Wydech do DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z was potrafi policzyć wydech do silnika DOHC (np 1800 ), albo zna kogoś kto się na tym zna. To znaczy grubość rur, długość itp itd. Najlepiej w konfiguracji kolektor 4-2-1 i do tego reszta wydechu tak żeby za bardzo nie muliło silnika .
  
 
Domyślam się, że o >> TYM << i >> TYM << to już wiesz?
  
 
Tak się składa, że oba artykuły znam, ale wolałbym poznać opinie większego grona osób a w szczególności osób które szerzej przerabiały ten temat
  
 
no to masz ciężką sprawę bo zapewne nie ma wielu osób które osobiście od podstaw robiły cały wydech do dohc wg własnych obliczeń i nie wiem czy ktoś z forum to robił , ale jak to ludzie powiadają nie ma rzeczy niemożliwych są tylko bardziej trudne , a jak już ktos ma to zrobić to musisz mu podać pare informacji min. charakterystyke wałka, długośc dolotu i takie tam duperele bo bez tego nic dobrego nie da rady zrobić
pozdrawiam i powodzenia
  
 
No właśnie dlatego nie chce się za to zabierać całkowicie samemu bo pewnie bym coś spieprzył Silnik też nie jest bardzo seryjny więc i to pewnie nie ułatwia sprawy A może ma ktoś jakieś schematy np ze 131 racing i można by było coś podpatrzeć .
  
 
Cytat:
2005-08-15 23:40:49, Drag-On pisze:
No właśnie dlatego nie chce się za to zabierać całkowicie samemu bo pewnie bym coś spieprzył Silnik też nie jest bardzo seryjny więc i to pewnie nie ułatwia sprawy A może ma ktoś jakieś schematy np ze 131 racing i można by było coś podpatrzeć .



Na 131 raczej sie nie wzrotu, bo dwururka jest tam zupellnei inna i nijak ma sie to do 125/132
  
 
Wiesz ale mi chodzi bardziej o długość i średnice rur itp, bo to że trzebaby było odpowiednio je dogiąć do 125 to się domyslam
  
 
średnica 38mm długośc w granicach 80cm to jest to co najważniejsze a terac w zalezności co masz porobione można zmieniać te wartości ale średnica jest raczej optymalna więc zabawa pozostaje długością
  
 
Cytat:
Najlepiej w konfiguracji kolektor 4-2-1 i do tego reszta wydechu tak żeby za bardzo nie muliło silnika .



ja tam na seryjny wydech nie narzekam.
stosunek mocy do poziomu halasu mnie zadawala i nawet do turbo mi zpasowal..

jak przy przerobce 2-rurki nie zblokowaliscie przylotu i zachowaliscie luki to niema prawa sie dusic.

ja mialem w czerwonym bardzo nieladnie zrobione prawie pod katem prostym wyjscie z kolektora w 1 rure i nie mialem problemu z muleniem.

moja propozycja to najpierw porzadnie ustawic gazniki albo na probe zalozyc sprawdzony i z jezdzacego auta 1 gaznik.

a byles na hamowni ??????????
wiesz ile masz koni???????????
.
bo fiat jak ma 100 km to juz go nie muli.
a ty powinienes miec troszke wiecej.


a pozatym kolektor 4-2-1 to ma wiekszosc DOHC
a konkretnie -zeliwo = 4-2
potem dwururka = 2-1
/kosa chyba mial 4-1/

a jak konieczniecznie chcesz ruraka to zmoduj z poloneza .bo za 50 zl nic takiego nie dorobisz.

  
 
ale nikt tu nie mówił o kosztach rzędu 50zł domyslam się że skoro Drag porywa się za budowe wydechu to wie ile to kosztuje i przekalkulował to odpowiednio, fakt fabryka to 4-2-1 ale to prawie standard w silnikach 4 cylindrowych tyle że fabryczne nigdy nie jest doskonałe jedynie odpowiednie do jazdy więc jak ma zamiar budować taki wydech to niech próbuje a może mu się uda jako pierwszemu na forum a z turbo to już jest całkiem inna bajka niż z wolnossącym
  
 
Cytat:
ale nikt tu nie mówił o kosztach rzędu 50zł



to ja mowie ze kupujesz za 50 zl i masz optymalnego ruraka.

Cytat:
jak ma zamiar budować taki wydech to niech próbuje a może mu się uda jako pierwszemu na forum



ja rozumiem budowe czegos jezeli to co mamy sprawne w 100% jest nie wystarczajace.

tylko ze jak on chce "odmulac silnik" wydechem to niech to robi za minimalna kase -a na prube taki z podka wystarczy.

moim zdaniem to nie jest wina fabrycznego wydechu.

Cytat:
a z turbo to już jest całkiem inna bajka niż z wolnossącym



wiem tak tylko przytoczylem ze fiatowski jest uniwersalny
  
 
No może źle sie wyraziłem z tym muleniem, silnik zaczyna ciągnąc dopiero od 2500 a naprawde fajnie zaczyna się robić od 3000 (narazie tylko nie wiadomo jak wysoko bo jeszcze jest docierany)[żeby jeszcze mnie nikt nie zjechał wiem że silniki 1800 wolą wyższe obroty]. Poza tym chciałbym zrobić już taki wydech z nierdzewki a nie kupować co jakiś czas któryś z tłumików (mimo że to groszowe sprawy). Poza tym wątpie że wydech który był kiedys liczony do silnika 1500 z tymi 75 KM nadaje się też do takiego który ma chyba "troche" więcej.
  
