Lantra 1.6 16V Spadek mocy po rozgrzaniu? czy to normalne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Niedawno założyłem do swojej lantry (1.6 16V G4CR) Lpg i zauważyłem że na zimnym silniku auto lepiej przyspiesza. Po rozgrzaniu staje się bardziej mułowate. Mam pytanie, czy to jest normalne w tych modelach czy jest to jakaś usterka, być może dlatego że zasysa ciepłe powietrze????? Czy zauważył ktoś u siebie takie same objawy???
  
 
po rozgrzaniu przelacza ci sie na gaz,moze dlatego czujesz röznice,czy to sie dzieje tez na samej bezynie?
  
 
na gaz przełącza się od razu po uruchomieniu (od 15*C) a różnice mocy (o ile pamiętam) czułem przed załozeniem lpg ale w mniejszym stopniu
  
 
na gazie tez jest minimalny spadek mocy w stosunku do bezyny,dlatego chyba berdziej teraz to odczuwasz
nie wiem,ale ja bym sprawdzil cisnienie na cylindrach
  
 
zgadzam się z przedmówcą na dobrej kompresji przy instalacji na mieszalnik (nie sekwencja) i tak zazwyczaj jest odczuwalny spadek mocy ,więc może w twoim silniku po rozgrzaniu masz nieco słabszą kompresję co wyszło po przełączeniu na gaz ......


[ wiadomość edytowana przez: daar dnia 2005-08-14 13:57:13 ]
  
 
jak mierzyłem kompresje na średnio nagrzanym silniku (ok 50*C) wynosiła ona ok 12 - 13 atmosfer więc mechanik który ją mierzył powiedział że jest całkiem dobra
  
 
cos mi tu nie pasuje,masz silnik G4-R 106,albo 114 KM ;ktöry powinien miec stopien sprezania 9.2,aty masz sprezanie jak w silniku diesla z dlugim zyciorysem,albo ja mam bledne dane,albo zmien mechanika,a tak na powaznie wazne jest czy na wszystkich cylindrach masz takie samo cisnienie,bo jezeli jest miedzy cylindrami zbyt duza röznica,tojuz jest problem.Najlepiej zröb pröbe olejowa,ona powinna duzo wyjasnic.
  
 
stopień sprężania w tym silniku wynosi 9.7 ale ciśnienie oblicza się o ile wiem wg wzoru stopień sprężania * 1,4= ciśnienie czyli 9,7*1,4= 13,6.
Dziś zauważyłam że: gdy silnik jest zimny tj ok 20*C nie ma większej różnicy czy jade na benzynie czy na gazie spadek mocy na gazie jest prawie nie odczuwalny, gdy jednak się nagrzeje do ok 90*C to na benzynie znacznie lepiej przyspiesza niż na gazie.
Jeśli chodzi o różnice w ciśnieniach na poszczególnych cylindrach to były one niewielkie
  
 
sory, chyba masz racje,ale wedlug AUTODATY te silniki maja odpowiednio 9.2 i 11.8-13.2,ale to juz jest mniej wazne.
Ja bym sprawdzil jak chodzi na samej bezynie na zimno i nacieplo jak bedzie odczuwalny spadek mocy to cos go boli,jezeli bedzie OK to chyba cos jest z gazem