MotoNews.pl
  

[swap 900] ustawienie zaplonu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Moze ktos wytlumaczyc jak ustawic zaplonik w 903?? znalazlem skany jakiesjs ksiazki o 127 i tam pisza by pokrywaly sie znaki na kole zamachowym i skrzyni, wiec w swapiku odpada. Znacznik na pokrywie rozrzadu oznacza wyprzedzenie 10st czy ZZ ?? Bylbym wdzieczny gdyby ktos napisal w miare przystepnie co i jak (linki do opisow tez mile widziane).


dzieki z gory i pozdr.
  
 
Składałem 903 ale za cholere nie pamiętam....Napewno jest tylko jedno nacięcie??
  
 
no masz na kole pasowym jest znak i na obudowie tez
gdy sie pokrywaja masz ZZ
natomiast 10 stopni to sobie na czuja ustawiasz
okolo 2 cm od tych znakow
jak nie stuka mozna wiecej, jak stuka zmniejsz
  
 
Nie możliwe by na czuja!! Nie chce mi sie wierzyć!!
  
 
Czyli ustawiam mniej wiecej tak jak w 126p?? nie ma znaczenia na ktory cylinder pojdzie iskra?? Bo ZZ moze byc dla 1 i 4 cylindra lub 2 i 3.
  
 
Cytat:
2005-08-10 06:18:01, tomx1 pisze:
Czyli ustawiam mniej wiecej tak jak w 126p?? nie ma znaczenia na ktory cylinder pojdzie iskra?? Bo ZZ moze byc dla 1 i 4 cylindra lub 2 i 3.



nie wiem co to ZZ :>. zaplon ma byc na 1 cylindrze.
  
 
ZZ=GMP
  
 
Musisz odkręcić apart zapłonowy i zdiąć pokrywę zaworów po czym aparat włóż ponownie i lekko go dokręć ta abyś mógł go przekrecać,wykręć świece autko na czwarty bieg i popychaj do przodu w momencie kiedy zawory na czwartym cylindrze się mijają to pierwszy powinien mieć zapłon(zawory pierwszego w górnym położeniu,gdybyś chciał wyregulować zawory to 0,15 dolot 0,20wydech)znak na kole pasowym będzie pokrywał się z znakiem na korpusie .Teraz delikatnie nie kręconc aparatem troszkę go do góry i pokrywa klawiatury na swoje miejsce .Aby precyzyjniej ustawić zapłon żaróweczka z kabelkami zakoniczonymi krokodylkami jeden kabelek do masy drugi do aparatu zapłonowego z boku (zdejmi góre aparatu zapłonowego z kablami wysokiego napięcia) styk z boku aparatu tam gdzie podłonczyłeś krokodylka jest dokładnie na zapłonie pierwszego cylindra dlatego palec rozdzielacza powinien być skierowany w to miejsce .Stacyjka w położeniu załonczona jeżeli trzeba cofni troszkę zapłon(przekręcając aparat w prawo opóżniamy w lewo przyspieszamy zapłon)i powolutku przekręcaj aparat w lewo kiedy tylko rozbłyśnie żaróweczka to powino być to
  
 
Cytat:
2005-08-10 00:42:58, simon_pg pisze:
Nie możliwe by na czuja!! Nie chce mi sie wierzyć!!



no niestety: od strony frontalnej swapowanej 903 (strona paska klinowego) nie ma oznaczenia 10 stopni
dobrze ze jest chociaz jakis znak i mozna połapac sie gdzie ZZ jest,
mozna sobie oczywiscie na obudowie silnika zarysowac 10 stopini

sciagac obudowy zaworow nie trzeba - jak sie odkreci korek wlewu oleju to idzie sie polapac jak lecą cykle spalania na kolenych ZZ dla 1 i 4 cylindra
oczywiscie iskre ustawiamy na 1 cylinder

w normalnej 903 ustawia sie od strony koła zamahowego - dlatego takie jazdy w swapie

silnik dobrze jest obracac kluczem 22mm przyłożonym do sruby alternatora
to chyba tyle
  
 
A ja mam osłone rozrządu od seata i jest tam ładnie zaznaczone ile st wyprzedzenia itp, zawsze ustawialem silniki pod katem osiagów wiec nie ineteresuje mnie ile jest wyprzedzony waze że jedzie.
  
 
Dzieki wielkie