Montaż Anteny !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka wszystkim !
Chodzi mi o waszą wypowiedz jak byście zamontowali antene na uchwyt czy na przewierceniu dziury i gdzie mam ją umieścić bo sam już nie wiem. Myślałem na początku za uchytem na klape bagażnika (jest to Golf 2) ale nie podoba mi się zabardzo to mocowanie, później nad przewierceniem dziury styłu dachu. Bardziej jestem za przewierceniem i przykręceniem ale prosze o wypowiedz innych.

ANTENA TO ALAN 9 Plus. Dł. 1500mm
  
 
Chodzi mi też o to jakie są plusy i minusy mosowania na uchwyt i na stałe (co jest lepsze)
  
 
Najlepszym miejscem mocowania anteny jest środek dachu. I najlepiej na stałe. Uzyskujemy wtedy najlepsze "dookólne" promieniowanie anteny, tzn. w każdym kierunku uzyskamy podobny zasięg. Jednak takie zamocowanie wiąże się z ingerencją w karoserię (dziura w dachu) co nie każdemu odpowiada ze względów estetycznych lub nie każdy chce "kaleczyć" auto. Więc pozostaje nam montaż poprzez uchwyt na rynienkę lub klapę a w ostateczności magnes. I chyba nie trzeba dodawać, że im wyżej tym lepiej. Miejsce montażu jest bardzo ważne z tych względów, że karoseria będzie nam tworzyć przeciwwagę i montaż z tyłu da nam w rezultacie najlepsze osiągi "do przodu" pojazdu, analogicznie : montaż na lewej rynience - najlepsze osiągi " na prawo" auta. Reasumując, najlepsze wypromieniowanie będzie na tą stronę, na którą jest najwięcej "blachy".
  
 
Wielkie dzięku za odpowiedz !

Więc najlepszym mocowaniem jest na stałe.
Jutro zabieram się za montaż antenki. Dam ją prawie na środku czyli patrząc na środek dachu to nie będzie ona na środku tylko bliżej strony bagażnika (wrazie czego wstawie tam antenke do radia sam.)
  
 
Cytat:
2005-08-15 22:29:47, pawel63 pisze:
Najlepszym miejscem mocowania anteny jest środek dachu. I najlepiej na stałe. Uzyskujemy wtedy najlepsze "dookólne" promieniowanie anteny, tzn. w każdym kierunku uzyskamy podobny zasięg. Jednak takie zamocowanie wiąże się z ingerencją w karoserię (dziura w dachu) co nie każdemu odpowiada ze względów estetycznych lub nie każdy chce "kaleczyć" auto. Więc pozostaje nam montaż poprzez uchwyt na rynienkę lub klapę a w ostateczności magnes. I chyba nie trzeba dodawać, że im wyżej tym lepiej. Miejsce montażu jest bardzo ważne z tych względów, że karoseria będzie nam tworzyć przeciwwagę i montaż z tyłu da nam w rezultacie najlepsze osiągi "do przodu" pojazdu, analogicznie : montaż na lewej rynience - najlepsze osiągi " na prawo" auta. Reasumując, najlepsze wypromieniowanie będzie na tą stronę, na którą jest najwięcej "blachy".

TO bardzo ciekawe!Mam pytanie:jak to się ma do ciężarówki(ta przeciwwaga itd.)
  
 
Cytat:
2005-08-15 23:54:18, zawan pisze:
TO bardzo ciekawe!Mam pytanie:jak to się ma do ciężarówki(ta przeciwwaga itd.)



ma się tak samo. niestety kontener przeważnie przeszkadza i dlatego najlepiej stawiać antenkę maxymalnie daleko od niego.
  
 
Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. O co chodzi Ci z tą ciężarówką. Przede wszystkim, jeśli zamontujesz antenę na ciągniku (przeważnie nadbudówka jest z tworzywa i tam trzeba "ciągnąć"masę) lub na pałąku lusterka to naczepa będzie tworzyć ekran (ponieważ jest wyższa) i będzie tłumić promieniowanie do tyłu. Domniemam, że chodzi Ci o to, że mając z tyłu metalowy kontener, zasięg do tyłu powinien być najlepszy. Faktycznie, ale tylko wtedy, gdy antena byłaby zamontowana właśnie z przodu kontenera (a nie na ciągniku). Wyobraźmy sobie taką sytuację: mamy antenę na mobilu a z mobilem połączony przewodem (dla podkreślenia np. długości 100 m) załóżmy właśnie kontener. Idąc Twoim tokiem rozumowania, zasięg w stronę kontenera powinien być najlepszy. Bzdura, antena będzie go "widziała" jako np. ukształtowanie terenu, a nie jako spójną całość z omawianym mobilem. I właśnie tak też wygląda sytuacja ze wspomnianą przez Ciebie ciężarówką. Antena jako przeciwwagę traktuje "ten obiekt", na którym jest zamocowana (karoseria auta, arkusz blachy itp.) a nie to , co jest z nim "niby" fizycznie połączone.