MotoNews.pl
  

1.9D w fiacie 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ostatnio chodzi mi pomysl po glowie, zeby w razie rozpadu mojego silnika wsadzic do fiata silnik citroena 1.9D. bedac kompletnym dyletantem w mechanice samochodowej, ciekawy jestem czy moj pomysl ma jakies sensowne podstawy oplacalnosci i pozniejsze zadowolenie z jazdy.
  
 
Teoretycznie skoro był takowy montowany w polonezie to powinno się dać, ale patrząc jak jest napchane pod polonezowską maską w 1.9GLD nie wiem czy to wszystko zmieści się do fiaciora ...
  
 
Znając życie taniej/szybciej/mniej nerwowo będzie poprostu kupić innego Poldka z tym motorem.... Tylko że takich jak na lekarstwo i z reguły padliny po 600.000km przebiegu....

Ps. Co rozumiesz przez "zadowolenie z jazdy" dieslem
  
 
Cytat:
2005-08-30 12:33:14, Makaveli pisze:
Ps. Co rozumiesz przez "zadowolenie z jazdy" dieslem



Zapewne koszt paliwa w porównaniu z wersją benzynową (bez LPG).

A tak swoją drogą to jeździłem sporo polonezem 1.9GLD i jak sie go dobrze ciśnie to daje sobie całkiem nieźle radę.
  
 
Cytat:
2005-08-30 12:33:14, Makaveli pisze:
Ps. Co rozumiesz przez "zadowolenie z jazdy" dieslem


Ja myśle że Pagan chce sie pozbyć raz na zawsze zamarzającego parownika
  
 
ja po prostu lubie jak silnik robi kle, kle, kle. poza tym ten silnik wiele nie pali i na 100km wychodzi mniej wiecej tyle co place w 2.0 na gazie. w przyszlym roku musze zalozyc nowa instalacje gazowa, wiec to juz 1000 extra. buda w moim aucie jest bardzo zdrowa, wiec przydalby sie jakis silnik mniej usterkowy niz 2.0 dohc. a ze nie zapierd*la jak 2.0... to trudno. na pewno problem bedzie znalezc w miare dobry motorek. pytanie tylko, jak wielkie przerobki trzeba zrobic w fiacie, zeby moc go wsadzic i czy nie bedzie tak, ze zeby wyjac rozrusznik, trzeba bedzie wyciagac caly silnik.
  
 
Cytat:
2005-08-30 12:39:42, GDA pisze:
Ja myśle że Pagan chce sie pozbyć raz na zawsze zamarzającego parownika



tia, a potem bede walczyl z zamarzajaca ropa, hehe!
  
 
u mnie w mieście jezdził niedawno taki biały faicior (zwraca kle kle kle dochodzące z fiata )więc napewno sie da. Tylko teraz go cos ostatnio nie widze ale jak zobacze to postatam sie zagadac i oblukac
  
 
ten fiacior mółgł mieć 1.6D z VW....
  
 
Cytat:
2005-08-30 12:54:41, Makaveli pisze:
ten fiacior mółgł mieć 1.6D z VW....


A dokładnie tak taka wersja DF była fabryczna,
poszperałem trochę po forum (wiem zaraz powiecie że tylko ja umiem szukac ) i oto co znalazłem:
diesel we fiacie

  
 
wiesz gda, chyba sam tworzyles ta wyszukiwarke, bo tylko ty umiesz w niej szukac. dzieki! ale tam jest mowa o dieslu od ritmo i jedynie cebka uzmyslowil, ze z 1.9GLD przerzucac trzeba prawie wszystko. a ja sie pytam czy wejdzie?
  
 
Jezeli bedziesz mial dawce czesci roznicowych (w stosunku do benzyniaka, np. stabilizator, kielich skrzyni itd.) w postaci PN 1.9 GLD, to mysle, ze wszystko da sie wsadzic. Bedzie ciasno, ale jezeli na dlugosc wejdzie, to reszta przeciez jak w PN.

Tylko co na to Twoj czujnik przeciazen? Pagan, Ty sie starzejesz!!! ;D

Pozdrawiam
Adamus
  
 
problemem pewnie bedzie ulokowanie chłodnicy z diesla
  
 
mam dosc spora chlodnice od golfa 18 gti, wiec powinna wystarczyc. najwyzej wsadzilbym przekombinowny grill od tarpana i bylby dwuoki fiat.
adamus, z kazdym dniem!!!
  
 
Myślę, że najłatwiej byłoby to wszystko posprawdzać parkując FIATa koło Poldka z dieslem i porównując wszystko z miarką w ręku. Chyba dieslowi wystarczy ta chłodnica od VW?
  
 
w polonezie dieslu jest zwykla chlodnica jak w benzyniaku

PS A tak wogole to jakby ktoś chciał to mogę załatwic większosc częsci do 1.9GLD bo kolega, który takowego miał właśnie go wyprzedaje w kawałkach, niestety silnik jest do zrobienia, po 350 tys katowania przekręciła się panewka.


[ wiadomość edytowana przez: Lafaar dnia 2005-08-30 14:25:26 ]
  
 
W TYM watku jest moj post w, ktorym opisuje roznice pomiedzy GLD i benzynowka. Chlodnia jest stanowczo inna niz w OHV .
  
 
spawy nie wytrzymują i wszystko się sypie podobno. Musiałbyś pospawać na nowo całą bude żeby móc jeździć
  
 
Cytat:
2005-08-30 20:21:45, RX pisze:
W TYM watku jest moj post w, ktorym opisuje roznice pomiedzy GLD i benzynowka. Chlodnia jest stanowczo inna niz w OHV .



w egzemplarzu, z ktorym mialem do czynienia, chlodnica byla identyczna jak w caro MR93
  
 
Znajomy zakupił niedawno Trucka '96 z klekotem za 500 zł z jakiejś firmy. Silnik pszczółka tylko budy prawie nie ma bo nikt nie wpadł na pomysł żeby ją choćby niedbale zakonserwować. Ale nasz dobry znajomy Góral spod Węgrowa już nad nim pracuje