha, i mam ponoć strzeloną sondę lambda, ale komp tego nie wykazał...
  
 
No to jest ok
Co do sondy jesli masz sprawny komputer (jednostka sterujaca wtryskiem) to raczej bym jej wierzyl niz komus kto mowi ze masz uwalona sonde lambda. Zreszta na jakiej podstawie to twierdzi ten ktos?
  
 
Objawy które występują to objawy uszkodzonej sondy lambda. We wielu przypadkach w innych autach komputer nic nie pokazuje, a mechanik podczas badania mojej fury stwierdził, że sonda jest "leniwa" - cokolwiek miał na myśli to miał na myśli leniwą sondę Auto wiruje na wolnych obrotach, z rury potrafi lecieć delikatna sadza, w trasie pali normalnie w granicach 7-10 litrów w zależności od speedu, ale w mieście cyrk - wir w baku. Więc zapewne to sonda. Postaram się dokonać pomiarów, ale i tak sondę będe miał jutro oryginalną za 250 zł, mam nadzieję, że to właśnie to.
  
 
Kod 31 będzie zawsze przy zgaszonym silniku.

CZy ten czujnik działą jest sprawdzić łatwo.

Odłącz wtyczkę od czujnika i spróbuj odpalić.
Na bank nie odpalisz.
Podłącz spowrotem i znów odpalisz.

Ja kiedyś sprawdzając te błędy lekko przekręciłem silnik ręcznie i tego błędu nie było.

  
 
a kto ma tę wtyczkę odłączyć????
Heva który pisał to 22 miesiące temu??



kolejny odgrzany kotlet
brawo!
  
 
Omenator dzięki, że potwierdzasz to co ja wiem od lat paru.
.

Cytat:

2005-07-23 12:57:35, OMENATOR pisze:
Kod 31 będzie zawsze przy zgaszonym silniku.