 
Cytat:
Poza tym wątpie że wydech który był kiedys liczony do silnika 1500 z tymi 75 KM nadaje się też do takiego który ma chyba "troche" więcej.



chyba zapomniales ze ten wydech zostal policzony do "wlocha"
a polacy zaadoptowali my slabszy silnik.


Cytat:
silnik zaczyna ciągnąc dopiero od 2500 a naprawde fajnie zaczyna się robić od 3000



zapytaj kogos kto ma seryjne 1.8 jak jest u niego.

ile km zrobiles juz?????????

ile ci pali??????????????????????????

wykonczyles juz srodek??????????





  
 
Cytat:
Poza tym wątpie że wydech który był kiedys liczony do silnika 1500 z tymi 75 KM nadaje się też do takiego który ma chyba "troche" więcej.



chyba zapomniales ze ten wydech zostal policzony do "wlocha"
a polacy zaadoptowali my slabszy silnik.


Cytat:
silnik zaczyna ciągnąc dopiero od 2500 a naprawde fajnie zaczyna się robić od 3000



zapytaj kogos kto ma seryjne 1.8 jak jest u niego.

ile km zrobiles juz?????????

ile ci pali??????????????????????????

wykonczyles juz srodek??????????





  
 
Środek zostaje pusty, i niech czeka powoli na klatke. Zrobiłem nim około 1000 km narazie. Ile pali hmm tego jeszcze nawet sam nie wiem napewno mniej od tamtego
  
 
samym wydechem nic nie zrobi a co najwyżęj niewiele to fakt , ale nie rozumiem po kiego pchać do dohc gsi, jak dla mnie jest to przeróbka tylko działająca na naszą psychike , jak robić to robić prawdziwy wydech a nie rzeźbić w niewiadomo czym, zamiast pchać do niego gsi wolałbym zostawić serie i dopracować ją do perfekcji (wszystkie łączenia i uskoki) i napewno byłoby ciekawiej niż na gsi bo pozatym że jest on wykonany z rurek to nic więcej w nim z pozywtywnych cech nie widze powiedziałbym że ten kolektor nawet nie był zabardzo liczony bo jak już by mieli robić dobrze to by przynajmniej zachowali równe długości odgałęzień (no a tu poszli na łatwizne) a tak mamy tylko poprawioną wersje wydechu do kanta i do tego długości poszczególnych rur są conieco zakrótkie jak na taki silnik i zrobione chyba tylko dla podniesienia wartości wizualnej tych poldków , takie jest moje zdanie z którym oczywiście można się nie zgadzać i zrobiłoby to napewno sporo osób które założyło do siebie taki kolektor i odczuło poprawe ale prawdopodobnie nikt z nich nie próbował poprawić serii więc nie ma tu czego porównywać
no i jeżeli Drag-On chcesz poprawiac sobie dół w silniku to niestety bez wałków zawiele ciekawego nie zrobisz jeżeli chciałbyś to osiągnąc wydechem, no ale zawsze można mieć ciutke ciutke lepiej niż na fabryce o ile zrobisz to konkretnie
  
 
Ja wiem że dołu to mu raczej nie zrobie, bo i nie po to są sport wałki włożone. Tylko wydawało mi się, że seryjne wydechy stawiają opory bo ma to spełniać normy głośności itp. więc wydaje mi się że wartałoby pomysleć nad czymś bardziej profesjonalnym do tych silników.
  
 
Cytat:
Tylko wydawało mi się, że seryjne wydechy stawiają opory bo ma to spełniać normy głośności itp



to co mowisz jest prawda
ale we fiacie jest specyficzny wydech w porownaniu z nowymi furami.
pochodzi z czasow kiedy to normy nie byly tak drastyczne.

- jest prawie prosty co jest duzym plusem w przypadku tlumienia predkosci spalin
- ma tylko 1 tlumik ktory w gruncie rzeczy srednio blokuje przeplyw a bardziej dzwiek.
-tylni to przelotka

nowe fury
-katalizator / waskie gardlo/
-1tlumik
-2 tlumik
z czego obydwa bardzo tlumia przeplyw aby stlumic dzwiek.

do tego bardzo czesto polaczone sa tak przemyslne sposoby ze jest kolano na kolanie.


Cytat:
Ja wiem że dołu to mu raczej nie zrobie, bo i nie po to są sport wałki włożone



wydaje mi sie ze szukasz kwadratowych jaj.

obrob porzadnie kol.wyd tak jak ci radzom na FSO
/oile Kania juz tego nie zrobil/
a za kase na wydech kup porzadne zawieszenie i hample z lady albo tracka bo to chyba wazniejsze jest.




  
 
widziałem Dragonie twoja głowice w trakcie składania i kania potwierdzi ze kolektor wydechowy masz spasowany
  
 
To że kolektor mam spasowany to i ja wiem, bo też go widziałem (Poza tym Kania sam mówił, że powinno się pomyśleć nad lepszym wydechem). Poza tym w temacie pytam jak powinien wyglądać dobry wydech a nie czy się opłaca czy nie.