II czy III generacja do wtrysku KE-Jetronic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Czy do wtrysku elektromechanicznego KE-Jetronic powinno sie stosować II czy III generacje instalacji LPG ?
Chodzi o Audi 80 1,8 S, silnik typu JN

Rozmawialem z fachowcami z firmy Czakram i twierdzą ze mozna stosować i jedną i drugą generacje. Rożnica pomiedzi nimi - jak twierdzą - jest taka ze w II generacji moze strzelać a w III nie. W III jednak jezeli jakiekolwik elementy ukladu zaplonowego (cewka, palec, swiece, kable) bedą nie najlepsze to auto nie strzeli ale nie bedzie dzialac jak potrzeba. W II natomiast jezeli elementy ukladu zaplonowego bedą nie najlepsze to strzeli na 100%. Kto ma racje ? bo inni gazownicy twierdzą ze nalezy zalozyć II generacje a nie III ale mogą wystąpić problemy z jazda na Pb. Nie wiem dlaczego. Co takiego sie zużywa (rozdzielacz?) ?
Inną informacją jest również taka ze moje audi nie ma sondy lambda. Katalizator jest również wycięty.

Jestem tak skolowany ze w końcu nie wiem czy zakladać czy nie ? Pomozcie prosze

Pozrawiam

Degol
  
 
Ja mam od niedawna założony wtrysk IGS firmy Landi Renzo jak na razie wszystko działa bez zażutu , przy normalnej jezdzie z klientami po mieście ale w nocy spala 10l gazu zero strzałow , zobaczymy co bedzie z czasem
  
 
Dokładnie tak jak ci powiedzieli w warsztacie, ale z tymi wystrzałami nie ma co przesadzać jak dbasz o układ zapłonowy to i wystrzałów nie będzie. Ja mam też Jetronika w BMW na instalacji II generacji przejechałem 10 000 i jest OK. A jak nie masz lambdy to sprytny gazownik instalkę I generacji może by ci założył. Jak nie masz lambdy to nie ma co sterować komputerem i instalka II generacji nie będzie w pełni wykorzystana, a co dopiero III.
  
 
jeśli masz silnik o oznaczeniu JN to musisz mieć sonde , katalizatora niemusisz mieć ja wstawiłem strumienice a sonde mam przed katalizatorem , JN jest na KE JETRONIKU do którego działania musisz mieć sonde i kompka takiego prostego jest pod schowkiem pasazera
  
 
Witam,
Ja miałem B3 na wtrysku mech. K-Jectronik tylko z silnikiem 2,0 1991.
Gaz załkładałem przy przebiegu 220 tys. km (1300PLN 2004)i przejechałem tym autem 60 tys km. Gaz I generacji ("na śrubkę"). Problem może być później z przeglądem ale dla chcącego.... Po ustawieniu (własnym) spalała mi około 9 l na trasie i 11 w mieście. Żadnych strzałów itp. Te ukłdy silnikowe super chdzą na gazie (czy to zima czy lato). W całym okresie wymieniałem tylko olej i raz filtr powietrza. Od razu zapakowałem nowe świece, przewody, filtr, kopułkę i palec.
III generacjia to zbędne koszty do tego silnika. Jest sporo przereklamowana.
Pozdrawiam
  
 
Witam, pozwolę sobie odświeżyć stary wątek. Mam Merca 190 2,0 z KE-Jetronic. Wtrysk mam w kiepskim stanie i ledwo działa więc chcę go wywalić i założyć gaźnik. Benzynowo to nie problem, ale myślę o gazie, tak aby było jak najlepiej - pod względem osiągów i ekonomii. Mixera nie chcę bo dławi silnik, pomyślałem więc o III generacji. Kolektor zostaje stary więc mam miejsce po wtryskiwaczach przed każdym zaworem ssącym. Chcę tam doprowadzić gaz.
I tu mam pytanie - czy sygnał z sondy lambda, czujnika temperatury i obroty + ew podciśnienie brane z kolektora ssącego wystarczą do sterowania III generacją? Nie ma czujnika położenia wału korbowego ani czujnika położenia przepustnicy. Oczywiście odpuszczam automatyczne przełączanie z gazu na benzynę i na odwrót - zostawiam ręczne.
Proszę o fachowe doradztwo.



-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2011-04-10 21:24:24 ]