Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-08-29 21:56:08 Dzisiaj zabrałem się za tylny bęben hamulcowy, ponieważ nie łapał mi ręczny na lewe koło.
Mając bardzo obszerne instrukcje od HENRYKA, któremu składam Big THX (czyli wielkie podziękowanie), operacja rozłożenie wyczyszczenia i złożenia zajęła mi ze 2 godzinki ![]() więc zaczynamy. 1. Odkręcamy 4 śruby mocowania czopa piasty koła tylnego znajdują się z tyłu bębna. (UWAGA!!! Jeśli nie dają się odkręcić w miarę łatwo, to nie ciągnąć na hama, bo można urwać. W takim przypadku trzeba rozebrać od przodu, ale nie wiem jak bo nie rozbierałem ![]() ![]() (niestety fotki nie zrobiłem więc daje to co mam ![]() Chodzi o śróby nr. 1 na obrazku ![]() 2. Po odkręceniu tychże śrub, łatwo schodzi cały bęben ![]() 3. i oczom naszym ukazuje się taki oto niezbyt piękny widok: ![]() ![]() ![]() 4 Tu u góry pod zieloną (akurat u mnie ![]() ![]() 5. I zbliżenie na zasyfionego winowajcę: ![]() a przy okazji zasyfiony cylinderek ![]() ![]() no i moje okładziny na szczękach (nie są już najgrubsze chyba ![]() ![]() 6. Więc teraz czyścimy wszystko z grubsza, żeby było cokolwiek widać ![]() ![]() A więc rysunek poglądowy: ![]() 1 —szczęka współbieżna, 2 — szczęka przeciwbieżna, 3—cylinderek, 4—górna sprężyna ściągająca szczęki, 5—mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk, 6—prowadniki szczęk, 7—nity mocowania tarczy nośnej hamulca 7. Żeby nie męczyć się ze sprężynkami to wyciągamy prowadniki szczęk. Trzeba złapać czubek kołeczka kombinerkami, przycisnąć i obrócić o 90 stopni i wtedy kołeczek wyjdzie przez dziurkę ![]() Robimy to z obydwoma szczękami. teraz została jeszcze linka od dźwigni hamulca awaryjnego. też trzeba ja wysupłać jakoś(gorzej będzie z włożeniem) no i całość czyli szczęki razem ze sprężynkami możemy wyciągnąć. ![]() —tarcza nośna, 2—cylinderek, 3 — odpowietrznik, 4—szczęka współbieżna, 5—szczęka przeciwbieżna, 6—mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk, 7—dźwignia hamulca awaryjnego, 8—sprężyna mechanizmu regulacji luzu szczęk, 9—sprężyny ściągające szczęki, 10 — prowadnik szczęki współbieżnej A tutaj real foto po wyjęciu (dolna sprężynka zdjęta) ![]() 8. Pora przejść do naszego winowajcy: ![]() Jest to ten półksiężyc na tym elemencie (który nazywa się samoregulatorem. Półksiężyc powinien się dać swobodnie poruszać (a się zapieka i dlatego nie ma ręcznego). Najlepiej zdjąć sprężynkę. a tu półksiężyc w innych pozycjach: ![]() ![]() Więc trzeba zrobić wszystko co w naszej mocy aby się zluzował (WD-40, szczotka druciana...) 10. Niestety w moim przypadku nie pomogło same jego rozruszanie ![]() ![]() ![]() Teraz jak już wszystko wyczyszczone i rozruszane to trzeba złożyć do kupy. Półksiężyc ustawiamy w takie pozycji żeby szczęki były jak najbardziej złożone (zbliżone do siebie). Zakładamy wszystkie sprężynki, podłączany linkę od ręcznego i montujemy całość na swoje miejsce. wkładamy kołeczki od spodu i od wierzch zakładamy sprężyny mocujące szczęki po czym przekręcamy kołeczki (jest tam trochę luzu więc dopasowujemy wszystko tak jak powinno być). Wywalamy drucik od trzymający cylinderek i zakładamy bęben. Przykręcamy 4 śruby od spodu (muszą być mocno dokręcone). No i prawie gotowe. UWAGA!!! Teraz wsiadamy do auta i pompujemy hamulcem nożnym, żeby się wszystko w środku ustawiło tak ja trzeba. I dopiero teraz możemy zaciągnąć ręczny ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-08-29 22:38:29 Ja tez naprawialem to i wystarczylo szczota stalowa porzadnie wyczyscic gada,przesmarowac i dziala cacy. |
mbanaszk Ford Escort MKV clx ... polkowice/radom | 2005-08-29 22:47:28 master... beczka tyskiego for you ![]() A ze ty sie ubrudziłes i nameczyles, to ja się pokieruje teraz twoimi wskazowkami i zrobie to szybciej ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-08-29 22:55:29
Beczka tak. Ale nie dla mnie tylko dla Henryka. No i dla Wilka ![]() |
![]() Mad Ford Escort Kombi Óć | 2005-08-29 22:58:41 a nie zacina Ci sie na tym polksiezycu w polowie linki ? , przy regulacji wlasnie ? |
![]() mkosh Mondeo (był Escort) Radymno | 2005-08-29 23:25:46 No linka została wymieniona więc to jest wykluczone |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-08-30 09:38:25 Dodam, że jak jest ABS, to trzeba wykręcić czujkę. Też od tyłu- jedna dodatkowa śruba ![]() |
![]() Sinuspi Sympatyk FEFK 2 x Ford Escort MK7 Radom zwany R0ndoM ex #145 | 2005-09-01 19:52:14 a mnie kurna się grzeje skórczybyk.
Materiał dobry do działu na stronę główną ![]() ![]() ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-09-02 00:20:07
![]() ![]() |
![]() Lookasch Ford Escort Oława | 2005-09-02 00:58:55 Witam!!
Nie dawno przerabiałem temat i też miałem wyjechane ząbki na półksiężycu ale szczota na wiertarce i póżniej pilniki iglaki załatwiły problem. PZDR |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-09-02 14:52:35
Właśnie skończyłem robić u siebie to samo (to znaczy pilnij iglaczek i żeźba zągków od nowa) ![]() ![]() no i .... dziła ![]() Tylko nie wiem jak długo. Bo ząbki na rolce tez nie były w najlepszym stanie a nie miałem takiego pilnika żeby je dobrze poprawić (tylko oczyściłem) ![]() |