MotoNews.pl
2 Brak iskry na swiecach rover k16 (110504/27)
  

Brak iskry na swiecach rover k16

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mialem taka sytuacje ze rozpadl mi sie przewod od cewki do kopulki. Kupielm nowe przewody zamontowalem i autko nie chce palic gdyz na zadnej swiecy nie ma iskry.
MIerzylem rez. uzwojenia pierwotnego cewki i jest w granicahc 0,9-1ohm ale mam bardzo badziewny miernik ( jutro zmierze czyms lepszym) a powina wynosic 0,71-0,81ohm. Sprawdzlame przejscie pomiedzy cewka i przewodem i wychodzi ok 1500ohm. Przewody do swiec tez maja ok 700ohm wiec przejsice jest.
Jak zakrece silniczkiem to gasnie kontrolka cisnienia oleju i zapala sie dopiero po wyl i wlaczneiu zasilania

- w jakiej kolejnosci numeruje sie przewody(swiece) od rozrzadu czy od cewki
? bo na kopulce jesty opis ale poniewaz nie pali autko to zwatpilem w
kolejnosc.

- jak sprawdzic czy z cewki wychodzi napiecie ? w ksiazce pisza iz nie wilno
zwierac cewki do masy bo moze poleciec elektronika wiec jak naocznie sprawdzic czy z cewki wychodzi napiecie ? MIerniki nie maja takiego zakresu aby to pomierzyc

- czy zdejmujac sama kopulke moglem jakso porzetawiac zaplon?

- czy samochod posiada jaka kolwiek blokade zaplonu czy cos takiego ? a moze jest jakis bezpiecznik odpowedzialny za cewke ? Sprawdzalem te w srodku i wygladaja ok. Podobno sa jakeis bezp. w komorze silnika cos kolo 100A tylko nie wiem po co

Bede wdzieczny za odpowiedz choc na czesc pytan. Mam roverka 114 silniczke k16 czyli tkai jak w poldku
  
 
Gary numeruje sie od strony kół pasowych i tego całego badziewia - przynajmniej ja tak podłączam i jakoś działa . Cewke mozesz sprawdzic podłączając przewód WN z cewki i do niego na końcu zapodać świece, którą oczywiście trzeba zmasować . A w ogóle to coś nie ten dział forum
  
 
Witam. U mnie brak iskry był spowodowany uszkodzeniem czujnika położenia wału. Co ciekawsze z rozrusznika ani drgną a na holu palił na 5 matrach. Nie wiem czy ta informacja pomoże, ale może to być jedną z przyczyn.
  
 
Moze ten link Ci pomoze KLIK
  
 
Cytat:
> Mialem taka sytuacje ze rozpadl mi sie przewod od cewki do kopulki. Kupielm
> nowe przewody zamontowalem i autko nie chce palic gdyz na zadnej swiecy nie
> ma iskry.



sprawdz czy ten wegielek w srodku kopulki sie lekko rusza moze sie przyblokowal i nie dostaje do palca

Cytat:
> - w jakiej kolejnosci numeruje sie przewody(swiece) od rozrzadu czy od cewki
> ? bo na kopulce jesty opis ale poniewaz nie pali autko to zwatpilem w
> kolejnosc.



nie sadze zeby to byla wina zamiany przewodow, bo przeciez iskra by byla a silnik by nie zapalal, niestety z pamieci nie jestem w stanie powiedziec jak powinno byc
Cytat:
> - jak sprawdzic czyz cewki wychodzi napiecie ? w ksiazce pisza iz nie wilno



ostatnio widzialem jak w zakladzie zdjeli kopulke, wyjeli przewod z kopulki i dostawili do punktu w ktorym dotyka weglik, ze szpara tak z 1 cm, zakrecili silnikiem i bylo widac czy iskra wychodzi z cewki, ale to byl stary seat
Cytat:
> - czy zdejmujac sama kopulke moglem jakso porzetawiac zaplon?



nie, bo jej inaczej nie da sie zalozyc tam sa takie wyciecia w obudowie i tej przekladce plastykowej
Cytat:
> - czy samochod posiada jaka kolwiek blokade zaplonu czy cos takiego ? a moze



no chyba ze z alarmem, moze po zdjeciu klemy alarm zglupial
Cytat:
> jest jakis bezpiecznik odpowedzialny za cewke ? Sprawdzalem te w srodku i
> wygladaja ok. Podobno sa jakeis bezp. w komorze silnika cos kolo 100A



w poldoroverze jest od ukladu zaplonowego czyli pewnie to ten , ale napewno nie ma wartosci wiekszej od 10 A, w roverze tez pewnie jest ale raczej bym go szukal w kabinie
  
