MotoNews.pl
  

Ustawienie rozrządu. PILNE !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc,

Względem czego ustawia sie rozrząd w espero 1.8 ??? Widze, że na „podstawie” osłony rozrządu jest wyciecie własnie do odpowiedniego ustawienia, na kole pasowym wałka rozrzadu też jest rowek ustalający, wiec koło pasowe wałka ustwiam pionowo rowkiem do wycięcia w osłonie.W tym momencie zaczyna sie dla mnie problem. Jak teraz z głównym kołem pasowym czy na nim też jest zaznaczone coś bo nie widze. Jedyne co załważyłem to naciecie o wysokości + - 1mm, jesli to do niego ma być reszta ustawiona to koło ma być tym nacięciem do góry czy do dołu ???

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Jak ostatnio mechanik wymieniał mi uszczelkę pod głowicą to przed rozpoczęciem demontażu głowicy ustawiał coś wstępnie według krzywek na wałku rozrządu na 1-szym cylindrze.. Wiem, że przed montażem paska rozrządu ponownie wszystko pasował na znaki łącznie ze znakami na kole pasowym. Jak coś sie dowiem więcej to dam znać.
  
 
Na wałku rozrządu znak na kole zębatym do góry (do znaku na "podstawie" osłony paska), a znak na kole zębatym wału na dół do znaku na pokrywie paska rozrządu. Należy się kierować znakiem na kole zębatym napędzającym pasek rozrządu a nie znakiem na kole pasowym napędzającym alternator i resztę. Przy montarzu paska rozrządu należy zwrócić uwagę na znak na napinaczu paska rozrządu, musi on znajdować się naprzeciw znaku na podstawie napinacza. W razie potrzeby należy zgrać te znaki obracając pompą cieczy chłodzącej. Po montarzu wszystkiego należy ręcznie obrócić wałem korbowym co najmniej dwa pełne obroty i ponownie skontrolować wszystkie znaki (osiadanie zębów na kołach) i w razie niezgodności przeregulować jeszcze raz.
Tyle na razie bo wyjdzie że dłużej piszę niż się zmienia pasek.
  
 
zaraz zaraz ja pisze o espero 1.8 tam na napinaczu niema żadnego znaku jak go ustwieć, chyba ze jestem slepy???

Co do koła pasowego trzeba, trzeba ustwić je tak żeby wał zgrał sie z rozrzadem, bo przecież jak niebedzie odpowiednio ustwionu może np nierówno chodzić,

Niewiem gdzie na głównym kole pasowym jest znak, napiszcie jesli wiecie???
  
 
Cytat:
2005-08-21 16:49:12, Adamo8 pisze:
Na wałku rozrządu znak na kole zębatym do góry (do znaku na "podstawie" osłony paska), a znak na kole zębatym wału na dół do znaku na pokrywie paska rozrządu. Należy się kierować znakiem na kole zębatym napędzającym pasek rozrządu a nie znakiem na kole pasowym napędzającym alternator i resztę. Przy montarzu paska rozrządu należy zwrócić uwagę na znak na napinaczu paska rozrządu, musi on znajdować się naprzeciw znaku na podstawie napinacza. W razie potrzeby należy zgrać te znaki obracając pompą cieczy chłodzącej. Po montarzu wszystkiego należy ręcznie obrócić wałem korbowym co najmniej dwa pełne obroty i ponownie skontrolować wszystkie znaki (osiadanie zębów na kołach) i w razie niezgodności przeregulować jeszcze raz. Tyle na razie bo wyjdzie że dłużej piszę niż się zmienia pasek.



Adamo8 to powiedz mi co to może być : przy wymianie paska znak na kole zębatym wału miałem przesunięty o jeden ząbek, przy poprawnym ustawieniu znaków auto jedzie ale zupełnie brak mocy powyżej 2500 obr/min
Wróciłem do ustawienia z przesuniętym paskiem i jest ok ( przynajmniej tak sądzę )
I tu pytanie : czy jest możliwe takie ustawienie że pasek jest przesunięty o jeden ząbek ale kąt wyprzedzenia zaponu jest tak przestawiony że wszystko w miarę hula ??

Nie wiem nawet czy dobrze rozumuję ale nic innego mi na myśl nie przychodzi więc wszelkie sugestie mile widziane .
  
 
a ja mam teraz taki problem że stuka mi napinacz rozrzadu, a dokładnie czesc ruchoma podczas pracy silnika sruka w podstawe napinacza, wyglada to tak jakby pasek byl zaluźny, a napinacz naciagnięty prawie do samego końca i dlatego stuka. Co teraz zrobić ????? Zdażyło sie komus takie coś???

