SILNIKI 1.5 i 1.3 w LADZIE 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nosze sie z azmiarem kupna lady 2107 , dlatego mam trzy pytania w związku z tym :
Czy silniki w tej ladzie mają rozrząd OHC czy OHV?
Ile podpór wału korbowego mają ?
Czy w tym modelu jest pompa sprzęgła i czy jest jakiś problem w czasie eksploatacji?
Dzięki za szybką odpowiedż
 
 
Rozrząd: OHC.
Podpór: 3.
CYTAT:
Czy w tym modelu jest pompa sprzęgła i czy jest jakiś problem w czasie eksploatacji?
KONIEC CYTATU
Pytanie o problem dotyczy sprzęgła, czy całości?
  
 
Jesli chodzi o silnik to jest on typu OHC (szkoda ze nie DOHC :)) czyli z walkiem razrzadu w glowicy.Jesli chodzi o podpory walu to jest ich 5 albo 7(nie jestem pewien :)W silniku 1300 jest naped za pomoca paska a w 1500 lancuszka.Jest pompa sprzegla i sa z nia niestety czasem problemy.Ja niedawno wlasnie swoja wymienilem bo mocno ciekla (co lepsze pani w sklepie mi powiedziala ze jest duze prawdopodobienstwo ze nowa pompa tez bedzie ciekla :).Moja jest na szczescie OK).Pozdrawiam
  
 
SPROSTOWANIE!!!
Na skutek omsknięcia się dłoni na klawiaturze podałem, że liczba podpór wynosi 3. To niedopuszczalny błąd z mojej strony. Podpór jest 5 (słownie: pięć). Sprawdziłem w książce.
  
 
Jesne że pięć !
Silnik w Ładzie jest silnikiem OHC opierającym się na konstrukcji Fiatowskiego 1.4 OHC konstruowanego równocześnie ze słynnym fiatowskim DOHCem
  
 
OHV
http://www.autoera.dt.pl/encyk_full.php?nr=78

OHC
http://www.autoera.dt.pl/encyk_full.php?nr=133


DOHC
http://www.autoera.dt.pl/encyk_full.php?nr=59
  
 
DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ZAINTERSOWANIE JAK KUPIĘ SPRZĘTA TO DAM ZNAĆ. NARA
 
 
Cześć to jeszcze raz ja chciałem się jeszcze dowiedzieć który z silników 1.3 czy 1.5 jest bardziej awaryjny i który wybrać i jeszcze jedno czy przy zerwaniu paska lub łańcuch rozrządu w tych silnikach dochodzi do kolizji tłoków z zaworami bo chyba w samarze 1.5 wiem że nie dochodzi ale tam jest inny silnik niż 2107? Dzięki za szybką odpowiedż
 
 
Jasiu DOHC nie oznacza że wałek jest w głowicy lub nie. Litera D oznacza DOUBLE-czyli podwójny(dwa wałki w głowicy).OHC zas oznacza to że jest jeden wałek górny tzn w głowicy.
  
 
To to ja Grzesiu juz wiem od dawna .Napsalem tylko ze szkoda ze lady nie maja fabrycznie silnikow DOHC. Bo taki np. ,6 fiatowski majac 90 konikow niezle by sie pewnie spisywal . Pozdrawiam
  
 
Jesli chodzi o urwanie paska to nie ma problemu ,jest to rozwiazanie bezkolizyjne,a co do awaryjnosci 1,5 nie wiem
.Moj 1,3 po pierscieniowaniu soisuje sie bez zarzutu a przejechalem przez rok ponad 30000mysle ze wplywa na to w duzym stopniu to ze co ok 10000km silnik jest ustawiany w serwisie diagnostycznym.Kosztuje to co prawda 150 zl ale naprawde warto ( mierzenie cisnienia ,regulacja zaworow,zaplon gaznik) Pozdrawiam
  
 
Dla osób żądnych więcej koników powstała 21079 i myślę że nawet wersja DOHC by sobie z nią nie poradziła
  
 
Jasiu,trochę "zmęczony"jestem i widac nie doczytałem dokładnie:)
sorki
  
 
No problem hehe a co to za wersja ta 21079?.AA grzesiek mozesz mi napisac ile zaplaciles za te czesci do zawieszenia ?Bo gdzies czytalem o tym i nie moge znalezc .I podaj mi prosze dokladnie co tam bylo?
  
 
Cytat:
2003-03-10 18:59:54, Jasio pisze:
No problem hehe a co to za wersja ta 21079?.

21079 to 2107 wankiel.
  
 
Czyli silnik rotacyjny .Widzialem to gdzie na klubowej kiedys ale myslalem ze ktos sobie cos takiego sam wstawil .A czy ten silnik byl wstawiany fabrycznie?I jakie to moze miec parametry ?
  
 
To Soop kupował nie jaale z tego co pamiętam to 145 zł.To na autoladzie chyba było.Jego wątek o gemetrii czy jakos tak
  
 
Silnik wankla był wstawiany fabrycznie i miał pojemność 1,3 (2 komory po 0,65 ccm) i miał 140 - 190 KM w zależności od wersji.
Był przeznaczony głównie dla KGB i Milicji ale 21079 mozna też kupić w wersji cywilnej. Praktycznie każda Łada od 2101 do 2110 ma swojego odpowiednika z Wanklem :)
  
 
Kurde to niezly potwor musi byc .Ciekaw jestem jak to smiga?.Sorki Grzesiek pomylilem osoby .Pozdrawiam.
  
 
Tutaj chyba jest ta z Wanklem:

ladaclub.hu/egyeb/video/lbk_rakpart2002_fust02.avi