MotoNews.pl
9 Czy silnik M20B20 ("87.08 320i) ma tzw bezkolizyjny rozrząd? (111323/0)
  

Czy silnik M20B20 ("87.08 320i) ma tzw bezkolizyjny rozrząd?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam pytanie: czy silnik M20B20 ('87.08 320i) ma tzw bezkolizyjny rozrząd? Szukałem już tej informacji na tym forum (poprzez wyszukiwarkę), ale znalazłem tylko co ile trzeba wymienić pasek i ile ma mieć zębów (127 albo 128, niestety nie wiem, który musi być do mojego autka).
Chciałbym też zapytać, co ile km dokładnie trzeba pasek w tym silniku wymienić (60tyś., 70tyś czy ile?).

Mam jeszcze jedno pytanie: jeśli oznaczenie mojej skrzyni biegów to S5-16 to czy oznacza to, że mam szperę w dyfrze, a tym samym potrzebuję innego oleju? Pytam, bo dwa miesiące temu wymieniłem olej w dyfrze na CARLUBE 80w/90, a w skrzyni TEXACO80w. Czy to dobry wybór (autko ma 198tyś przebiegu)?

Byłbym bardzo wdzieczny za odpowiedź.
  
 
Odpowiedzi:
1. Rozrząd jest kolizyjny.
2. Pasek wymienia się co 40 tys. km - tak przynajmniej zalecała fabryka w tamtych czasach. Teraz paski wykonuje się z takich tworzyw, że spokojnie wytrzymuja więcej. Jednak radze wymieniać co 40 tys. niż potem robić silnik.
3. Sprawdź sobie TU czy masz szpere czy nie. Z tego co wiem to raczej nie masz.
4. Olej TEXACO bardzo dobry, a ten drugi CARLUBE to pierwsze słysze.
  
 
z tego co mi wiadomo to jezeli masz szpere to jest to napisane na blaszce z przelozeniem na moscie, jezeli przed liczba oznaczajaca przelozenie jest " S " to wtedy most jest zeszperowany...
  
 
Wielkie dzięki panowie!
Tak właśnie podejrzewałem, że rozrząd w tym silniku jest kolizyjny, ale chciałem poznać inne opinie. Co do wymiany paska, to wymienię go do końca przyszłego miesiąca, bo nie wiem tak naprawdę kiedy był wymieniany ostatnim razem, a perspektywa remontu czy kupna drugiego silnika na razie mnie nie rajcuje.

Tak jak napisałem, autko ma 198 tys. km przebiegu. Jeśli przyjmie się, że pasek wymienia się co 70 tyś. to wypadałoby go wymienić przy przebiegu 210 tyś, jeśli 60 tyś. to przy 240 tyś, a jeśli 40 to przy 200 tyś. Jeden mechanik mówił, że po 70tys, ale coś mi się zdaje, że zobaczył mój przebieg i chciał zarobić. Wiem, wiem- mam dziwne problemy, ale chciałem po prostu wiedzieć.
A co do tej szpery, to sprawdze jeszcze oznaczenia na samym moście(mógł byc przecież wymieniany).
Wielkie dzieki za odpowiedzi raz jeszcze