Pozdraiwm
Wiktor
  
 
Cytat:
2005-08-21 17:25:15, Wiktor_ pisze:
Co do koła pasowego trzeba, trzeba ustwić je tak żeby wał zgrał sie z rozrzadem, bo przecież jak niebedzie odpowiednio ustwionu może np nierówno chodzić, Niewiem gdzie na głównym kole pasowym jest znak, napiszcie jesli wiecie???


Powinno być nacięcie lub punkt, chociaż spotkałem auta na których nie było znaków (wymiana koła lub inne przyczyny). Wał musi "grać z rozrządem nie dla zapłonu (ten można przecież przestawić) tylko dla właściwego ustawienia faz rozrządu. Niewłaściwe ustawienia mogą prowadzić nawet do uszkodzenia silnika (uderzenie tłoków o zawory i zgięcie lub spęczenie ich).

Cytat:
Grzegorz napisał:
Adamo8 to powiedz mi co to może być : przy wymianie paska znak na kole zębatym wału miałem przesunięty o jeden ząbek, przy poprawnym ustawieniu znaków auto jedzie ale zupełnie brak mocy powyżej 2500 obr/min


Przy prawidłowym ustawieniu wału korbowego znak na kole rozrządu często jest przesunięty o połowę ząbką przed znakiem. To jest prawidłowe ustawienie i nie trzeba go korygować.
Co do przestawienia zapłonu to jest to możliwe choć niewłaściwe. Przestawienie paska rozrządu o jeden ząbek "za wcześnie" lub "za późno" często nie powoduje uderzeń o zawory, niemniej jednak zmienia fazy rozrządu i powoduje złe spalanie i spadek mocy. Uwaga: To nie jest norma, że można przestawić pasek i nic się nie stanie.

Cytat:
Wiktor_ napisał:
a ja mam teraz taki problem że stuka mi napinacz rozrzadu, a dokładnie czesc ruchoma podczas pracy silnika sruka w podstawe napinacza, wyglada to tak jakby pasek byl zaluźny, a napinacz naciagnięty prawie do samego końca i dlatego stuka. Co teraz zrobić ????? Zdażyło sie komus takie coś???


Pisałem że pasek napina się pompą cieczy chłodzącej. Każdy napinacz ma punkty do jakich ma być ustawiony (chociaż nie zawsze są to punkty znakowane) Nie pamiętam jak jest w 1.8 ale zawsze jest jakiś odnośnik.
Ostatnio wymieniałem pasek w Audi A8 4.2 litra benzyna, i wierzcie mi to jest zajęcie. Pasek rozrządu ma około 2 metrów długości Tak samo pasek "klinowy', a koszt samych części to ok 2 000 zł.
  
 
Ok dzieki juz zrobione, rzeczywiscie trzeba było naciągnąć pompą wody. Wydaje mi sie że jest dobrze ale musiałem przestwaic sporo załon żeby idealnie chodził choziaż znaki na kołach i obudowie zgrałem.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Cytat:
2005-08-21 21:13:06, Adamo8 pisze:
Przy prawidłowym ustawieniu wału korbowego znak na kole rozrządu często jest przesunięty o połowę ząbką przed znakiem. To jest prawidłowe ustawienie i nie trzeba go korygować.
Co do przestawienia zapłonu to jest to możliwe choć niewłaściwe. Przestawienie paska rozrządu o jeden ząbek "za wcześnie" lub "za późno" często nie powoduje uderzeń o zawory, niemniej jednak zmienia fazy rozrządu i powoduje złe spalanie i spadek mocy. Uwaga: To nie jest norma, że można przestawić pasek i nic się nie stanie.


To ja mam -Przy prawidłowym ustawieniu wału korbowego znak na kole rozrządu jest przesunięty dużo za znakiem, dokładnie o jeden ząbek na pasku
  
 
Cytat:
To ja mam -Przy prawidłowym ustawieniu wału korbowego znak na kole rozrządu jest przesunięty dużo za znakiem, dokładnie o jeden ząbek na pasku


To masz nieprawidłowo. Należy ustawić właściwie i przestawić zapłon. Widocznie kiedyś zostało źle ustawione i ktoś ratował się przestawieniem zapłonu.
  
