Wyciszanie MKV kombi.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, nie moge znalezc tego tematu na forum, wiec zaczne nowy.
Otoz chce wyciszyc Escorta kombi, ale nie chce wydac na to wielkich pieniedzy. Na poczatek mysle o wyciszeniu komory silnika, moze dalbym tez cos pod deske rozdzielcza i wykladzine od wewnatrz, potem chcialbym wyciszyc tylna klape(brak wygluszenia pod plastikowa tapicerka), na dalszy ogien poszlyby drzwi i nadkola(szum od opon). Czy ten pomysl i te wygluszenia sa dobrym pomyslem? Moze macie jakies doswiadczenie z tym? Ponoc mozna wyciszyc auto jakimis w miare tanimi matami budowlanymi, a nie tymi drogimi do car audio. Jak oceniacie ile bedzie tego materialu potrzebne, skad go wziac, za ile i jak sie do tego zabrac?
  
 
poszukaj we wcześniejszych tematach,nie dotyczyły naszej kombicy błyskawicy ale materiały stosowane są uniwersalnie więc można pokombinować. Na początek sprawdziłbym czy uszczelki w drzwiach dobrze uszczelniają. One wg. mnie najbardziej szumią jak jest jakaś delikatna szczelina.
  
 
Cytat:
2005-08-22 00:26:59, Kleszczak pisze:
poszukaj we wcześniejszych tematach,nie dotyczyły naszej kombicy błyskawicy ale materiały stosowane są uniwersalnie więc można pokombinować. Na początek sprawdziłbym czy uszczelki w drzwiach dobrze uszczelniają. One wg. mnie najbardziej szumią jak jest jakaś delikatna szczelina.



no tak tylko co z tymi uszczelkami zrobić, żeby dobrze uszczelniały
  
 
Uszczelki juz wymianialem, troche pomoglo, ale jednak wciaz szumi od opon i buczy od silnika. Wiem, ze Mercedesa z niego nie zrobie, jednak ponoc mozna uzyskac dosc ladny efekt po wygluszeniu. A niestety innych tematow na ten temat nie potrafie znalezc, choc wiem, ze byly. Ktos nawet polecal jakies materialy z Castoramy czy skads, ale pewnosc nie mam co to bylo. Wiem, ze ktos zamiescil nawet zdjecie czego szukac.
  
 
tam gdzie są zniszczone(zerwane) przykleić klejem elastycznym (np.budapren) a aby była bardziej przylegająca to można przykleić taśme materiałową czarną, przylegającą dokładnie do uszczeki i mocno elastyczną,nie wiem jak sie nazywa ale troche jest mniejszy szum. Tak posiadam w nowym moim nabytku którym sie pochwale za kilka dni.
  
 
W moim kombi jest wszystko drzwi pouszczelniane fabrycznie wygłuszenie pod maską , nawet pod boczkami w bagażniku widziałem jakieś grube filcowate wyciszenie , jedynie stwierdzam brak pod klapą bagażnika a co do uszczelek wystarczy że są w stanie bdb.
  
 
Do wygłuszenia Mk5 3D użyłem mat bitumicznych samoprzylepnych APP (poszukaj na allegro i w sklepach moto i z lakierami). Są maty miękkie (15pln z 50/50cm) i twarde (5pln za 25/50cm). Miękkie do skomplikowanych kształtów, twarde do powierzchni płaskich.Zużyłem: podłoga-27mat (25/50), drzwi 5mat, nadkola i błotniki 13mat, bagażnik 10mat, klapa 4maty, dach 5mat. Do maski są specjalne maty z warstwą aluminium (19pln 50/50cm). Komory silnika nie polecam wygłuszać od strony silnika (brud, temp i chemia). Ja dołożyłem warstwę szmaty-filcu z maski na przegrodę silnika wewnątrz komory i pod deskę rozdzielczą dodatkowo filc i maty. Są także droższe wykonania (maty poliuretanowe i kanapka z maty i filcu, wykładziny filcowe itp). Mam kilka rad: dobrze odtłuścić powierzchnię (nie żałować, najlepiej nitro), odrysowywać szablony na bardziej skomplikowanych powierzchniach, odrywać sukcesywnie warstwę papieru, w trakcie przyklejania maty, kleić w ciepły dzień, lub dodatkowo podgrzewać opalarką (maty są wtedy plastyczne). Maty muszą dobrze przylegać, a wtedy wygłuszają efektywnie i nie skrapla się tam woda. Jak są jakieś pytania, chętnie odpowiem.
  
