Wskazania sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że temat sondy był wielokrotnie wałkowany na forum, ale w wyszukiwarce nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Chodzi mi mianowicie o wskazania sondy lambda na benzynie i na gazie. Na benzynie wartość napiecia z sondy lambda powinna zmieniać się od 0,1 do 0,8V.
A jak wygląda to podczas pracy silnika na gazie? Czy też napięcie zmienia się tak jak na benzynie, czy sonda podaje stałą wartość napięcia?

Escort 1.6l 16V '94 instalka II gen.
  
 
Sada na gazie pracuje tak samo jak na benzynie, stad i wartosci powinny zmieniac sie w tym samym zakresie.
  
 
... dzięki za informacje
  
 
a więc przed chwilą sprawdziłem sonde lambda.
Na benzynie wartość napięcia zmieniała się od 0,19 do 0.89V, natomiast na gazie wartość napięcia była stała i wynosiła około 0.94V.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, czy podczas pracy na gazie wartość napięcia powinna być stała (np. 0.94V - tak jak u mnie), czy też powinno zmieniać się w takim zakresie jak na benzynie?
  
 
powinna sie zmieniac -masz bardzo zle wyregulawana instalacje,
Jezeli na benzynie wskazuje poprawnie a na gazie nie to wykluczam uszkodzenie sondy. Jedz wyregulowac instlacje
PS ale napiecie sprawdzasz na bialym i szarym kablu?
  
 
Cytat:
2005-08-05 18:05:24, borys pisze:
powinna sie zmieniac -masz bardzo zle wyregulawana instalacje, Jezeli na benzynie wskazuje poprawnie a na gazie nie to wykluczam uszkodzenie sondy. Jedz wyregulowac instlacje PS ale napiecie sprawdzasz na bialym i szarym kablu?



Białe kable są od grzałki Borys....od sygnału jest czarny i szary.Tak przynajmniej było w moim aucie.
  
 
napięcie sprawdzałem na szarym i czarnym kablu.
  
 
PRZEPRASZAM kolory mi sie pomylily -oczywiscie 2 biale sa od grzalki, czarny to masa a szary to sygnal
  
 
Czyli jedynym wyjściem jest jechać do gazownika na ponowne wyregulowanie gazu?
  
 
Cytat:
2005-08-05 21:31:46, borys pisze:
PRZEPRASZAM kolory mi sie pomylily -oczywiscie 2 biale sa od grzalki, czarny to masa a szary to sygnal



Borys to nie było złośliwe..Pamietaj " ten sie tylko nie pomyli co nic nie robi"
  
 
Cytat:
2005-08-05 22:08:40, Henryk pisze:
Borys to nie było złośliwe..Pamietaj " ten sie tylko nie pomyli co nic nie robi"



To tak jak ja
  
 
a co jeśli jest stałe (na gazie) auto pali ok.8,5 - 9 litrów na trasie i wszystko działa oki...
czy mozna tak jeździć??? jakie powinny być objawy??
  
 
Witam,
Wczoraj postanowilem objerzec dokladnie lambde. Zmierzylem na niej napiecie i.... (benzyna)

Napiecie waha sie w granicach 0.1-0.8V z okresem ok 1sekundy. Czy to tak ma byc? Czemu tak jest?
I pytanie drugie. Kolo wsiadl do autka i troszke gazu dodawal i ujmowal ale nie zauwazylem jakis znaczacych zmian w odpowiedzi lambdy, czyli znowu 0.1 - 0.8V co sekunde.

Tak ma byc?
  
 
lambda mierzy ilosc tlenu w spalinach. prawidlowy zakres regulacji jest od 0,2 do 0,8 przy tych autach (bo istnieja tez sondy 5V) 0,2 znaczy mieszanka za uboga 0,8 za bogata. I teroretycznie mozna by ustawic wartosc (srednia) niby wlasciwa ale wtedy mozno rosnie wydzielanie HC dlatego wymyslono tak ze sklad mieszanki jest regulowany pomiedzy lekko za uboga a lekko za bogata.
Co do pytania ze jak dodajesz gazu czy odpuszczasz nadal zmienia sie napiecie tak samo to po pierwsze 0,8 to koncowy zakres wskazan sondy (moowie o idealnym przypadku bo w praktyce spotkalem sie ze wskazaniami do 1,2V). dodajac gazu robi sie mieszanka za uboga co wskazuje lambda wiec ECU w odpowiedzi wzbogaca mieszanke do momentu kiedy sonda nie wskaze wartosci za bogaty wtedy ECU skraca czas wtrysku zeby mieszanke zubożyć... i tak w koolko
  
 
Ok ale mi chodzi o to ze ona sie tak jakby przelacza pomiedzy dwoma wartosciami 0.2V 0.8V. Pyk, pyk raz na sekunde. Zadne inne wartosci, albo jak przycisne gaz zeby dluzej przytrzymala na 0.2 - nic. tylko takie pyk-pyk. Hmmm moze moj odczyt nie jest zbyt dokladny, bo korzystalem z chinskiego mierniczka cyfrowego a jak wiadomo czas reakcji czegos takiego (podwojne calkowanie) jest raczej duzy....
  
 
no wskazania miernika nie sa zbyt dokladne to fakt.
jest jeszcze jedna rzecz. przy gazie masz cos takiego jak symulacje sondy przy starszych sterownikach gazu. oszukuje sterownik wtrysku zeby nie lapal bledoow. tak jest w przypadlu gdy gaz nie jest regulowany zgodnie ze wskazaniami sondy a ustawiona jest stala wartosc mieszanki...
  
 
????

Nie no mam centralke BRC Blitz wiec zadnych komputerow - analogowka. Wpieta jest miedzy lambde a komp Essiego (rozciety kabel) No i ja rozumem, ze w przypadku jazdy na gazie to centralka pobiera sygnal z lambdy i sobie go tam przetwarza a kompowi wystawia fakeowy emulowany sygnal, zeby ten sie nie pluł.
Natomiast przy jezdzie na benie centralka gazowa jest w trybie bypass i przepuszcza niezmieniony sygnal lambdy do kompa Essiego.

Tak? Mam racje?
  
 
no dokladnie. to teraz jezeli chodzi o zmiany napiec to sa one oczywiste w zaleznosci od skladu mieszanki jest ona zubazana lub wzbogacana i chyba musialbys miec szybszy przyrzad do pomiaru zeby dokladne zachowanie sondy zmierzyc....
  
 
cos mi tu nie gra. gdyby bylo tak:
mieszanka za uboga -> 0,5sekundy -> mieszanka za bogata -> 0,5sekundy

to by chyba silniczek nierowno pracowal, co?
Nie jest to przypadkiem takie poolowanie lambdy, ze odczyt z niej jest raz na sekunde (0,8V) a pozniej nic nie jest z niej czytane i lambda jest jakby w stanie spoczynku?