 
Sprawdzalem cewke i napiecie po przekrecenie kluczyka dochodzi do niej. Probowlame na 2 biegunie przewodem zwierac do masy i patrzec czy bedzieiskrzyc swieca ale nic to nie daje. Tak czy siak nie ma impulsu z cewki.
Chcialem znalezc czujnik polozenia walu i pomierzyc jego rezystancje ale w roverku mam silnik poprzecznie i kolektor ssacy jest po przeciwnej stronie. Nic nie widac tam miejsca jest malo reki nigdzie wlozyc nie idzie I si epoddalem
Pomiary rez na zlaczu komputera tez nic nie daja bo co bym nie mierzyl ( czy rez. lamby czy silnika krokowego) to nic nie pokazuje sie na mierniku. Ogolnie kiszka na maxa i jestem zalamany.

Ps. po ile chodza cewki zalonowe do roverkow bo ja znalazlem nowa na 350zł i nie wiem czy to duzo czy malo
  
 
Zobacz na Hurtownia Daewoo po tam widnieje takie coś
061691 CEWKA ZAPŁ.ROVER daw.060213 56,35zł netto

Nie wiem czy to ta ale warto sprawdzić.
  
 
Thx Mebig
to juz jakas bardziej uczciwa cena
a moze ma ktos jeszcz enamiary na sklep z sondami lambda ?
  
 
Raz popatrz na cennik w tej hurtowni

SON.1 SONDA LAMBDA 1 PRZEWODOWA 92,25zł netto
SON.3 SONDA LAMBDA 3 PRZEWODOWA 146,25zł netto
SON.4 SONDA LAMBDA 4 PRZEWODOWA 146,25zł netto

A druga sprawa to też niedaleko ciebie, na Szamarzewskiego jadąc od Polnej w stornę Przybyszewskiego po lewej stronie jest wulkanizacja i tam jakiś serwis samochodowy czy coś, w tej brani jest też firma Bendix czy jakoś tak, z tego co pamiętam to mają sondy lambda.
  
 
w roverze ojca tylko ze on ma 214 Si jest dobry dostep do czujnika walu
tu masz nawet fotke zrobiona przezemnie http://roverki.pl/modules.php?op=modload&name=Nasze_Galerie&file=index&do=showpic&pid=7656&orderby=dateD[addsig]
  
 
Autko juz scholowealem do elektryka bo to jaka paranoja jest. Iskra sie jakso pojawiala ale jaka tak biedna i ato nadal nie chce palic
Wszystko sprawne, cewka, kopulka, przewody, wtryski. Swiece sa zalewane paliwem wiec pompa pracuje. skoro jest jakas tak iskra to czujnik polozenia tez jest sprawny.
Generlanie stanelo na tym ze kupuje nowa ceweczke i zobaczymy. Podobno od poldka z elektronicnzym wtryskiem pasuje z lat ok 93. Moze ktos to potwierdzic ? Pytam z ciekawosci bo ta od rovera wydaje sie az za tania skoro wszedzie 350zł wolaja a tu piecdziesiat kilka zł

Pociac sie porpostu idzie

[ wiadomość edytowana przez: Formula dnia 2005-08-23 22:39:00 ]
  
 
To nie musi być dziwne ze kosztuje 50 pare złotych, musisz sie tam przejechać i zobaczyć czy to ta, albo przedzwonić innego wyjścia nie ma, po co płacić 350 zł albo zakładać inną skoro ta moze być oryginalna.
  
 
zamowilem zobaczymy co przyjdzie w sumie to nie wazne co byle dzialalo
  
 
Nie rozpędzaj się tak bardzo z kupowaniem cewki. Sprawdź koniecznie czujnik położenia wału. Miałem taką usterkę czujnika, że miernikiem nie dał się w ogóle mierzyć - a powinien mieć 1,5kOhm. Przez ponad rok jeździł w takim stanie, aż pewnej zimy nie dawał się prawie w ogóle zapalić (rozrusznik kręcił nieco wolniej).

Cewka też się dziwnie zachowuje - przy ręcznym zwieraniu do masy mimo wszystko powinna dawać iskrę.



[ wiadomość edytowana przez: dzbanek dnia 2005-08-24 09:50:59 ]