MotoNews.pl
12Wentylator chłodnicy się nie włacza... (110449/45)
  

Wentylator chłodnicy się nie włacza...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jechałem i dobrze, że obserwuję wszystkie wskaźniki w czasie jazdy. Ten od temperatury był już na literce "L". Zdziwiłem się, sprawdziłem, czy wentylator chłodnicy działa i nie działał. Po włączeniu klimy 1-wszy bieg się nie włącza również. Bezpiecznik od wentylatora cały, wiatrak na krótko zwarty chodzi. Może to ten popaprany rezystor klimy, który wymieniałem 2 miesiące temu padł? Ale gdy rezystor był zepsuty (przed wymianą), nie było 1 biegu, ale drugi był. Teraz nie ma żadnego... Jakieś pomysły?
  
 
miałem podobnie. Wymieniłem czujnik załączający wentylator znajdujący się w wężu od chłodnicy i wtyczkę do niego. Czujnik był uszkodzony a wtyczka nie miała najlepszego styku. Teraz wszystko gra.
  
 
Cytat:
2005-08-18 18:03:00, marcin1976 pisze:
miałem podobnie. Wymieniłem czujnik załączający wentylator znajdujący się w wężu od chłodnicy i wtyczkę do niego. Czujnik był uszkodzony a wtyczka nie miała najlepszego styku. Teraz wszystko gra.


No pięknie Właśnie dziś jak stałem na światłach wskazówka temperatury popełzła mi w prawo. Gdzie dokładnie mam szukać tego termowyłacznika. Motor 1.9TD Essi z roku 2000. Wczoraj nabyty więc nie wypatrzyłem jeszcze wszystkiego.

POzdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-18 21:40:59, papciosmurf pisze:
No pięknie Właśnie dziś jak stałem na światłach wskazówka temperatury popełzła mi w prawo. Gdzie dokładnie mam szukać tego termowyłacznika. Motor 1.9TD Essi z roku 2000. Wczoraj nabyty więc nie wypatrzyłem jeszcze wszystkiego. POzdrawiam



w wężu po prawej stronie chłodnicy
wychodzi waż od silnika/termostatu i idzie do chłodnicy, czujnik wkręcony jest w mniej więcej w połowie długości węża
  
 
Cytat:
2005-08-18 22:04:53, mss pisze:
w wężu po prawej stronie chłodnicy wychodzi waż od silnika/termostatu i idzie do chłodnicy, czujnik wkręcony jest w mniej więcej w połowie długości węża


Ale pedalstwo Ja bym szukał na dole chłodnicy jak w każdym normalnym aucie.

--
Papcio
  
 
dokładnie tak jak pisze mss, ja mam Zetec 1.6. Z klimą jest dwuzakresowy, a nazywa się termowyłącznik wentylatora. Sprawdzałem stary w gotującej wodzie i nie załączał dopiero jak go świeczką przygrzałem to zadziałał (pomiar rezystancji). Kupiłem nowy izrobiłem test przed założeniem z gotowaniem - pięknie załącza. Tak jak pisałem wtyczka niełączyła, prubowałem Bernerem ale nic, kupiłem uzywkę i polutowałem - teraz działa. Istnieją inne jeszcze możliwości ale te są podstawowymi usterkami. Obok akumulatora znajdują się przekażniki załączające wentylator (zielony wspólna obudowa) powinno tikać przy załączaniu wentylatora. Lecz jeśli klima włącza wentylator na drugi zakres - to tam jest OK.
  
 
tam są 2 styczniko nie zależne od siebie ---> klima załączy wiatrak , a temp.nie , przerabiałam to niedawno !
340 zł
  
 
mario w chłodnicy od strony silnika jest taki dynks po stronie kierowcy na rogu na samym dole , gdy temp. wzrośnie on puszcza prąd na stycznik .
rozłącz owo urządzenie i wasdz coś aby zewrzeć końcówki dochodzące do owego dynksu - jak wietrak wystartuje jesteśmy w domu !
  
 
Na szczęście się okazało, że do wymiany było... NIC Styki czujnika tego, który jest przy bloku silnika, zaśniedziały i nie było styku. Jednak przy metodycznym sprawdzaniu (począwszy od skrzynki bezpieczników aż po odłączanie i dołączanie wszystkiego na drodze do wiatraka) trochę zajęło, zanim do tego doszli. Trochę środka do lepszego kontaktowania styków i wszystko chodzi znowu jak trzeba. Koszt 20PLN... A najlepsze było to, że mieli problemy z zagrzaniem auta do temperatury, przy której się załącza wiatrak pod wpływem czujnika temperatury. Po ponad godzinie pykania na wolnych obrotach temperatura była przed "N", a w czasie jazdy nieco spadała pod wpływem pędu powietrza owiewającego chłodnicę... Diesla nie jest łatwo przegrzać, to krzepiący wniosek Ale w końcu wymyślili metodę i sprawdzili, że już jest OK... Ufff, a zapowiadało się ciężko...
PS. Mam nadzieję, że to było to, bo nie chce mi się myśleć o przekaźniku, że to on mógłby być winny. Choć gdyby był padnięty, to chyba na dobre i nic by nie pomogło...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-08-19 16:31:16 ]
  
 
Cytat:
2005-08-19 16:27:19, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
mario w chłodnicy od strony silnika jest taki dynks po stronie kierowcy na rogu na samym dole


Chwila, mnie powiedzieli że "dynks" jest na wężu od termostatu do chłodnicy. To gdzie on wreszcie jest, bo nie wiem czy mam kanał odkrywać czy maskę otwierać

--
Papciu
  
 
MARIO
jak go sprzedasz ----> to nie kupuj ( TY JUŻ WIESZ CZEGO ) !!!!!!!!
  
 
Cytat:
2005-08-19 16:54:56, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
MARIO jak go sprzedasz ----> to nie kupuj ( TY JUŻ WIESZ CZEGO ) !!!!!!!!


Wiem, ale nie powiem
  
 
Cytat:
2005-08-19 16:34:33, papciosmurf pisze:
Chwila, mnie powiedzieli że "dynks" jest na wężu od termostatu do chłodnicy.


"Dynks" się znalazł na termostacie Odłaczenie wtyczki spowodowało start wentylatora. Wymiana 'dynksa" spowodowała że wskazówka tempeartury stoi równo w pionie

--
Papciu