MotoNews.pl
  

Podgrzewacz paliwa TD - jak bardzo jest potrzebny??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Mam pytanie zwiazane z elektrycznym podgrzewaczem paliwa w silniku diesela - takie male czarne pudeleczko z prawej strony silnika z podlaczonymi wezykami. W tej chwili (dzieki poprzedniemu wlascicielowi) jest on odlaczony i zrobiona petelka - poprostu go ominieto. Jest lato wiec nie mam problemow z odpalaniem auta, ale jak bedzie w zimie?? Wiem, ze wielu kierowcow ma to odlaczone, a wielu nawet o tym nie wie.

Jak jest u was?? i jak essi pali wam zima?? Jak sprawdzic dzialanie podgrzewacza i jak go podlaczyc?? Dlaczego ludzie to odlaczaja??
  
 
Pewnie odłączają gdy to jest niesprawne.
Myślę że jest to zimą dość potrzebne ustrojstwo, bo p0odgrzana ropa trafiająca do pompy nie jest gęsta i nie ma problemów z jej przepływem.
Podłączone jest to w taki sposób:
w dolny przewód pogdrzewacza wchodzi wężyk ze zbiornika, następnie górnym przewodem wychodzi do filtra paliwa (do tego otworu znajdującego się bardziej na zewnątrz i troszkę niżej).
  
 
slyszalem rowniez, ze ludziska to odpinaja poniewaz cos tam sie zapowietrza gdy cos z tym jest nie tak.

jak mozna sprawdzic czy to badziewie jest sprawne??

[ wiadomość edytowana przez: shaggus dnia 2005-08-18 12:16:55 ]
  
 
Po prostu odłącz ten podgrzewacz i zobacz jak silnik zapala. W najlepszym przypadku będziesz miał zimą mniej problemów z zapalaniem, bo ropa będzie podgrzewana do 130 C Jeśli okaże się, że podgrzewacz nie działa to ... nic się nie powinno dziać.
  
 
Chyba trzeba bedzie sprobowac Dzieki za odpowiedzi.
  
 
Potrzebny, potrzebny...żebyś miał się z czym borykać
  
 
Podgrzewacz paliwa w silniku diesla służy do podgrzewania oleju napędowego w okresie niskich temperatur w celu uniknięcia zablokowania filtra paliwa. Zablokowanie filtra paliwa może nastapić w ujemnych temperaturach z powodu wzrostu lepkości paliwa i wytracania się części stałych (parafiny).
Olej napędowy sprzedawany na stacjach paliwowych posiada parametr TZZF (Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra) określający temperaturę, w której spowoduje on zablokowanie filtra paliwa bez żadnego urzadzenia podgrzewającego.
Ponadto obowiązują okresy, w których ten parametr musi być dostosowany do warunków klimatycznych.
Występuje olej nepędowy letni (od 16 kwietnia do 30 września) o TZZF 0"C, olej przejściowy (wiosną od 1 marca do 15 kwietnia i jesienią od 1 października do 15 listopada) o TZZF -10"C, ON zimowy (od 16 listopada do końca lutego) o TZZF -20"C. W rejonach o ostrzejszych zimach stosuje się odmiany arktyczne o TZZF od -20 do -44"C.
Producent samochodów postanowił jednak, że dla wygody użytkowników zamontuje podgrzewacz paliwa zapobiegający zablokowaniu filtra. Ma to sens w okresie krótkotrwałych przymrozków poniżej TZZF danego paliwa lub jesli samochód stał pół roku i w zimie mamy letni olej napędowy.
Ponadto podgrzane paliwo ma mniejsza lepkość, czyli lepiej jest przetłaczany do pompy wtryskowej a z tamtąd do wtryskiwaczy, lepiej jest rozpylany i lepiej się spala.
Podgrzewacz posiada wewnetrzny termoregulator właczający go poniżej 0"C i wyłaczający powyżej 130"C (elementu grzejnego).
Podgrzewacz paliwa nie żadnego wpływu na rozruch zimnego silnika. Spełnia swoje zadanie w czasie dłuższej pracy silnika (po ok 5 min).
Posumowując, jeżeli uda nam sie uruchomic silnik to podgrzewacz niedopuści do zatrzymania silnika w czasie jego pracy/jazdy z powodu zablokowania filtra.
Jeżeli paliwo "zgęstniało" na tyle, że nie mozemy uruchomić silnika z powodu niedopływającego paliwa do pompy to pomóc nam może tylko ogrzanie wszystkich elementów, w których znajduje sie paliwo.
Samochody bez podgrzewacza są narażone na zatrzymanie silnika z powodu wzrostu lepkosci paliwa ("zgęstnienia") lub wydzielenia sie parafiny w czasie jazdy, gdy pęd zimnego powietrza znacznie oziębia przewody i filtr paliwa.
Zaleca sie stosowanie dodatków poprawiających własności niskotemperaturowe paliwa zwane depresatorami (depresator) jednak ich skuteczność zależy od jakości (TZZF) paliwa.

Pozdrawiam
  
 
Doktor B: dzięki za bardzo wyczerpujące posty, są doskonałe!