MotoNews.pl
12Wskaznik cisnienia oleju w 126p (110707/0)
  

Wskaznik cisnienia oleju w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem jest taki: mam wskaznik cisnienia oleju z ladzianki 1500s
czujnik do cisnienia oleju z borewicza i jak podlaczam to czy silnik chodzi czy nie to mam na maxa wyhyl wskazowki.
miernikiem miezylem czujnik i w czasie postoju ma okolo 330 omow a w czasie pracy silnika rezystancja spada do okolo 150 omow - czyli dziala
ustroj we wskazniku tez jest dobry i wykazuje sie rezystancja okolo 200 omow. wiec wydaje mi sie ze jest to rodzaj woltomierza wykozystywany do tego zeby wskazac cisnienie oleju.
I teraz co zrobic by wskzania byly prawdziew? wstawic w obwod dodatkowa rezystancje - potencjometr i nim wykalibrowac by pokazywal wartosci bliskie prawdziej - czy jakos inaczej? najlepiej jakby ktos podeslal schemat z prawdziwej ladzianki albo borewicza jak to tam jest zrobione?
Dzieki wszystkim za pomoc z gory
  
 
Mysle ze najbardziej wiargodne wskazania bedziesz miał jezeli podłączysz komplet,czyli czujnik i wskaznik,z jednego samochodu np:ladzinki
  
 
Tylko czy bedzie pasowal gwint do trojnika z borewicza (jest to trojnik pasujacy na gwint w bloku maluchowskim gdzie powinien byc czujnik kontroliki cisnienia oleju) a w ten trojnik wkreca sie czujnik kontrolki i czujnik cisnienia. Wie ktos cos na ten temat?
  
 
Ooo.tego to juz nie wiem...ale mysle ze warto pokombinowac z gwintem i miec gwarancje wiarygodnych wskazan
  
 
To moze niech ktos opisze swoj patent na ten wskaznik - jak go zrobil i jak dziala?
  
 
eee a moze zaloz wskaznik cisn. oleju z borewicza ?? zalatw takowy i zobacz jak wskazuje.... ? moze da rade go wsadzic w jakas obudowe (albo FLowskie liczniki pod benzyne). pozdrawiam.
  
 
Odpuść sobie czujnik ciśnienia oleju z poldka - działa jak mu sie podoba powodując, że wskaźnik najcześciej pokazuje farmazony (m. in. dlatego w póxniejszych wersjach zrezygnowano z wskaźnika).
  
 
Jest jak mówi. Albo mi się kończy silnik
  
 
Cytat:
2005-08-20 17:45:07, jose pisze:
Odpuść sobie czujnik ciśnienia oleju z poldka - działa jak mu sie podoba powodując, że wskaźnik najcześciej pokazuje farmazony (m. in. dlatego w póxniejszych wersjach zrezygnowano z wskaźnika).



u mnie jest i dziala wysmienicie
  
 
Witam. Czujnik Polda (potencjometr z membraną) ma współpracować z wskażnikiem 3-zaciskowym. Plus, minus, sygnał z czujnika. Jeśli Twój wskażnik ma 2 zaciski (plus i sygnał) to do niego jest czujnik innego typu (bimetal z membraną). Pozdr.
  
 
Dziekuje za cenna wskazowke - ja posiadam wskaznik dwuzaciskowy - poszukam czujnika z bimetalicznego z membrana.
Tylko jedno mnie zastanawia: na jakiej zasadzie dziala bimetal w tym czujniku?... Blacha bimetaliczna odksztalca sie pod wplywem temperatury nie pod wplywem cisnienia. Moze mi to ktos lekko naswietlic?
Pozdrowionka i Dziekowka
  
 
Cytat:
2005-08-22 15:07:23, bassman pisze:
Dziekuje za cenna wskazowke - ja posiadam wskaznik dwuzaciskowy



Hmmm... nie wiem jaki ty masz zegar, ale w moim przypadku (zegar od 2103/06) wskaźnik ma trzy zaciski: plus, masa i sygnał z czujnika. Wcześniej współpracował z czujnikiem od poldka, ale ten jak już pisałem nie jest wiarygodny.

