| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2005-08-14 21:13:40 Mam pytanie dotyczace tulejek (patrz wyzej). Artykul na FF przeczytalem ale nic z niego nie wynika poza tym, ze tulejki maja miec takie i takie wymiary. Pytanie mam jak i gdzie je umiescic, moze jakies fotki ktosby umiescil, bylbym bardzo uradowany.
Kolejne pytanie: gdzie w trojmiescie mozna zregenerowac moje zolte (amorki sa zolte a oslonki niebieskie) Bilsteiny, bo sa lekko podniszczone. I kolejne pytanie dotyczace sprezyn. Ile scieta sprezyna powinna miec wysokosci (w stanie spoczynku rzecz jasna) do miejsko kajotesowej jazdy (czyt. zeby mi kregoslupa nie wybilo) bo jak na razie mam 17cm i jest bardzo twardo (amorki jak wyzej). Aha i jeszcze pytanie o kowala w trojmiescie ktory ewentualnie przycialby sprezyny, zahartowal i zaklepal. Z gory dzieki. [ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2005-08-14 21:14:22 ] |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-08-14 23:07:10 1. Bile zregenerujesz w zerkopolu .
2. Wysokosc sprezyny nie ma nic do twardosci. [ wiadomość edytowana przez: bart322 dnia 2005-08-14 23:09:26 ] [ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-08-19 10:06:35 ] |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2005-08-14 23:27:04 No tak ale zerkopol jest w wawie a pytalem o trojmiasto, czy mam w zwiazku z tym wnioskowac ze moge je zregenerowac tylko tam??
A ile kosztuja nowe bile i ktore sa twardsze?? |
Roli666 Bestyja Cz-wa | 2005-08-15 14:55:48
Dlaczego miałbym nie kupić ??? W zeszłym miesiący wysyłałem do Nich maila i powiedzieli mi że nie ma problemu !!! |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-15 17:19:13 Są tylko jedne bile tyle, że można je stroić na wiele sposobów (ustawiać różne współczynniki tłumienia odbicia/dobicia). Zregenerować można tylko tam (można pocztą posłać, oni odeślą).
17 cm to chyba dość nisko..spręzyna im krótsza tym twardsza, ale sam jeszcze nie znalazłem złotego środka |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-08-16 08:41:40 Ktos ostatnio pisal na forum, ze nowych juz sie nie kupi..
Widynek jakim cudem sprezyna po skroceniu zrobi sie twardsza??? |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-08-16 09:48:53 mechaniczne tez (u mnie wymieniali zgiete tloczysko) |
NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2005-08-16 10:00:57 Ad. bart:
sprezyna po skroceniu robi sie twardsza bo takie same sily naciskajace dzialaja na krotszym odcinku (kazdy zwoj ugina sie tyle samo -> ze masz mniej zwojow - ugnie sie mniej) teraz abstrakcyjnie wyobraz sobie ze wskakujesz na sprezyne dlogosci 5m o 100 zwojach poźniej to samo robisz na tej samej sprezynie ktora ma jednak tylko 3 zwoje i 15 cm dlugosci ktora wyda ci sie bardziej twarda? tak samo dzieje sie ze sprezyna cieta - oczywiscie w ZNACZNIE mniejszym stopniu |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-16 12:22:34 sam w to kiedyś nie wierzyłem, wytłumaczył mi to chyba Ali (od zastavki). Ja nie jestem "inżynierem", ale teraz wydaje mi się to logiczne..z resztą tak samo ma sięsprawa ze sprężynami "rozciąganymi" (taka jest przy cięgnie gazu w komorze silnika 126) - jeśli ją skrócisz, to gaz będzie chodził dużo ciężej. Możliwe, że fachowo się to nazywa "zmiana charakterystyki ugięcia", ale potocznie mówi się, że sprężyna jest twardsza (bo mniej się ugina). |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-08-16 12:43:03 Twardsze moze robic sie zawieszenie a nie sama sprezyna bo jest inne przelozenie skoku. Tak mi sie wydaje.
Dobra koniec OT |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-08-16 13:47:41
Mówisz masz: f=8*D^3*n*F/(d^4*G) [mm] gdzie : D - średnica podziałowa sprężyny [mm] n - ilość zwojów [-] F - SIŁA [N] f - ugięcie [mm] d - średnica drutu [mm] G - Wsp. sprężystości poprzecznej [MPa] z czego jasno wynika że zmniejszenie ilości zwojów n spowoduje zmniejszenie ugięcia pod wpływem tej samej siły czyli sprężyna bedzie twardsza. I wszystko A przełożenie zawieszenia zależy od długości wachaczy i umieszczenia sprężyny a nie od jej charakterystyki. |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-08-16 14:13:10 Ok, przekonales mnie
Krotsza sprezyna (a nie z mniejsza iloscia zwojow) bedzie miala mniejsze ugiecie przy przylozeniu tej samej sily. |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-16 14:47:18
|
NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2005-08-16 17:08:19 wlasnie podczas ucinania sprezyny wartosciami stalymi sa:
*srednica podzialowa!!!!!!!!!!! my jej nie zmieniamy, przyjmij to w obliczeniach za stałą! *siła - auto ma raczej taka sama mase przed i po ucieciu *srednica drutu *wspolczynnik sprezystosci zmienia sie rzecz jasna ilość zwojow a co za tym idzie (nie mamy we wzorze innych zmiennych) ugiecie sprezyny im jest mniejsze tym twardsza sprezyna i tak jak mowi widynek mniejsza ilosc zwojow zmniejszy ugięcie - zwiekszy twardość ba! nie jest istotna nawet jej dlugosc |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2005-08-16 19:30:31 To o czym mowicie to SZTYWNOSC (zaleznosc sily od ugiecia) i zalezy ona od dlugosci sprezyny. Kolejny przyklad:
mamy dwie takie same sprezyny o sztywnosci 100 N(ewtonow)/m(etr). jesli "polozymy" jedna na druga to bedziemy mieli dwukrotnie wyzsza sprezyne. jej sztywnosc sumuje sie przez odwrotnosc, tak jak opory elektryczne przy polaczeniu rownoleglym (albe szeregowym - nie pamietam). czyli 1/x=1/100 + 1/100 . Czyli jakby nie liczyc sprezyna ma sztywnosc 50 N/m. Tak wiec koniec z tematem i ponawiam pytania od ktorych zaczal sie watek, pliz. |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-17 00:53:08 wracając do tematu, to ja też nie bardzo to rozumiem, bo u mnie w bilach nie ma chyba żadnej tulejki, którą możnaby podmienić. |