| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-08-17 00:11:55 no tak sie zakladalismy z kumplami i poszlo juz o piwa wiec chcialbym sie spytac - ile silnik 1.5 moze spalac na jalowym ? moze spytam ile bedzie spalal gdyby sie ciagle toczyc 60km/h z gorki bo inaczej chyba tego przedstawic nie idzie (i policzyc)
moze troche glupie pytanie i ciekawskie ale jakby ktos wiedzial ile litra na godzine spala silnik na jalowym biegu to byloby super
z dolu dzieki! |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-08-17 01:00:12 Spalanie na biegu jałowym najczęściej podawane jest w litrach na godzinę (l/ h).
Ile pali Espero... nie mam pojęcia. Astra 1,8 16V na postoju spala ok 2 l/ godzinę (wg komputera pokładowego) Od razu mówię, że nieprawdą są wypisywane w czasopismach motoryzacyjnych wyliczenia, jakoby auto przez minutę na postoju spalało w przybliżeniu tyle, ile potrzebuje na przejechanie jednego kilometra. Pozdrawiam - SpeedR |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-08-17 10:40:40
Ja raczej słyszałem o ok. 0.7 l benzyny na godzinę. Wynika to podobno z mocy ok. 2 KM potrzebnej na pokonanie oporów toczenia silnika przy obrotach ok. 800/min. . Oczywiście bez włączonej klimy. Światła powiększają zużycie o te 5-10% w zależnosci od liczby włączonych świateł. Przy mocy ok. 2 KM wszystko by się zgadzało. Litr benzyny to energia 31 MJ ; a 0.7 l to 21.7 MJ. Spalane przez godzinę daje 6000 J na sekundę. Przy sprawności silnika ok. 30%, taje 1800 Watt efektywnej mocy. A 1800 W to 2.4 konia mechanicznego.
Tylko dyletant (tacy w dużej mierze pracują w redakcjach) mógłby twierdzić, że na biegu jałowym spala się tyle samo co przy jeździe 60 km/h. Pozdro |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-08-17 10:48:55 konkrety podparte argumentami - dziekuje panowie! |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-08-17 12:25:10
Chyba trochu przesadziłeś.
Silnik 1,5 ma 60kW, więc 5% to 3000W Nawet jak włączysz wszystkie światła to nie osiągniesz 1%
Ja mam zmostkowane długie z krótkimi i u mnie wygląda to tak: Krótkie: 2x55W + 4x5W = 130W -> 0,22% Długie: 4x55W + 4x5W = 240W -> 0,4% Halogeny przednie + długie: 6x55W + 4x5W = 350W ->0,58% Wszystkie Halogeny + długie: 6x55W + 2x21W + 4x5W = 392W ->0,65% Wszystkie światła + stopy (4szt.) 392W + 4x21W = 476W -> 0,79% Jeśłi Ci Ćwikus chodzi o to, czy jazda na biegu jałowym jest ekonomiczniejsza niż jazda ma biegu przypomnij sobie Twój wątek. ekonomiczna jazda - co sie pod tym kryje? Warto pamiętać, że do kosztów eksploatacji dochodzą jeszcze hamulce i skrzynia, która podobno szybciej się zużywa na biegu jałowym. |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-08-17 12:46:05
Kisztan, przeczytaj jeszcze raz tekst powyżej. Napisałem, że do mocy 2 KM na biegu jałowym należałoby doliczyć przynajmniej 5-10% , gdy (na tym JAŁOWYM) włączone są niektóre światła. Ja mam nawet 77KW i z tego nie wynika, że taka moc jest na biegu jałowym. |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-08-17 13:27:11 kisztan wiem, ale to byl tylko zaklad teraz
a swoja droga czasem mam delikatnie z gorki przez 1-2km prosta droga - jak sie rozpedze do 70 to na luzie tocze sie te 2km z 60-65km/h bez "dopędzania" wiec i tak czasem jezdze na luzie, bo na biegu wtedy troche jednak auto zwalnia (za male nachylenie) |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-08-17 14:10:12
No i to są dylematy zwolenników jazdy na biegu. Zamiast cieszyć się "luźną" jazdą z górki i "luźnym" dojeżdżaniem do skrzyżowań, to ... niczym w monoogu z "Dnia Świra". Przerabiając trochę ten monolog to brzmiałoby tak : - a czy na pewno z na biegu - a czy na czwórce - a czy już nie zrzucić na trójkę - a czy nie za wolno - a czy może na dwójkę - a czy jeszcze odcina - a czy odcina też LPG LUDZIE !!! Najoszczędniejsza jest płynna jazda z dojeżdżaniem długich odcinków na luzie. Koniec kwestii ! |
Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-08-17 15:16:13 Moja wersja 0,9l/h i tej wersji się będę trzymał
Tom |
rafau DU Espero 1,5 GLX => ... Wyszków | 2005-08-17 16:48:31 Qurde macie problem. Zatankuj do pełna, postaw maszynę na godzine na chodzie, zalej do pełna (dobrze mieć w kanisterku, coby na dojazd na stację nie zuzywać, bo przekłamie). Ile wlejesz, tyle spalił.
Howk. |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2005-08-17 17:04:34
Aby jednak "błąd dolewania" (czymże jest pół litra w tą czy w tą)nie zniweczył rachunków, należałoby zostawić auto na chodzie na cały dzień i całą noc. A rano mogłoby już nie być obiektu badań.
|
konradkar daewoo espero 1.8 CD Ostrołęka | 2005-08-20 22:07:34 sam sprawdzalem mozna zaoszczedzic w ten sposob nawet 3 litry w stosunku do jazdy szybkiej i nie ekonomicznej |
Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-08-20 23:26:13
A o so hozi |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-08-25 15:41:49 Tak to dziala. Jak jedziesz na biegu bez przepustnicy to wtryskiwacze sa zamkniete i auto nie spala benzyny w przeciwienstwei do biegu jalowego. Pozatym jazda na biegu jalowym jest niebezpieczna
Pozdr Jadzwin |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-08-25 16:02:21 haha..to chyba jednak skrot myslowy pracujacy silnik zawsze spala paliwo inaczej by zgasl..rozumiem ze chodzi wam o to ze nie jest dostarczane nowe paliwo do komory spalania i to tez chyba tylko do momentu kiedy paliwo z komorze spalania sie skonczy |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-08-25 16:45:46 Witam,
To nie jest uproszczenie. Powyzej pewnej predkosci obrotowej silnika (okolo 2000 obrotow FUEL CUT BELOW TP) w przypadku zamkniecia przepustnicy nastepuje pelny fuelcut. Tak samo jak po przekroczeniu pewnej granicy obrotow ( 6700 i silnik nie gasnie wtedy ). Po co dostarczac wache do silnika jezeli taka sytuacja nazywa sie "hamownie silnikiem" ??? Pozdr Jadzwin |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-08-25 16:53:53 hmm..czyli popraw mnie jesli sie myle..jesli calkowicie odetniemy paliwo i powietrze czyli silnik nie bedzie mial co spalac to..co powoduje ze nie gasnie?? fakt ze kreca sie kola i przez skrzynie obracaja walem?? |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-08-25 16:57:57 Po to miedzy innymi jest spora masa wirujaca kola zamachowego. nagromadzona w nim energia zostaje oddana do walu silnika nie liczac energi zmagazynowanej w masie samochodu
Pozdrowienia Jadzwin |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-08-25 16:58:57 Btw jak sam napisales: jak odetniemy powietrze .
Jak odetnioemy powietrze to nie ma jak spalac paliwa w komorze spalnia bo nie ma tlenu. Pozdr Jadzwin |