Cytat:
2005-08-20 22:43:26, Zolt4R naskrobał:
u mnie jest i dziala wysmienicie



Nie chwal dnia przed zachodem słońca
  
 
Mam u siebie wskażnik od Łady i czujnik z poldolota, zegar ma 3 zaciski i wszystko działa idealnie....
  
 
Witam. Ten czujnik z bimetalem to patent z samoch. ciężarowych gdzie prądu nie brakuje. Tam są styki które bimetal cały czas łączy i rozłancza. Jeden ze styków jest na membranie i jak jest daleko to styki zwierają się rzadziej niż wtedy gdy ciśnienie oleju odchyli membranę. Od czasów zwarcia zależy ile prądu jest podane do wskażnika.
Wpadłem na szatanski pomysł aby wykorzystać jako wskażnik (współpracujący z czujnikiem od Poldka) ,ustrój pomiarowy wskaźnika poziomu paliwa. Toż to jest to czego nam potrzeba. 3 zaciski i sterowanie potencjometrem (cz. poż. paliwa). Trzeba będzie dopasować rezystancje i heja. Na razie tyle. Pozdr.
  
 
RUFF to jak mozesz to daj jakis rysunek jak podlaczyles to ustrojstwo zeby dzialalo - mozliwe ze ja cos zle robie - z gory dzieki. Jeszcze jedno jak mozesz to zapodaj jakies fotki czy to napewno to samo - moze jest kilka typow tych rzeczy
Pozdrawiam
  
 
Patrząc od tyłu wskaźnika: pierwszy zacisk z lewej to plus, ten po środku na dole to masa (zresztą nie trudno się domyśleć), ten po prawej to sygnał z czujnika.
  
 
Ha! Dzial dzieki Wam podlaczylem jak mi podaliscie i rabota na czujniku borewicza, pokazuje wartosc bliska 4 (skala 0,4,8 ) tylko w jakich jednostkach to cholerstwo pokazuje? w barach? bo napewno nie w kg/cm2... wie ktos moze cos na ten temat? a w razie czego jak to wykalibrowac - zwiekszenie lub zmniejszenie rezystancji na sygnale wystarczy?

[ wiadomość edytowana przez: bassman dnia 2005-08-25 14:50:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: bassman dnia 2005-08-25 14:51:10 ]
  
 
Witam ja tez mam je zalozone tylko przerobilem tarcze sa podswietlane od tylu jesli chcesz to przesle na @ kolor tarcz standardowy czarny POZDRO
  
 
To ja bym poprosil o te tarcze na spagat@interia.pl a co do wskaznika to mam problem. Wiec: na zimnym silniku wskaznik pokazuje tak miedzi 0 a 4 (wartosc cos troszke ponad 2) lecz wraz z rozgrzewaniem sie silnika a co za tym idze oleju wartosc ta chyli sie ku 0 az zatrzymuje sie na grubosc wskazowki od 0. Co to oznacza - rozumiem ze im olej cieplejszy tym rzadszy - pompa przepuszcza na cieplym silniku (ale kontrolka nie mruga na wolnych - 1200 obr/min) wadliwy czujnik, wadliwy wskaznik? Czy to mozliwe ze bede mial w silniku tak niskie cisnienie oleju i on bedzie nadal chodzil?... Czy cos sie moze stac jezeli kontrolka nie mruga a cisnienie jest tak niskie?...
Z gory dziekuje za odpowiedz i Pozdrawiam.
  
 
Ja mialem taki problem ale zrobilem remont silnika i problem znikl,na zimnym silniku na wolnych obrotach mam 4 na rozgrzanym 2 z kawalkiem,a pod obciazeniem wskazowka wychyla sie ponad 4