Wiosenny remont - "kilka pytań"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamierzam wykonać remont silnika i juz nastawiłem sie na zakup nowych części tzn. wał, tłoki, korbowody, cylindry

pyt 1
czy opłaca sie kupowac wszystko nowe czy może ewentualnie bawic sie w naprawe i pasowanie starych elementów

pyt2
czy jak kupie wszystkie nowe części to już nie bede miał kłopotów z dopasaowaniem wszelkich tulejek, pierścieni, panewek...
(chodzi o to czy wszystkie czesci bez jakichs podwymiarów sa robione na zasadzie "złóz mnie i jedź" )

pyt3
nie znam sie zbytnio na tym ale czy do starego (bardzo, ale stosunkowo mało zużytego) bloku bedzie pasować wszystko bez tych podwymiarów

pyt4
jaki wał kupić BIS'owski czy od malca, wyważać wszystko czy nie. jak tak to gdzie w krakowie??

pyt5
a co do głowicy to jakie zawory zastosować?? wieksze jakieś czy moze standard?? i czy zakładać nowe uszczelniacze zaworowe, słyszałem ze przystosowane do bezołowiówki to chodzą po 40 zyla/szt

pyt 6 chyba już ostatnie
czy konieczny jest nowy rozrząd, tzn zebatki i łańcuch, bo wałek to sie na pewno jakiś przyjemniejszy w obsłudze wsadzi

pyt 7 chyba jedno z najistotniejszych niestety
jak myslicie ile taki cały tuning kasowo mnie szczypnie, w 1500 sie zmieszcze??? a moze dać sobie spokój z 652 i 903 zarzucić,

PS. jak to bardzo wielka różnica to zamierzam osiągnąć coś ponad 35 KM i jakoś nie mam przekonania do używanych części

sorka że sie rozpisałem,
  
 
Wiesz jak masz sie bawić w remonty to opsja 903 jest przyjemniejsza wiem ze jest to też troszke roboty ale frajde z jazdy bedziesz miał taką 40 KM z serri i jakie możliwości tuningu
  
 
Jak chcesz 1500 władować w malca to ja osobiście wolał btm te 900 i wiesz co masz
  
 
no dobra, a roboty z silnikiem dużo??
w sumie jak sie kupi silnik to też trzeba dołożyć no i chyba jeszcze układ chłodzący obmysleć
gdzie moge znaleźć opisy przeróbki??
może ktoś poleciłby mi jakiegoś dobrego mechanika w rejonie krakowa
a przede wszystkim to czy są duże kłopoty z przeglądem technicznym?? i czy na legalu wszystkie papierkowe sprawy sie załatwi??
najchętniej to nawiązałbym kontakt z kims kto już to przechodził... kto na grupie ma takie draństwo za plecami????
i najpierw trzeba chyba zacząć od skołowania cudeńka wielkości 903
ps skrzynia biegów standardowa??
  
 
Troche roboty jest, jak zawsze przy przerubkach.
Ja osobiście lada dzień biore się za zmiane, ale powiem to co wiem (już dawno się tym interesuje)
http://www.maluch.mgt.pl/ tu masz adres ostatnio pojawił się tam opis montażu 1.1 ale montaż 900 jest podobny (ogólnie będziesz wiedział oco chodzi)
silnik to najszybciej trafisz na szrocie (w zależności od szrotu możesz dostać gwarancje rozruchową) lub poszukaj w ogłoszeniach. silniczek podpinasz pod skrzynie od malca przy pomocy flanszy...

Jak już założysz to, najpierw żeczoznawca, potem przegląd "rozszerzony", dopłata do OC no i oczywiście zarejestrowanie z nowym silnikiem .
  
 
DZIEKI
skusze sie chyba na 900
jak zamontuje to na pewno napisze co i jak
  
 
Jak juz jestesmy przy temacie 903ccm. Kolega ma do sprzedania taki silniczek z osprzetem, z pady (wlasciwie to ma cala pande do sprzedania). Jkaby ktos byl zainteresowany to chetnie odpowiem na wszystkie pytania na priv.
  
 
to ja zdecyduje sie po osiemnastce hihihihi
kasy trzeba
ale jak sprawny i papier jest i wszystko gra to oglądne
  
 
Pojade do szczecina na 20 min żeby ogladnąć wypasa, i wróce moze z motorem na plecach.