Omega B- Wymiana łożysk kół przednich

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na początek coś optymistycznego- moja mała ma tekie same łożyska jak Lotusik:





A teraz do roboty:
1. zdjąc koło przednie (można nie zdejmować jak stalówki)
2. odbić kołapczek piasty, koło założyć, pojazd opuścić (ja użyłem zimówek na stalówkach), napocić się i poluzować nakrętkę piasty (nr 32). Koło zdjąć.
3. zdemontować zacisk hamulca (sprężyna i dwie śruby nr 18 ) uważając żeby nie nadwyrężyć przewodów
4. odkręcić śrubę tarczy hamulcowej i zdjąć tarczę przy pomocy młotka



5. odkręcić nakrętkę piasty i wymienić piastę (zeszła bez ściągacza), ja wymieniłem też nakrętki



6. założyć tarczę hamulcową, przykręcić, zamontować zacisk hamulca
7. dokręcić z momentem 320 Nm nakrętkę piasty, założyć kołpaczek piasty, koło i... chyba wszystko

-----------------
Stahu
  
 
Potwierdzam własnoręcznie kolejność i prostotę roboty - jeżeli brak zardzewiałych śrub itp. 15min i wsio

Dla dociekliwych: Opis pasuje idealnie do wymiany piasty(łożysk) w Omedze A

Ps: Do Moda: Jak zostanie w poradach to można by dodać "Omega A i B..." w tytule

ps2.Do J.G - nie mała - ale poniżej 300 da sie znaleźć


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-08-17 16:50:22 ]
  
 
A już miałem nadzieję, że to jest opis wymiany łożysk, a tymczasem jest to wypiana kompletnej piasty z łożyskami. Cena takowej niemała. Ciekawe, czy ktoś probował zmiany samych łożysk?
  
 
Cytat:
2005-08-17 15:28:33, JanuszGnitecki pisze:
A już miałem nadzieję, że to jest opis wymiany łożysk, a tymczasem jest to wypiana kompletnej piasty z łożyskami. Cena takowej niemała. Ciekawe, czy ktoś probował zmiany samych łożysk?


Niestety nie da rady.
Bieznia zewnetrzna lozyska jest piasta kola:

(wg)
  
 
Cena piasty 190 pln/sztuka w sklepie JAMA w Szczecinie
Nakrętka:25, kołapaczek aluminiowy:20 w Oplu

Suma: 470 na dwie strony, trochę kosztuje, ale tego się częto nie robi. Gość w sklepie mówił, że to prawie nie schodzi.

-----------------
Stahu
  
 
Gdyby byly problemy z odkreceniem nakretki piasty to ja stosuje nastepujacy sposob:
Samochod stoi na kolach z zaciagnietym hamulcem recznym.
Przez otwor centrujacy felge (stalowe maja rzecz jasna przelotowy)
zapodaje odpowiednio mocna nasadke klucza 32 (kupiona np. w sklepie z czesciami do samocodow ciezarowych - trzeba tylko zwrocic uwage, czy jej srednica zewn. nie jest zbyt duza).
Potem przedluzke i dwumetrowa gazrurke.
Z takim sprzetem mamy do dyspozycji od 1500 do 2000Nm co powinno z powodzeniem wystarczyc do odkrecenia takiej nakretki.
  
 
Witam tez to robilem ostatnio piasta mnie wyniosla 150 PLN nie pamietam firmy ale niemiecka , a poprzednia byla japonskiej firmy KOYO - u mnie obylo sie bez zakrecania kola przy odkrecaniu piasty - poprostu zdiolem dekielek , zacisk hamulcowy , tarcze odkrecilem piaste , zdjolem , zalozylem nowa i zakrecilem

[ wiadomość edytowana przez: art23 dnia 2005-08-21 20:46:50 ]