 
No to myślę że uporałem się z tematem rozrządu
TAK BYŁO:





A TAK JEST TERAZ:






Po takim zabiegu odczuwalnie zmieniła się dynamika auta, teraz przynajmniej czuć jak ciągnie powyżej 3500 obr/min a poprzednio silnik tylko wył.
Jutro dalsze testy dzisiaj juz nie było czasu
  
 
Ktoś kiedyś źle ustawił rozrząd i przestawił zapłon żeby to w ogóle chodziło. Właściwie ustawione fazy rozrządu muszą dać "kopa" silnikowi który miał źle napełniane i opróżniane cylindry.
Do tych zdjęć dołożyc ustawienie napinacza i jak regulować pompą wody i będzie znakomita pomoc dla lubiących grzebanie w silnikach.
  
 
no mieles przestawiony jak widze rozrzad o jeden ząbek to niespowoduje uszkodzenia silnika ale powoduje znaczną starate dynamiki.. teraz niedość że masz prawidłowo rozrząd ustawiony to jeszcze jak widze wyprzedziłeś o 3 stopnie zapłon co dodatkowo podniesie kopa ... tylko to rozwiązanie jest dobre przy jezdzie na gazie lub na dobrej jakości paliwie jeśli nalejesz słabej gnojówki to efekt bedzie wrecz odwrotny i dodatkowo usłyszysz dwonienie przy dodawaniu gazu.

Przesuniecie zapłonu praktykujemy w espero od jakiś 5 lat kiedy to Tomek M jako pierwszy wymyślił taki tuning.. HEHE i objechal MAćkaGT na 400m... ech to były czasy...;p
  
 
Cytat:
2005-10-06 09:04:20, Adminek pisze:
no mieles przestawiony jak widze rozrzad o jeden ząbek to niespowoduje uszkodzenia silnika ale powoduje znaczną starate dynamiki.. teraz niedość że masz prawidłowo rozrząd ustawiony to jeszcze jak widze wyprzedziłeś o 3 stopnie zapłon co dodatkowo podniesie kopa ... tylko to rozwiązanie jest dobre przy jezdzie na gazie lub na dobrej jakości paliwie jeśli nalejesz słabej gnojówki to efekt bedzie wrecz odwrotny i dodatkowo usłyszysz dwonienie przy dodawaniu gazu. Przesuniecie zapłonu praktykujemy w espero od jakiś 5 lat kiedy to Tomek M jako pierwszy wymyślił taki tuning.. HEHE i objechal MAćkaGT na 400m... ech to były czasy...;p



Adminek, przypatrz się dobrze z której strony było robione zdjęcie aparatu zapłonowego, wydaje mi się że zapłon raczej opóźniłem, a raczej wróciłem do pozycji wyjściowej bo podczas sławetnej 'akcji' dodawania mocy naszym bolidom również kręciłem zapłonem



Sorki pomyłka jednak przyspieszyłem, coś mi się z kierunkami pop....

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz dnia 2005-10-06 11:56:07 ]
  
 
aaa no walsnie ty zrobiles fotke od tyłu....
  
 
Wczoraj wspólnie z Marcinem2100 wymieniliśmy u mnie rozrząd. (w zasadzie on wymieniał, a ja się przyglądałem i bardziej przeszkadzałem niż pomagałem)
Nie obyło się bez ofiar (urwany przewód WN), ale Marcin spisal się na medal i wszystko się skończyło dobrze jak w bajce o smerfach


Wymienione:
pasek,
pompa wody,
napinacz,
uszczelniacz,
świece,
płyn w chłodnicy (bo się wylał).

Pasek gates (59 zł)
pompa skf + napinacz skf - 250 zł
uszczelniacz walka rozrządu - 18 zł

Zastanowiło mnie jedno - pompa skf.
Spójrzcie na fotkę poniżej - oryginalna pompa (z lewej) ma ładny odlewany wirnik, natomiast pompa skf ma wirnik z powyginanej blachy. Myślałem że bądź co bądź markowy produkt będzie wykonany solidniej...






[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-05-16 13:02:54 ]
  
 
Na pierwszy rzut oka będzie wydajniejsza.

Większe łopatki.
  
 
Robert_S pisze:
Wczoraj wspólnie z Marcinem2100 wymieniliśmy u mnie rozrząd...

Około 2 tygodni temu też zmuszony zostałem wymienić pasek rozrządu:
-pasek gates 67 zł-wymiana 170
-podpięcie pod kompa prawie 100 zł
-filtr powietrza filtron 14zł -wymiana 16zł

Do tego koszty lawety 100zł i nerwy czy głowica nie dostała
  
 
Cytat:
-podpięcie pod kompa prawie 100 zł
-filtr powietrza filtron 14zł -wymiana 16zł


Jezu z kad wy bierzecie te ceny u mnie w Aso podpiecie pod kompa kosztuje niecałe 60 zł a dla klubowiczy duzy rabat a takie cos jak filtr powietrza zmienia sie gratis
  
 
Cytat:
Ostatnio wymieniałem pasek w Audi A8 4.2 litra benzyna, i wierzcie mi to jest zajęcie. Pasek rozrządu ma około 2 metrów długości Tak samo pasek "klinowy', a koszt samych części to ok 2 000 zł


Podobnie ma kolega w efiacie brawo 2,0 tam czesci to 1500zł a robocizna drugie tyle Wierzcie mi szkoda mi Go