MotoNews.pl
2 HAMULCE (108646/45)
  

HAMULCE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moj znajomy ma essiego takiego jak moj czyli '91 1.4 mono bez ABS. dzisiaj pedal hamulca zapadl sie w podloge a nastapilo to po pekniecu jednego wezyka!! i teraz pytanie: jak to jest, sa przeciez 4 wezyki skoro jeden zdechl to powinne pozostale 3 zalapac, wiec o sso chodzi tak sie zawsze dzieje
  
 
no tak mysle ze jak pekl wezyk to plyn nim wylatal i nie bylo cisnienia w ukladzie
ale ja sie nie znam
  
 
zgadzam sie ze plynu ubywalo ale jak mu sie zapadl to plynu jeszcze troche bylo
  
 
plyn byl ale cisnienia nie:]
ale ja sie nie znam
  
 
nie mam pojecia czy cisnienie bylo nic sie w sumie nie stalo bo jechal zaledwie 40 km/h i wyhamowal na recznym . czyli gdyby cisnienia nie bylo to dodatkowo awaria........?? czego??
  
 
no jak mialo byc skoro plyn wylatal
  
 
hyh no tak ała myslenie czasem boli no ale wezyk wymieniony i juz jest oki chyba jest lepiej albo to zludzenie
  
 
Ciśnienia nie bylo bo wszystko uciekalo przez pęknięty przewód. Normalnie jak naciskasz hamulec to powoduje to zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym i zaciśnięcie hamulców. Jak przwód pęknął no to nie moglo wzrosnąć ciśnienie bo plyn wypychalo przez pęknięty przewód.

  
 
i wsio jasne ale nie wiedzialam ze to objawi sie zapadnieciem pedalu co by bylo gdyby jechal szybko az nie chce myslec
  
 
wtedy pedal tez nie ma oporu na pompie bo plynu ubywa a w normalnych warunkach raczej nie przy hamowaniu wiec
  
 
Z twgo co kojarzę to w essim układ hamulcowy jest dwuobwodowy, kola są ze sobą powiązane po przekątnej, jak pada jeden uklad to drugi coś tam chyba hamuje, ale bardzo słabo
  
 
wez strzykawke i sprobuj wcisnac tloczek przy wolnym i zatkanym wylocie
  
 
Cytat:
2005-08-04 23:50:01, Shaq27 pisze:
Z twgo co kojarzę to w essim układ hamulcowy jest dwuobwodowy, kola są ze sobą powiązane po przekątnej, jak pada jeden uklad to drugi coś tam chyba hamuje, ale bardzo słabo

hehe zeby to sprawdzic czy rzeczywiscie slabo trzeba by bylo sie do wiekszej predkosci rozpedzic niz 40km/h ale powaznie mi sie zawsze wydawalo ze zalapalyby pozostale i tak jak mowisz slabiej ale zawsze to cos
  
 
Przy dwuobwodowym to nie wszystkie. Załóżmy że padnie przy prawym przednim kole to lewe tylne też nie będzie hamować
  
 
Cytat:
2005-08-04 23:59:12, Shaq27 pisze:
Przy dwuobwodowym to nie wszystkie. Załóżmy że padnie przy prawym przednim kole to lewe tylne też nie będzie hamować

ale powinien lewy przody i prawy tyl w takim razie.


kainek a o sso Tobie chodzilo??
  
 
obrazowa odpowiedz dlaczego pedal sie zapadl
  
 
Cytat:
2005-08-05 00:05:13, kainek pisze:
obrazowa odpowiedz dlaczego pedal sie zapadl

czekaj ale po kiego mi strzykawka i jaki zatkany wylot?? wcisnelam tloczek przy wymianie tarcz i sie troche plynu wylalo przez korek wlewu plynu, a byl zatkany p[ewnie glupota ale coz dopiero sie ucze
  
 
Cytat:
2005-08-05 00:07:40, ALLka pisze:
czekaj ale po kiego mi strzykawka i jaki zatkany wylot?? wcisnelam tloczek przy wymianie tarcz i sie troche plynu wylalo przez korek wlewu plynu, a byl zatkany p[ewnie glupota ale coz dopiero sie ucze



hehe ale mi chodzilo o tloczek w strzykawce
jak masz zatkany wniej wylot to do pewnego momentu scisniesz powietrze a pozniej masz opor
natomiast przy nie zatkanym wylocie powietrze uleci i nie bedzie oporu
teraz zamienmy nazwe strzykawki na pompe ham. a tloczka w strzykawce na pedal hamulca
  
 
Cytat:
2005-08-05 00:12:00, kainek pisze:
hehe ale mi chodzilo o tloczek w strzykawce jak masz zatkany wniej wylot to do pewnego momentu scisniesz powietrze a pozniej masz opor natomiast przy nie zatkanym wylocie powietrze uleci i nie bedzie oporu teraz zamienmy nazwe strzykawki na pompe ham. a tloczka w strzykawce na pedal hamulca

ja juz lepiej ide spac bo najprostszych rzeczy juz nie wylapuje ale przynajmniej jak mi tak ladnie to przedstawiles to wiem o co Ci chodzilo
  
 
Też przeżyłem "pedał w podłodze" - przed znakiem stop i też jeszcze nie znalazłem odpowiedzi, o co chodzi z tym układem dwuobwodowym. Przecież w manualu stoi jak wryte "w przypadku uszkodzenia jednogo obwodu drugi nadal działa". Ale chyba w przypadku jazdy poniżej 5km/h