MotoNews.pl
  

Matiz wrażliwy na wilgoć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój samochodzik od jakiegoś czasu wykazuje się wyjątkową wrażliwością na poranną wilgoć (nie chce się uruchomić). Nie szkodzi mu deszcz, mróz ani śnieg, a właśnie rosa i wilgoć. ASO dokonała już wymiany przewodów WN, świec, kopułki aparatu zapłonowego i - w końcu - całego aparatu (DAC). Po okresie suszy, samochód znowu pokazuje swoje "humory" (kiedy wyschnie - pali na tzw. "dotyk"). Stacja obsługi jest bezradna (albo znalazla sobie we mnie "jelenia"). Może ktoś z Państwa wie, co z tym zrobić?
  
 
Cytat:
2005-08-25 14:33:40, Hypgnosis pisze:
Mój samochodzik od jakiegoś czasu wykazuje się wyjątkową wrażliwością na poranną wilgoć (nie chce się uruchomić). Nie szkodzi mu deszcz, mróz ani śnieg, a właśnie rosa i wilgoć. ASO dokonała już wymiany przewodów WN, świec, kopułki aparatu zapłonowego i - w końcu - całego aparatu (DAC). Po okresie suszy, samochód znowu pokazuje swoje "humory" (kiedy wyschnie - pali na tzw. "dotyk"). Stacja obsługi jest bezradna (albo znalazla sobie we mnie "jelenia"). Może ktoś z Państwa wie, co z tym zrobić?



wymienili ci te części i nie przyniosło rezultatów domagaj się zadośćuczynienia.

jak znajdą usterke w koncu robią ci to za darmo, bo z zapłonem sknocili akcje... i narazili cię na wydatek
  
 
Ja miałem takie radio kiedys w samochodzie że jak padał deszcz to nie chciało grać tzn wszystko działało tylko głosu nie było słychać. A jak było sucho to było ok. Pozbyłem się radia więc ci nie powiem co było przyczyną i nie zastosujesz tego w swoim matizu.
  
 
Przyczyna jest czujnik obrotów walu korbowego. Może pomóc jego wyczyszczenie. sprawdzenie ciagłosci przewodów i czystosci złączek.W najgorzym wypadku wymiana na nowy koszt ok 150 zł.
  
 
o ile dobrze pamietam w matizie "komp" jest pod nogami pasarzera.

jak nie to pomylilem auta.

a mianowicie dopuki ten komp jest zalany woda /co nie jest prawidlowe/
to chodzi ok. natomist gdy wyschnie to go szlag trafia i czesto jest juz nie do odratowania.

sprawdzales to???????????
  
 
Cytat:
2005-08-25 15:35:58, iquest pisze:
Przyczyna jest czujnik obrotów walu korbowego. Może pomóc jego wyczyszczenie. sprawdzenie ciagłosci przewodów i czystosci złączek.W najgorzym wypadku wymiana na nowy koszt ok 150 zł.



Owszem, tylko że czujnik jak jest zepsuty to ma nieco inne objawy.
  
 
Jak jest zepsuty to w ogole silnik nie zapala. Ja napisałem koledze wedlug jego objawow co sprawdzic, bo tutaj lezy prawdopodobnie przyczyna.
  
 
jako że na necie nic nieznalazłem a jest u nas na forum post o matizie to mam pytanie jakie powinny być luzy zaworowe w matizie i jaki momentem powinna być dokręcona głowica jest to mi pilnie potrzebne dla mojego kolegi,z góry dzięki za odpowiedż
  
 
poszukaj w necie klubu M@tiziaków - oni powinni wiedziec