Przełącznik liczby oktanów w rs 2000 ????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem wiem gadalismy już na ten temat setki razy i mówiliśmy ale wreszcie sie dobrałem do tego ustrojstwa i okazało się że nie mogę zlokalizowac tego czegos,wiem że to miała byc jakas zwora ale nigdzie jej nie mogę zlokalizowac ??

niech ktos napisze gdzie to dokładnie jest i jak to wygląda
  
 
jestem laikiem w tej dziedzinie, ale wtedy ktoś coś mówił o zmianie kabelków w kostce przy sterowniku wtrysku. Szukałem przed chwilą tego wątku na forum bo sam wpisałem taki temat "zworka serwisowa" ale nic mi się nie wyślwietliło. Chyba było to jeszcze na starym forum, Munio ostatnio mówił mi, że ma je gdzieś ściągnięte.
Swoją drogą też byłbym tym teraz zainteresowany, bo propan i butan mają większą liczbę oktanową niż benzynka.
  
 
no halo,nikt nie wie ??
  
 
Cześć!
Nie wiem jak w RS-ie ale w Zetec-u jest taka mała, biała, plastikowa złączka z kabelkami tuż przy lewym nadkolu w komorze silnika i nazywa się to fachowo "korektor liczby oktanowej" Książka mówi, że komputer posiada w pamięci dwie charakterystyki zasilania paliwem - 95 i 98 PB. Każdorazowe rozłączenie i złączenie tych wtyczek powoduje zmianę charakterystyki.
PZDR
  
 
a może kolega tak bardzo dokładnie opisac miejsce umieszczenia tego korektora bo szukałem i nic
  
 
Hmmm... jakby ci tu Eresku wytłumaczyć.....nie widzę teraz komory silnika....... ale powtarzam, w Zetec-u 1.6 korektor znajduje się przy lewym nadkolu przy bodajże zaworze pneumatycznym sterującym recylkuratorem spalin. U mnie na nadkolu jest ten zawór umieszczony na cienkiej płytce i przy nim umocowane jest złącze diagnostyczne i właśnie ten korektor oktanowy. To złącze charakteryzuje się tym, że od jego gniazda kabelki nie odchodzą "gdzieś tam" tylko tak jakby "zamykaja obwód" w tej wtyczce.
Ale w RSie może jest troszkę inaczej....???
  
 
Andrew, a teoretycznie czy da się zauważyć jakąś różnicę w pracy silnika jeżeli za zmianą korekcji nie idzie zmiana paliwa z Pb95 na Pb98?
  
 
Nie testowałem tego u siebie Tomek ale wydaje mi się, że będzie wyższe spalanie i mniejsza moc gdy zmienisz charakterystykę z 95 na 98 nie zmieniając etyliny na 98.
  
 
Andrew a ile i jakei kolory kabli do tego dochodza??
  
 
Do wtyczki korektora oktanowego dochodzą przewody:

1.4 CFi MkV/VI i 1.6 EFi MkV/VI: brąz-żółty, brąz-czerw, brąz-nieb

1.6 i 1.8 ZETEC MkV/MkVI: brąz i brąz-czerw

W silnikach ZETEC po 1995: czarno-czerw, biało-czarny.

Złącze znajduje się na lewym nadkolu obok EDIS i gniazda diagnostyki.
  
 
no to wiem że nic nie wiem

przenigdy w sprawach innych niż spamik nie zabiorę głosu.
  
 
Wilk zobacz czy myslimy o tym samym... i w takim razie jak to przełączyc??
 
  
Włozyc zworkę. Sprawdź po kolorkach przewodów, czy to na pewno to złącze.
  
 
Cytat:
2004-02-03 19:36:54, WilK pisze:
Włozyc zworkę. Sprawdź po kolorkach przewodów, czy to na pewno to złącze.



Wlozyc i ja zostawic czy tylko na chwile wlozyc (zewrzec) i wyjac ?????? Pewnie zostawic ale tak dla pewnosci pytam.
  
 
Włożyć na stałe. (tylko bez podtekstów).
  
 
Cytat:
2004-02-03 20:12:17, WilK pisze:
Włożyć na stałe. (tylko bez podtekstów).



hehe bedzie bez
  
 
Panowie ja cos chyba nie kumaty Bo nadal nie wiem o co be
 
  
RS, jeśli chodzi o przełącznik liczby oktanów to jest widoczny odrazu po otwarciu maski, po prawej stronie u góry, przy kielichu amortyzatora, taka wtyczka zaślepiona czerwonym koreczkiem. Przynajmniej kiedyś tak mi to określił Red. Zaraz prześle ci zdjęcie na mail z zaznaczonym tym przełącznikiem.

[ wiadomość edytowana przez: daz dnia 2004-02-03 21:23:27 ]
  
 
I o to właśnie chodzi.
  
 
Daz i właśnie co mamy z tym zrobić bo ja to mam