MotoNews.pl
  

Awaryjne odpalenie na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy!Tyle już się nasłuchałem o odpalaniu na gazie.Ale nie mam bladego pojęcia jak to zrobić.Mam instalkę Lovato z kompemLovEco. Centralka jest na dwa mikroprzyciski i diodami pokazującymi ilość gazu w butli.Jak to zrobić?
  
 
ja mam za przelącznikiem gazu śrubę którą ustawiam przy jakich obrotach ma automat przelączyć na gaz a jak zjadę nią na minimum to od razu przełącza po przekręceniu rozrusznikiem, ale nie uzyę elpigazu i jestem z nniej zadowolony trójpozyucyjny przełącznik i zawsze odpalam na gazie w lato, a w zimie tylko rano na benzynie ale nie zawsze, nawet w zimie nie ma problemu żęby na gazie mi nie odpalił, kweestia dobrze założonej instalki, mozebie jest także taka śróbka zapytaj tam gdzie zakładałeś jak możesz to zrobić dokładnie.
  
 
Moja instalka która była zakładana w 97, jest taka że nie mam możliwości odpalenia samochodu na gazie....
...zresztą słyszałem że odpalanie na gazie jest ryzykowne bo coś tam może strzelić i się nieźle rozjeb.... ale co dokładnie to nie wiem
  
 
Współczesna instalka, jeśli jest z kompem to powinna mieć możliwość awaryjnego odpalenia na gazie. Jeśli jej nie ma to znaczy, że jest do d..y.
U mnie odbywa się to w ten sposób (jest to Elpigaz z jednym przyciskiem/przełacznikiem trybu benzyna/gaz): przycisk należy wcisnąć, trzymać przez 15 sek. (dioda przestaje migać i zapala się na stałe) i wciąż przy wciśniętym kręcić rozrusznikiem. Silnik odpala bez problemu za pierwszym razem. Nauczyłem się tego z konieczności jak przez właną durnotę zjarałem pompę paliwa.
Z tego co mi wiadomo, we większości współczesnych instalacji odbywa się to podobnie.
Pozdr.
S.
  
 
w instalkach ktore nie maja fabrycznej mozliwosci odpalenia awaryjnego na gazie jest mozliwosc niefabrycznego odpalenia
potrzebne sa 2 osoby
i tak
na parowniku sa 2 elektrozawory nalezy podac napiecie bezposrednio z aku na zawor 1 patrzac od szyby
w tym czasie druga osoba kreci rozrusznikiem i robi przygazowke tak zeby sie zalaczyl komputer gazowy
tak mnie powiedzial gazownik ostrzegajac zeby to robic w sytuacjach naprawde awaryjnych
  
 
Cytat:
2005-08-26 11:51:40, cezariusz pisze:
w instalkach ktore nie maja fabrycznej mozliwosci odpalenia awaryjnego na gazie jest mozliwosc niefabrycznego odpalenia potrzebne sa 2 osoby i tak na parowniku sa 2 elektrozawory nalezy podac napiecie bezposrednio z aku na zawor 1 patrzac od szyby w tym czasie druga osoba kreci rozrusznikiem i robi przygazowke tak zeby sie zalaczyl komputer gazowy tak mnie powiedzial gazownik ostrzegajac zeby to robic w sytuacjach naprawde awaryjnych



Oczywiście niezły spec z tego gazownika jak daje takie rady. Przede wszystkim nie kazdy parownik ma dwa elektrozawory(ale to nie ważne). Po drugie to nic ci nie da bo jest jeszcze jeden zawór w butli, który też musiałbyś zasilić (trzecia osoba ) ale to i tak nic by nie dało bo silnik dostawałby przy rozruchu jednocześnie gaz i benzyne co doprowadziłoby do zalania.
  
 
Też mam w samochodzie Lovato/LovEco i centralkę z jednym przełącznikiem. Standardowo odpalam na benzynie, po czym po przekroczeniu 2k obrotów włącza się gaz. Gdy chcę odpalić na gazie: włączony zapłon i przełączam na chwilę przełącznik na centralce na położenie tylko benzyna, po czym wracam na położenie benzyna/gaz. Teraz mogę odpalić na gazie. Zwykle samochód ma z tym spore problemy...
  
