Uszczelka pod silnikiem....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
znowu w tym miejscu przecieka....robili to dwa razy w carmanie i sredni po 2-3 m-c puszcza. Czy mozna ja samemu wymienic ? Czy trzeba calkowicie spuszczac olej przed wymiana ? Sa jakies lepsze,mocniejszcze uszczelki do zastosowania np: aluminiowe ?
  
 
jezeli chodzi o uszczelke pod misą to napewno trza spuscic olej bo mise przeciez trzeba wyjąć, jezeli zas ciagle przecieka w tym samym miejscu to moze do uszczelki dac siakiegos siliconu co by dodatkowo uszczelnił a poza tym...moze to nie cieknie spod uszczelki a np jakiegos uszczelniacza czy simeringu i wyglada jak uszczelka --- sprawdz dokładnie
  
 
Jeśli spod miski olejowej to ja od razu proponowałbym silikon (wysokotemperaturowy , pomaranczowy). Mi to kiedys robili w serwisie i rozmawiałem z mechanikiem , mówił , ze bez silikonu to szkoda roboty bo bedzie sie pociła i przeciekała. Na razie od poczatku kwietnia czyli jak uszczelka była wymieniana - suchutko
  
 
przecieka na rogu pokrywy z napisem dohc 16v , tam gdzie dolewam olej. Wiec czy musze spuszczac tam olej czy zostawic ? Jaka cena ten uszczelki silokonowej-pomaranczowej ? ie trzeba bedzie ustawiac zaplonu po rozkreceniu tego ? ew. jaki serwis w bydg. gdzie mi to fachowo zrobia a nie spartola szykujac sobie kolejnego klienta za jakis czas.
  
 
A więc drogi kolego poci ci się uszczelka pod pokrywą zaworów, do tego zabiegu nie trzeba spuszczać oleju. Tak jak radzili koledzy tu przydatny jest silikon (nie uszczelka silikonowa, tylko silikon w tubce, który sam rozporwadzasz po uprzednio oczyszczonej i odolejonej powierzchni łączonych elementow).

Co do rady by uszczelkę od miski olejowej równierz wspeirać silikonem, to musze powiedzieć że ja nie miałem z tym problemu, trzeba pamiętać tylko by nie dokręcać miski na tzw. "chama" bo uszczelka jest gumowa i łatwo ja przeciąć.
  
 
Sama szmata mam to oczyscic czy jakims plynem ? Przeczytalem ze po nalozeniu silicony na uszczelke dokrecic do polowy i po wyschnieciu siliconu dopiero na maxa (inaczej silicon rozsadzi uszczelke).Moje pytanie ,ile czasu zostawic ten silicon na wyschniecie przed dokreceniem ? Czy w espero to "normalne" ze akurat ta uszczelke sie tak czesto wymienia ?
  
 
ta uszczelkie pokrywy zaworow jesli nie jest peknieta to musze wymieniac na nowa ? czy wystarczy dac silicon uszczelniajacy ?
  
 
W Espero to normalne, a uszczelkę wymienia się po każdym zdjęciu dekla.

Oczywiście tak jak radzili koledzy zatosuj silikon, ale to i tak nie jest skuteczne w 100%, wałek mocno chlapie i olej przechodzi przez pory korkowej uszczelki, ot takie fuck'upowe rozwiązanie jakich wiele w Oplach.
  
 
Cytat:
2005-08-22 17:30:38, -JACO- pisze:
W Espero to normalne ...



u mnie nic nie cieknie

Cytat:
a uszczelkę wymienia się po każdym zdjęciu dekla



Fuckt

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
ehh wytarlem do sucha,zrobilem kilka kilosow i wyade sie ze to nie cieknie z pokrywy zaworow tylko po prawej stronie,nizej, prosto na rure co powode ze smierdzi podczas jazdy .Jednak bede musial udac sie do serwisu.
  
 
No to pewnie uszczelka aparatu zapłonowego, prosta wymiana, warto też dodać silikonu, bo jak to w Oplu wymienisz uszczelkę i zaraz znowu zacznie cieknąć
  
 
albo gumowa rurka odmy
  
 
czy wymieniajac uszczelke zaplonu albo tej gumy trzeba spsuzczac olej ?
  
 
Nie trzeba.
  
 
Od pokrywy zaworow w gore silnika (z lewej strony) odchodzi mniejsza rura ktora sie laczy z grubsza.Wyglada jakby w tym laczeniu tez przeciekalo.I po prawej stronie zaworow bardzo nisko (taka kopula). Jakbym mial dwa przecieki.Wroce z lodzi to sie za to wezme (oddam do serwisu ) Ile mnie moga skasowac za uszczelnienie tego ?
  
 
A u mnie cieknie i spod pokrywki i spod aparatu zapłonowego... wymiana przy najbliższej wymianie oleju, czyli po pensji
  
 
Cytat:
2005-08-24 13:06:16, piotr_ek pisze:
A u mnie cieknie i spod pokrywki i spod aparatu zapłonowego... wymiana przy najbliższej wymianie oleju, czyli po pensji



U mnie to samo - olej już nie dość że bryzga na wewnętrzną stronę klapy silnika, to sobie cieknie na numery, ale przynajmniej nie będzie rdzewiało i się nie będą czepiać na przeglądach, że sa nieczytelne
  
 
ehh widze ze to dosc pospolity problem.trza bedzie zalatac ,po wyplacie ;]
  
 
Cytat:
2005-08-24 16:11:30, ramzes22 pisze:
ehh widze ze to dosc pospolity problem.trza bedzie zalatac ,po wyplacie ;]



U Ciebie to będzie groszowa sprawa - odma do 5 zł., uszczelka aparatu zapłonowego do 5 zł.
  
 
A czy odma to jest toto (foto by rico)?