 
Cytat:
2005-08-22 07:37:29, Darek pisze:
W moim kombi jest wszystko drzwi pouszczelniane fabrycznie wygłuszenie pod maską , nawet pod boczkami w bagażniku widziałem jakieś grube filcowate wyciszenie , jedynie stwierdzam brak pod klapą bagażnika a co do uszczelek wystarczy że są w stanie bdb.



a no włąśnei ja też mam tak jak ty. ALe i tak jest mi trochę za głośno
A przy większych prędkościach przez drzwi mi dość mocno szumi
  
 
Cytat:
2005-08-22 07:38:17, surec pisze:
Do wygłuszenia Mk5 3D użyłem mat bitumicznych samoprzylepnych APP (poszukaj na allegro i w sklepach moto i z lakierami). Są maty miękkie (15pln z 50/50cm) i twarde (5pln za 25/50cm). Miękkie do skomplikowanych kształtów, twarde do powierzchni płaskich.Zużyłem: podłoga-27mat (25/50), drzwi 5mat, nadkola i błotniki 13mat, bagażnik 10mat, klapa 4maty, dach 5mat. Do maski są specjalne maty z warstwą aluminium (19pln 50/50cm). Komory silnika nie polecam wygłuszać od strony silnika (brud, temp i chemia). Ja dołożyłem warstwę szmaty-filcu z maski na przegrodę silnika wewnątrz komory i pod deskę rozdzielczą dodatkowo filc i maty. Są także droższe wykonania (maty poliuretanowe i kanapka z maty i filcu, wykładziny filcowe itp). Mam kilka rad: dobrze odtłuścić powierzchnię (nie żałować, najlepiej nitro), odrysowywać szablony na bardziej skomplikowanych powierzchniach, odrywać sukcesywnie warstwę papieru, w trakcie przyklejania maty, kleić w ciepły dzień, lub dodatkowo podgrzewać opalarką (maty są wtedy plastyczne). Maty muszą dobrze przylegać, a wtedy wygłuszają efektywnie i nie skrapla się tam woda. Jak są jakieś pytania, chętnie odpowiem.




I teraz masz chyba Ciszę absolutną .
  
 
ale autko przybrało na wadze dobrych pare kilo
  
 
Surec: a powiedz jeszcze, czy jest duza roznica w glosnosci przed i po wyciszeniu? Czy zabawa warta swieczki? No i widze, ze uzyles typowych mat car audio, a one wlasnie sa drogie przy tych ilosciach jakie schodza na auto. A pamietajmy, ze mam kombi, wiec jeszcze wiecej pojdzie niz na 3d. Ale wielkie dzieki za opis, bede sie rozgladal za matami i wygluszal. Jak napotkam na trudnosci to na pewno popytam
  
 
różnica jest wg mnie znaczna (jak zrobi się to dokładnie bez szczelin między matami). Trudno to opisać słowami. Silnik jeszcze muszę dopracować. Masa zwiększyła się i to o jakieć 30 kilo conajmniej. Drzwi zamykają się jak w mercedesie (albo starej lodówce), a tylna klapa sama opada...
Wszystkie odgłosy z zawieszenia są lepiej wytłumione, nie syłychć szumu opon. Nie żałuję kasy, którą wydałem, chociaż nie było to mało. Ja dodatkowo spawałem podłogę, więc popaliłem starą matę i musiałem tzałożyć nową, więc zrobiłem to w całym aucie.
  
 
Czyżby tylko jedna osoba na forum wyciszala samochód? Podzielcie sie radami i opiniami.
  
 
No, nie wierzę że tylko jedna osoba wyciszala autko.
  
 
Strasznie dużo zachodu z tym wyciszaniem autka a przyjemność w efektu szybko minie........
  
 
Czemu przyjemnosc z efektu szybko minie? Przyzwyczajenie do ciszy, i znow wydawac sie bedzie ze glosno w srodku?
  
 
Dokładnie....będziesz ciągle czuł niedoskonałości i dążył do ideału.....to coś podobnego jak zmieniasz sobie car audio - na początku "malina", nic więcej już nie potrzebujesz , aż po jakimś czasie dochodzi do ciebie, że to co ci gra za uszami to nic 'specjalnego' i przydało by się coś "lepszego".....
  
 
A jak lepiej wygluszyc samochod od dzwiekow silnika? Chodzi mi o to, czy mate dac wewnatrz pod dywaniki i kokpit(mam nadzieje bez sciagania go), czy lepiej od strony silnika jakos przyklejac mate? Czy bedzie roznica w wygluszeniu i jak wg Was jest latwiej?
  
 
wg mnie najlepiej:
1 mata bitum wewnątrz pod deską (niestety, konieczne jest zdjęcie kokpitu-około 8godz)+ filc w profile pod deską+przyklejć dokładnie istniejące orginalne wygłuszenie
2 wygłuszenie maski (mata+filc orginalny)
3 wygłuszenie drzwi (mata)
4 filc na przegrodę silnika pod maską
5 uszczelnić wszystkie otwory pomiędzy silnikiem a kabiną (dokładnie!)

Można stosować także pastę APP do wygłuszania miejsc, które trudno zalepić matą. Popytaj o różne materiały na allegro i w sklepach tuningowych i moto.
Do wygłuszenia samej podłogi pod pedałami (cichszy wtedy silnik) niekoniecznie trzeba ściągać kokpit.

Mata APP jest wrażliwa na temp zwłaszcza silnika (80-90) i się po prostu rozpływa. Nie wiem jak ta mata z aluminum, może jest inaczej. Przymierzam się pokryć dodatkowo przegrodę silnika wewnątrz komory, tą szmatą ze starej maski, może coś pomoże.
Sporo hałasu pochodzi także z samego tłumika, ale to można zniwelować jedynie wygłuszeniem podłogi i może nieco boków auta.
  
 
...niemniej jednak może zmienić silnik np na RS+strumiennica...