 
Dzięki za podpowiedzi.Metodani opisanymi przez was (z wyjątkiem spinania na krótko ) i różnymi wariacjami tych metod dokonałem tego.U mnie jest tak:trzeba wcisnąć przełącznik gaz-benzyna i trzymając włączyć zapłon.Wtedy zapalają się dwie diody czerwono-zielono-zółta, ta która pokazuje jaki typ paliwa jest u użyciu(na benzynie w trybie normalnym prze przełączeniem świeci się żółto,na gazie na zielono,na wymuszonej benzynie na czewono) i dioda dwukolorwa rezerwy gazu.Obie świecą się na czerwono.Po zapaleniu na gazie,jedna z nich mruga zielono-czerwono pokazując że autko było odpalone w trybie awaryjnym na gazie.
Jeszcze raz dzięki
  
 
cezariusz ma racje jest taka mozliwosc (ja juz 3 razy tak zrobilem) i nie sa potrzebne do tego dwie ani trzy osoby wystarczy jedna... najpierw przewodzikiem dajesz plus od akumulatora na zacisk+zaworu gazu siadasz za kolko odpalasz przelaczasz na gaz i juz jest ok wyjmujesz kabelek i juz. Jest jeszczejedna czynnosc jaka nalezy przy tym wykonac...mianowicie jest jeszcze jeden elektrozawor (tego nie mozna juz tak oszukac) jest umieszczony na przewodzie od mieszalnika do kolektora ssacego. Trzeba go wtegy wyjac i znalezc sobie sposob na to aby zastapic ok 1/4 otworu wewnatrz weza (ja za pierwszym razem jak zabraklo mi paliwa uzylem do tego celu tasmy izolacyjnej ...poskutkowalo... potem zaczalem wozic ze soba zawor jaki jest stosowany na tym przewodzie w silnikach gaznikowych) inaczej bedzie za duzo gazu dostawal. czyli kolejnosc
1. Wywalasz sterowany elektr. zawor i kombinujeszj ak zatkac w 1/4 otwor

2. laczysz + akumulatora z + zaworu

3. siadasz zapalasz przegazowka

4. wysiadasz wyjmujesz swoj przewod
PRzypominam ze silnik w takim przypadku dziala na mieszance zlej wiec nalezy jak najszybciej dojechac do domu i naprawic benzyne (albo zatankowac). JEST TO SYTUACJA KTOREJ NALEZY JEDNAK UNIKAC BO KTO TO WIEC CO SIE WOWCZAS DZIEJE Z KOMPUTEREM A JEZELI ZABRAKLO CI BENZYNY TO WIEDZ ZE JAK NAWET JEJ NIE MA A SAMOCHOD PRACUJE NA GAZIE TO POMPKA CALY CZAS KRECI NA SUCHO... wiec jeszcze
5. otwoz tylna kanape (gabke czy tam siedzisko) i odlacz pompke paliwa
MAM DUPNA INSTALKE KTORA NIE MA MOZLIWOSCI ODPALENIA AWARYJNIE NA GAZIEWIEC KAZY ORZE JAK MOZE....
[ wiadomość edytowana przez: konradkar dnia 2005-08-28 08:13:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: konradkar dnia 2005-08-28 08:15:21 ]
  
 
Cytat:
2005-08-26 12:14:38, Bednar pisze:
Gdy chcę odpalić na gazie: włączony zapłon i przełączam na chwilę przełącznik na centralce na położenie tylko benzyna, po czym wracam na położenie benzyna/gaz. Teraz mogę odpalić na gazie. Zwykle samochód ma z tym spore problemy...



Czy można zablokować komputer gazu tak, żeby awaryjne odpalenie na gazie w podany sposób nie było możliwe? Żeby nie było możliwe przejście w tryb awaryjny, żeby można było odpalać tylko i wyłącznie na benzynie...
  
 
to chyba tez zalezy od kompa..ale nie widze zupelnie sensu zrobienia takiego "zabezpieczenia"..po co?? zonie dajesz samochod??