Mechanik mnie dobil !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przepraszam za ten wiele znaczacy tytul ale moze ktos mi doradzi jak jest naprawde. Kiedys jeden z kolegow na forum napisal, ze kolektor wydechowy w omie z silnikiem x20xev nalezy dokrecac z momentem 22 Nm, a w przypadku uszczelki wielowarstwowej 14 a nastepnie 22 Nm. Jutro znajomy mechanik bedzie mi wymienial kolektor i dzisiaj bezczelnie powiedzial mi, ze 22 Nm to jest stanowczo za malo i on by dokrecil z przynajmniej 30 Nm Mam dylemat poniewaz nikt nie potwierdzil tych momentow na forum oprocz ww. kolegi. Wiec czy ktos jes w stanie potwierdzic te sily ? Drugie pytanie dotyczy uszczelek wielo i jednowarstwowych. Czy wielowarstwowa w przypadku Omegi B to ta ktora wyglada jak guma z 2 stron pokryta warstwa metalowa? Czy sa jeszcze jakies inne typy naprzyklad skladajace sie z samych kilku warstw metalu jak w przypadku uszczelek od strony dwururki? Jutro to robie wiec jest w miare pilne

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi.
  
 
22 Nm.
Uszeczelka wielowarstwowa jest blaszana.
Pomiedzy warstwami tych blach jest pusta przestrzen, ktora zostaje zgnieciona po dokreceniu kolektora.
Nie znalazlem nic na temat tego posredniego momentu 14 Nm ale wydaje sie to sensowne.
  
 
Ok w takim razie 22 Nm i koniec !!! Dzieki za potwierdzenie
  
 
No i od dzisiaj znowu jezdze benzyniakiem !!!
  
 
Gudzy, no jak , przeca Ty zagazowany jesteś.
  
 
No tak chodzilo mi ino o brzmienie samochodu. J k mialem pekniety kolektor to ludzie pytali diesel czy turbo diesel ? a teraz zagazowany czy nie ?