Gałka biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
JAK ZDJĄĆ GAŁKĘ ZMIANY BIEGÓW
BEZ USZKODZENIA
MKV

KTO POMOŻE
POZDRAWIAM
  
 
hmmmm, pomyślmy.....







już wiem.... najlepiej odkręcić
  
 
No chyba, że nieorginalna, to może i flexa trza...
  
 
prosto! odkręcasz ją. tylko nie wiem czy w lewo czy w prawo.
  
 
dzięki za wyczerpujące odpowiedzi
  
 
w lewo. musisz mocno chwycic obiema rekami ... i rwij moja byla bardzo mocno zakrecona ...
  
 
no to rwę
  
 
hehe, nie rwij


czemu nie piszesz że masz rs-a

tam jest inna skrzynia i gałki się nie odkręca
  
 
Napisz, jaką masz gałkę, bo jest od cholery możliwości.
Normalnie w MK5 na dźwigni jest gwint M10 prawy, więc powinieneś:
1.podważyć ramkę z mieszkiem i wyciągnąć ją
2.poluzować (jeśli jest, to na obwodzie gałki) wkręt zabezpieczający przed obracaniem się gałki
3.Odkręcić razem cały zestaw (ramka+mieszek+gałka) w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara
4.Odwrócić mieszek na lewą stronę, ściągnąć opaskę mocującą mieszek do tulejki, zdjąć gałkę.

To przy standarcie.

Cytat:
2005-08-26 10:49:03, T-T pisze:
dzięki za wyczerpujące odpowiedzi

  
 
w mtx75 zdaje mi się że gałka jast na zatrzask - czyli trzeba ją podważyć /ale nie wiem na 100%/
  
 

RS 2000
gałka jest fabryczna
mam porwany worek i trzeba go wymienić
  
 
1. Wsiadasz do auta - z przodu bo z tyłu cieżko sięgnać
2. Chwytasz dźwignię wybierania biegów.
3. Kręcisz gałką w lewo - czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
4. Zdejmujesz gałkę.

Zakładanie - wszystko dokładnie w odwrotnej kolejności ale:

ad 3. Kręcisz w prawo - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
ad 1. Wysiadasz z samochodu

POWODZENIA!!!