Nagrzewnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jak to jest rzeczywiście z tą nagrzewnicą w Espero?
Czy ktoś u siebie ją demontował, czy trzeba rozbierać całą deską rozdzielczą aby ją wyjąć (wymienić)? Na co trzeba ewentualnie zwrócić uwagę przy demontażu i montażu nowej?
Książka lakonicznie wypowiada się na ten temat.
U mnie podejrzewam jej uszkodzenie. Kapie sobie płyn z gumowej rurki w przedziale silnikowym. Tej znajdującej się mniej więcej między wyjściem a wejście węży gumowych zasilających ją w płyn. A może to tylko zawór?
Proszę o radę czy sam sobie z tym poradzę w garażu czy czeka mnie dłuższy postój?

Pozdrawia
  
 
Na wstępie-nie za żadnego zaworu nagrzewnicy.Nagrzwnica cały czas jest "pod napięciem",a sterowanie ogrzewaniem powoduje zmianę położenia ruchomych klapek od ogrzewania. Z jakiej ruchomej rurki?????Masz klimę,bo mnie z takiej gumowej rurki kapie woda jak się parownik odmraża.
  
 
Witam.

W moim Espero nie ma klimy. Mówię o silniku 1,5 16V z 1997r.
A ta gumowa rurki znajduje się dokładnie ciut poniżej przewodów zasilających nagrzewnicę. Jak by stanąć po prawej stronie samochodu koło przedniego błotnika, podnieść maskę i spojrzeć między alternatorem a grodzią i przekładnią kierowniczą, to ją widać. Jest skierowano ku ziemi. Może teraz trochę jaśniej.
Z niego kapie sobie zielonkawa (Borygo Eko) ciecz wprost na ulicę . I skąd to kapie?
  
 
w tym przypadku proszę do odpowiedzi fanów 1,5 16V
  
 
poszukaj na forum -kiedyś dokładnie opisałem jak i co należy zrobić aby zdemontować i naprawić nagrzewnicę.Nie jest to trudne ,potrzebny jest garaż z kanałem.To co opisałeś to typowy przykład przeciekającej nagrzewnicy.Warsztaty naprawiające chłodnice reperują również nagrzewnice za ok.30-50żł.Powodzenia.
  
 
tam sa 2 rurki czyli jak w normalnym obwodzie wejscie wyjscie
sprobuj najpierw uszczelnic te wloty moze opaski puscily
nowe opaski + silikon i powinno byc oki
jesli nie dopiero potem demontaz nagrzewnicy
  
 
Ja u siebie (ponieważ posuchałem mechaników) wyjmowałem nagrzewnice bo nie miałem ogrzewania zima a wszyscy twierdzili ze nagrzewnica jest do wymiany a ja nie mialem kasy bo dopiero co kupilem auto wiec postanowilem sam sie do twgo zabrac, wyjalem nagrzewnice bez rozbierania auta (mechanik powiedział ze tak sie nie da) troche kmbinacji jest ale jest to mozliwe a co do ogrzewania podlaczylem nagrzewnice pod wode sieciowa i jak reka odjal auto zaczelo grzac, ale u ciebie zobaczyl bym czy rzeczywiscie nie ma przecieku na polaczeniu narzewnicy z wezykiem.
  
 
poproszę powiedzcie czy aby sprawdzić czy te ubytki są w miejscu połączenia przewodów zasilających z nagrzewnicą to trzeba wszystko rozebrać czy można dojść do tego np od strony silnika ??
  
 
Czy naprawdę nikt nie wie jak to jest z wężami i nagrzewnicą ?
czy można je wymienić bez rozbierania nagrzewnicy ?
  
 
Cytat:
2006-03-14 09:38:17, trend pisze:
bez rozbierania nagrzewnicy


To niezły magik musiałbybyc żeby nagrzewnice robierać
  
 
Nie znalazem odpowiedzi wiec zapytam w tym wątku. Czy da sie przeczyścic nagrzewnice bez jej wyciagania? Na przykład powietrzem pod cisnieniem dmuchnąc w układ? Nagrzewnica grzeje ale powietrze nie jest gorące tylko ciepłe, szału nie ma i chciałbym cos z tym zrobic bez wyciągania i czyszczenia samej nagrzewnicy. Przy obecnej pogodzie w espero cały czas mi szyby parują
  
 
do wylotu z nagrzewnicy wąż z wodą i sprężone powietrze trzy auta tak zrobiłem (ale musi być z wodą)
  
 
Tu masz linka >>>KLIK<<< do tematu dot. czyszczenia nagrzewnicy wg mojego sposobu.
Post ze zdjęciami jest gdzieś w połowie strony (...)

Polecam czyszczenie (odkamienianie). Kamień musi się rozpuścić a to potrzebuje warunków i czasu. Jednorazowe działania typu "opsane wyżej" ...Pewnie coś tam dają ale mam mieszane odczucia co do ich 100% skuteczności.


Kol. Darek54495; możesz opisać jakim to konkretnie sposobem (urządzeniem) czyściłeć nagrzewnice ? ...uzyskać "sprężoną wodę" to brzmi interesująco.


PS
Dysponuję tzw; "miksokretem" do betonu - na wyjściu daje podobny efekt...
Sorry NMSP

  
 
Cytat:
2013-12-24 21:47:18, nawigator5 pisze:
Polecam czyszczenie (odkamienianie). Kamień musi się rozpuścić a to potrzebuje warunków i czasu.
.............

