Przełącznik liczby oktanów w rs 2000 ????

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem wiem gadalismy już na ten temat setki razy i mówiliśmy ale wreszcie sie dobrałem do tego ustrojstwa i okazało się że nie mogę zlokalizowac tego czegos,wiem że to miała byc jakas zwora ale nigdzie jej nie mogę zlokalizowac ??

niech ktos napisze gdzie to dokładnie jest i jak to wygląda

jestem laikiem w tej dziedzinie, ale wtedy ktoś coś mówił o zmianie kabelków w kostce przy sterowniku wtrysku. Szukałem przed chwilą tego wątku na forum bo sam wpisałem taki temat "zworka serwisowa" ale nic mi się nie wyślwietliło. Chyba było to jeszcze na starym forum, Munio ostatnio mówił mi, że ma je gdzieś ściągnięte.
Swoją drogą też byłbym tym teraz zainteresowany, bo propan i butan mają większą liczbę oktanową niż benzynka.

no halo,nikt nie wie ??

Cześć!
Nie wiem jak w RS-ie ale w Zetec-u jest taka mała, biała, plastikowa złączka z kabelkami tuż przy lewym nadkolu w komorze silnika i nazywa się to fachowo "korektor liczby oktanowej" Książka mówi, że komputer posiada w pamięci dwie charakterystyki zasilania paliwem - 95 i 98 PB. Każdorazowe rozłączenie i złączenie tych wtyczek powoduje zmianę charakterystyki.
PZDR

a może kolega tak bardzo dokładnie opisac miejsce umieszczenia tego korektora bo szukałem i nic

Hmmm... jakby ci tu Eresku wytłumaczyć.....nie widzę teraz komory silnika....... ale powtarzam, w Zetec-u 1.6 korektor znajduje się przy lewym nadkolu przy bodajże zaworze pneumatycznym sterującym recylkuratorem spalin. U mnie na nadkolu jest ten zawór umieszczony na cienkiej płytce i przy nim umocowane jest złącze diagnostyczne i właśnie ten korektor oktanowy. To złącze charakteryzuje się tym, że od jego gniazda kabelki nie odchodzą "gdzieś tam" tylko tak jakby "zamykaja obwód" w tej wtyczce.
Ale w RSie może jest troszkę inaczej....???

Andrew, a teoretycznie czy da się zauważyć jakąś różnicę w pracy silnika jeżeli za zmianą korekcji nie idzie zmiana paliwa z Pb95 na Pb98?