Świst z silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Proszę o pomoc z problemem dot. świstu wydobywającego się z silnika przy prędkości obrotowej ok.2000 rpm, z lekko otwartą przepustnicą. (Escort 1.6 16v '93) Czy problem może dotyczyć przepustnicy? Czy ucieka gdzieś podciśnienie? Zanim zabiorę się do roboty chciałbym poznać Wasze sugestie. W razie potrzeby podam więcej szczegółów.
Dzięki za pomoc.
  
 
jak napięlłem za mocno pasek rozrządu to tesh zaczął gwizdać,
więc postanowiłem poluzować, poluzowałem ale esi nadal gwiźdźe

  
 
a to nie gwizdza lazyska w napinaczu lub rolkach prowadzacych paski?
  
 
Czyli problem może tkwić w pasku rozrządu? Hmm mam na liczniku 95 tys. z groszkiem a pasek był wymieniany przy 68 tys., może rzeczywiście należy mu się wymiana?? A co jeszcze może być tego przyczyną? Jakieś inne sugestie?
  
 
ot:może bov daje znac o sobie
  
 
...moze jeszcze lozysko w alternatorze? -musisz otworzyc maske i posluchac skad tez swist jest -na odleglosc w tym wypadku nikyt nie powie ci dokladnie co jest
  
 
U mnie jak się okazało świstała nie do końca dokręcona świeca zapłonowa - może to też sprawdź
  
 
No mnie też ten temat interesuje, bo również słyszę świst pod- lub nadciśnienia. Silnik 1.6 16V... Ciekawe jest to, że jak wyłączę zapłon, silnik staje, a ja ten świst słyszę jeszcze przez krótką chwilę. I na mój gust dolatuje z okolic kolektora dolotowego. Co to może być??

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
Zauważyłem, że połączenie kolektora dolotowego z przewodem doprowadzenia powietrza, nie jest zbyt sztywne. Sprubuję je uszczelnić zobaczymy co się stanie.