MotoNews.pl
  

Laski popychaczy w OHV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ktoś na tym Forum pisał, że laski popychaczy pasuja z Poloneza,
tylko trzeba maksymalnie wykręcić śruby do regulacji zaworów.

Niestety - nie pasuja na bank!! Laski z OHVki mają 18 cm długości
(zmierzone przeze mnie i SerU niezależnie) podczas gdy polonezowskie
mają 21 (krótka) i 22,8 cm (długa).

Śruba do regulacji ma ok 2 cm. Nawet jak użyjemy krótkiej laski z polda
oraz wykręcimy do konca śrubę, to i tak braknie jeszcze 1 cm i miejsca na luz


MIT OBALONY !!

P.S.1 BTW: Laski popychaczy da się bezproblemowo zmieniać bez zdejmowania klawiatury - wystarczy wykręcić srubę regulacji zaworów i przesunąc konik na sprężynie. Nie trzeba nawet wciskać zaworu !!
P.S. 2 Może założymy wątem Pogromcy Mitów 131 ?? :d
Dajcie znać co o tym myślicie
  
 
Tak, ja pisałem o laskach popychaczy. U mnie z Poloneza zdało to egzamin i odpowiedni luz dało się ustawić. Mam na to świadków i nie jest to żaden mit. Bez zdjęcia klawiatury wyjmiesz laski zgadza się, tylko z wyjątkiem dwóch skrajnych zaworów, bo nie ma tam gdze odsunąć dzwigienek.
  
 
Teraz nic z tego nie rozumiem .
U mnie nie wejdzie za żadne skarby.
Czyżby istniały różne OHVki o różnej wysokości bloku ??
Ma ktoś może info na ten temat ??
Marku131, jakie laski u Ciebie spasowały ?? - krótkie jak myśłę ??
  
 
Zobacz laski popychacza zaworu ssącego od Poloneza z wtryskiem, czyli jednego z ostatnich, chyba GSI czy jakoś tak.
Z tego co wiem, to wysokość bloków w ohv CHYBA są takie same.
  
 
sorry, niechcący się dodało

[ wiadomość edytowana przez: macbeth dnia 2005-08-27 13:18:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: macbeth dnia 2005-08-27 14:04:17 ]
  
 
Hmm... ciekawa sprawa - chciałbym ją wyjaśnić Dlatego
W poniedziałek zorientuję się, , czy przypadkiem rzecz nie jest w tym, że GSI ma krótsze laski ?? Ja używalem lasek od 1,5 SL silnik AA. Oczywiście tylko na próbę czy spasuja laski z polda - do pomiarów wysokości, bo takie miałem pod ręką.



[ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2005-08-27 16:15:07 ]
  
 
No i jak z laskami od Poloneza? Pasowały Ci?
  
 
Hej Marku Te laski stały sięmojaobsesją
Zjeździłem całe Opole w poszukiwaniu zaminników.

No i niestety - qpa Byłem w KDB w Opolu - to dawny i obecny autoryzowany dealer FSO, potem Daewoo-FSO. Rozmawialem z ich największymi specami od silników i wszyscy jak jeden mąż twierdzą, że GSI ma takie same laski jak zwykły GLI/E . Nawet katalog pokazuja na dowód. Zbaraniałem

Nie daje mi spokoju który z nas i gdzie robi błąd, że to samo doświadczenie a różne wyniki

Za chińskiego boga nie wejdzie, robilem już ileś prób.
Może Ty Marku masz coś nakombinowane z konikami (zeszlifowane na max )
i / lub śrubami regulacyjnymi ?
Choć za byka nie wyobrażam sobie co by to mogło być, bo tez wykręcąłem śruby na max i jeszcze laska polda wystawała 1,5 cm.
Rozumem, że jesteś w 100% pewien, że sam osobiście wstawiłeś laski z polda ??

BTW: Nie pasuja tez od Malucha i Skody 105/120/130. Skoda ma też długość 21 zarówno żeliwnych jak i aluminiowych. Maluch jeszcze dłuższe.

Teraz zastanawiam się co jeszcze ma OHVkę i bedę szukał dalej. Może Golf 1 ?? Kadet B ?? Jakby ktoś znał jakies inne auto na OHV prosze podawać typy Będę sprawdzał.

P.S. Zdesperowany obejrzę jeszcze laski Żuka
  
 
Silniki ohv miały np. Fiesty 1.1, 1.3, Escorty MK I i MK II 1.3 i wiele innych (ale nie VW i BMW). Myślę jednak, że w tych swoich poszukiwaniach możesz się Kiejstut zagubić... Szkoda zachodu. Bez problemu można jeszcze gdzieniegdzie wyrwać silniki ohv ze 131-ek. Sam mam zapasowy komplet 8 lasek popychaczy
  
 
Wyrwać silnik z 131 OHV to se da, ale nie ma żadnej pewności, że laski nie są prostowane jak teraz 3 moje.
W Opolu nowe laski są niedostepne. Poza tym teraz już zaciekawiło mnie, czy istnieją laski, które da się zastsować z jedyna dopuszczalna przeróbką - wykręcenie śrub regulacyjnych. Teraz juz nie odpuszczę Albo znajdę zamiennik który na 100% pasuje, albo stwierdzę, że z niczego nieegzotycznego jak TOFAS Nie spasuje
Jestem cholernie uparty
Poza tym nie daje mi spokoju JAK Marek131 spasował laski z Polda, bo nie moge przyjąć prostego wytłumaczenia, że ściemnił - wierzę Mu, ale w tym musi być jakiś trick. I chcę wiedzieć jaki
SerU - na zdobywanie wiedzy nigdy nie szkoda zachodu. Sam wiesz najlepiej po tym jak zaadoptowałeś abimexa do DOHCa i włożyłeś silnik z Ritmo do 131
Chcę temat lasek wyjaśnic do samego końca - "mojego lub Jej"
  
 
Z dzwigienkami nic nie kombinowałem, na maila mogę przesłać zdjęcia lasek od GSI i orginalnej, tylko jakość słaba bo komórką robione w sklepie.
  
 
Jasne, że chcę !! Zrób Marku te zdjęcia proszę i dodatkowa prośba - zmierz długości obu lasek.

DO SAMEGO KOŃCA !!
  
 
Zdjęcia mam zrobione, więc mogę mailem wysłać