Dysponuję tzw; "miksokretem" do betonu - na wyjściu daje podobny efekt... Sorry NMSP



Zdecyduj się navigatorze
  
 
Dwa metry węża lejesz z np.butelki do niego wodę i do tego wąż z kompresora i strzał i tak 3-4 razy i git taka prosta technika
  
 
Cytat:
2013-12-21 19:24:16, pablo1987 pisze:
Nagrzewnica grzeje ale powietrze nie jest gorące tylko ciepłe, szału nie ma i chciałbym cos z tym zrobic bez wyciągania i czyszczenia samej nagrzewnicy. Przy obecnej pogodzie w espero cały czas mi szyby parują



Też miałem podobny problem w Nexii... i oprócz tego cały czas ubywało mi troszeczkę płynu chłodniczego... tzn ok.250ml na 3miesiące. Czyli nagrzewnica przesiąka.
  
 
Minionego lata wymieniłem nagrzewnicę w Nexii...
wrzucam tutaj instrukcję jak to zrobić...
może będzie również pomocna dla kogoś z użytkowników espero.


1. Zdejmujemy ramkę wokół radia,nawiewu itp. Odpinamy obudowę dźwigni zmiany biegów oraz odkręcamy plastik wraz z dźwignią hamulca ręcznego. Następnie odchylamy oba elementy do tyłu aby mieć dojście w dalszej części.



2. Odkręcamy 4 wkręty mocujące kieszeń z radiem i wyciągamy całość na zewnątrz. Ja sobie to następnie przywiązałem do kierownicy żeby nie spadało. (na zdjęciu zaznaczyłem miejsce 4 wkrętów do odkręcenia)




3. Odkręcamy z boku po dwóch stronach plastik ten od popielniczki i zapalniczki (strzałka nr1)
Następnie ukazuję się śruba trzymającą blachę którą również odkręcamy (strzałka nr2)
oraz dwie śruby trzymające kolejną blaszkę nad "rurą" tzw. drążkiem zmiany biegów (strzałka nr3)




4. Teraz zdejmujemy te dwa plastiki. Czarny przymocowany jest na zatrzaskach. Następnie bez problemu wyciągamy ten szary (na zdjęciu widać te dwa plastiki po wymontowaniu, na górze czarny pod nim szary)



5. I w tym momencie ukazuje nam się dolna osłona nagrzewnicy, którą trzeba odchylić aby mieć dostęp do nagrzewnicy. W tym celu w komorze silnika odkręcamy dwie śrubki, znajdują się one obok węży z nagrzewnicy (jedną ze śrub pokazuję zdjęcie - strzałka nr1). Następnie odkręcamy w kabinie po 3 śrubki na każdej ze stron i mamy odchyloną osłonę (strzałka nr2)




6. W komorze silnika zdejmujemy dwa węże z nagrzewnicy. Kłopot może sprawić obejma na wężu.



7. Teraz odkręcamy nagrzewnicę. Od strony króćca przymocowana jest na blaszce z jedną śrubą natomiast z drugiej na blaszce z dwoma śrubami (pokazano na zdjęciach poniżej).
I można wyjąć nagrzewnicę.




8. Podczas montażu nowej nagrzewnicy Themrotec jej rozstaw wylotów króćcy różnił się od oryginalnej o około 15mm. Trzeba było to ostrożnie ręcznie nagiąć. (poniżej zdjęcie nowej i starej nagrzewnicy)



9. Montaż wygląda analogicznie do procesu wyjmowania nagrzewnicy. W razie pytań pisać, postaram się odpowiedzieć.
a tak wyglądała nowa nagrzewnica po zamontowaniu...
  
 
Brawo !!!

Należy się Tobie forumowy browar, że się Tobie chciało zamieścić takiego manuala.

Pytanie:
Na zdjęciu nr 2 na podszybiu ...dwa takie same to są zegarki ? Po co 2 szt. ?
  
 
Cytat:
2014-01-04 22:23:57, nawigator5 pisze:
Brawo !!! Należy się Tobie forumowy browar, że się Tobie chciało zamieścić takiego manuala. Pytanie: Na zdjęciu nr 2 na podszybiu ...dwa takie same to są zegarki ? Po co 2 szt. ?



Drugi jak osiągnie prędkość maxymalna i przeniesie się w czasie

Miałem też Nexusa i dobrze wspominam ten samochód. Był żywszy od Espero, a miały takie same silniki. Być może było to spowodowane lepszym odprowadzaniem spalin z silnika...
  
 
Cytat:
2014-01-04 22:48:09, Ikarus260 pisze:
.. Miałem też Nexusa i dobrze wspominam ten samochód. Był żywszy od Espero, a miały takie same silniki. Być może było to spowodowane lepszym odprowadzaniem spalin z silnika...


"jeden człowiek" na pokładzie więcej w espero na stałe ...jakieś 60kg cięższe auto przecie i wystarczy..

...różnica w przyspieszeniu ..rzędu 0.5 sek. na korzyść nexii (oczywista mówimy o wersjach z motorem 1.5 16V) ..nie wiem czy taka odczuwalna więc raczej to subiektywne wrażenia tylko ..