MotoNews.pl
  

Merolek 190 2.3 automat i gaz z komputerem??Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wojek ostatnio zakupił merca 190 z 89' w automacie poj. 2300 cm i załozył instalacje gazową z komputerem, i od samego poczatku cos było nie tak, albo go dusiło, nie chciał sie zbierać, potem cos poustawiali, to byl motyw ze wchodzac na obroty zmulalo go i nie dalos ie ejchac az wkoncu gasł, jak juz wszedl bylo ok., potem wymienili komputer to znowu jak zatankował gazu do pelna nie jechal na gazie, ostatnio byłem z nim w innym zakładzie który zakłada instalacje, i pwoiedizeli ze do takiego samochodu nie zakłada sie komputera bo moment uszkodzi się skrzynia, nawet powiedizeli jakie objawy beda, i wsyzstko by sie zgadzało, bo teraz niby jest ok, ale np. po odpaleniu i ruszaniu to tak jakby z jedynki nie chce przeskoczyc na dwojke tylko trzeba go trzymac troche, moze ktos ma podobne objawy albo powie cos wiecej na ten temat? komputer nadal jest w aucie nie wyrzucił go ale podobno skrzynia pojdzie, wiec moze lepiej pozbyc sie go? Pozdrawiam
  
 
Po pierwsze to do 2,3 nie wkłada sie kompa bo po co?
Po drugi i najważniejsze do 2,3 z wtryskim mechanicznym ( a taki zapewne masz) nie wkłada się gazu. To trzeba przyjąć do wiadomości - tego silnika MB sie nie gazuje.
Jeśli gaz to albo gaźnik albo wielopunktowy wtrys i sekwencja.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-13 14:45:34, raski pisze:
Po drugi i najważniejsze do 2,3 z wtryskim mechanicznym ( a taki zapewne masz) nie wkłada się gazu. To trzeba przyjąć do wiadomości - tego silnika MB sie nie gazuje.



niestety zgadza sie
  
 
Cytat:
2005-09-13 14:45:34, raski pisze:
Po pierwsze to do 2,3 nie wkłada sie kompa bo po co?



Zgadza się ale niekoniecznie – o tym poniżej.


Cytat:
2005-09-13 14:45:34, raski pisze:
Po drugi i najważniejsze do 2,3 z wtryskim mechanicznym ( a taki zapewne masz) nie wkłada się gazu.




Absolutna nieprawda !!!

W K-jetronic dajesz po prostu mikser + instalka z registrem (śrubka) i tyle!

W KE-Jetronic oczywiście wtrysku gazu nie da się zamontować, tylko też instalację z mikserem. Montujesz BRC (zwykłą „kuchenkę gazową” ).

KE Jetronic jest systemem wtrysku ciaglego. Najsłabszym punktem tego układu jest rozdzielacz paliwa tam pojawiaja sie nieszczelnosci i wzrasta dawka paliwa. Konieczna jest absolutnie sprawna instalacja WN. Jedyny problem jaki wystepuje po zalozeniu gazu do tego silnika to znaczne zmniejszenie mocy silnika na benzynie poprzez ograniczenie dolotu powietrza w obudowie filtra przez mikser. Ale na gazie jest wszystko OK. Tylko trzeba sie liczyc z tym ze nawet na benzynce juz nie bedzie mial mocy "fabrycznej". A jesli chodzi o typ wtrysku to nie ma znaczenia gdyz gaz jest podawany wraz z powietrzem i caly uklad wtrysku w tym przypadku nie pracuje.

Co do generacji : I generacja jest w tym wypadku OK. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda (K-jet jej nie ma, a KE-jet też nie wszystkie). Można sobie założyć coś a'la sekwencja do KE produkcji AEB. Sygał leci z czujnika położenia wału (jedynka) i czujnika podciśnienia dołożonego w kolektor ssący. Ale to już za droga operacja. Nie wolno założyć IV generacji do silnika z K. Najlepsza jest IMHO - II generacja (z ew dołożoną sondą) - która w tym silniku jeździ bezstrzalowo a na dynamikę nie można narzekać. Złożenie takiego gazu kosztowałoby teraz ok 2100zł.

Lambda w K współpracuje z takim sterownikiem, a ten z kolei steruje elektrozaworkiem przy rozdzielaczu. Zaworek ten jest albo otwarty albo zamknięty. Jak jest zamknięty to w dolnych komorach zaworów róznicowych w rozdzielaczu jest pełne ciśnienie robocze i wtedy mieszana jest bogtasza. Jak się zaworek otworzy(sterownik go otworzy) to ciśnienie spada bo paliwo ucieka z dolnych komór do regulatora ciśnienia i mieszanka ubożeje.

Pozostaje jeszcze kwestia pompy paliwa.
W K-Jetronicu trzeba niestety odcinać pompę przekaźnikiem. Dlaczego niestety? Ano dlatego, że tłok rozdielający w rozdzielaczu chodzi na sucho i dlatego się K-Jetronic psuje od gazu. W KE-jetronic - sprawa ma sie inaczej bo można to załatwic tzw STOP KE, czyli odciąć wtrysk nastawnikiem elektrohydraulicznym.
Zreszta jeżeli chodzi o problem zatrzymania wtrysku KE-Jetronic w samochodach z LPG – to możliwości są 3 ;
1- przekaznik na pompe
2- stop k-j montowany na hydroegulator
3- stop k-j montowany w obwód pompy [ obnizenie nap a co za tym idzie ciś.]

A objawy że gaśnie i nie można go odpalić? Bo się zalewa gazem. Przy zwalnianiu z dużej prędkości membrana swoją bezwładnością sie wychyla. Silnik ciągnie gaz. przepustnica jest zamknięta, gaz gromadzi się w obudowie przepływomierza, a póżniej najzywczajniej na świecie silnik nie może przerobić tego gazu i sie zalewa. Ważne jak jest zamontowany reduktor. Jeśli jest poprzecznie do kierunku jazdy to źle . Jesli jest wzdłuż to jest dobrze.

Aby mieć spokój i zapewniona bezawaryjną prace układu bez przygód opisanych przez kolegę „marexp18” to trzeba sprawdzić przepływonierz, silnik krokowy, świece (NGK) wymiana na dzień dobry(co 12-15000 na gazie), przewody WN na nowe, filtr powietrza.


I na koniec parę przydatnych linków :

www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/sil_krok.htm

www.obdii.com.pl/elektron/silnik/uk_wykon/zaw_el.htm

my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm

my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm

www.audi100-online.de/Technik/Einspritzung/KE-Jetronic/body_ke-jetronic.html

www.humanspeakers.com/audi/timing2.htm#top

www.covintechnical.pwp.blueyonder.co.uk/k_e_jetronic-diagrams.htm

tunemycar.com/injector_repair___testing.html







ps/ takie objawy jak;

Cytat:
byl motyw ze wchodzac na obroty zmulalo go i nie dalos ie ejchac az wkoncu gasł, jak juz wszedl bylo ok.



- najczęściej zdarzają się przy nie do końca sprawnej (słabej) cewce. (do 2000 rpm szarpie i dławi – a jak wejdzie powyżej to OK.) Musisz podjechać do serwisu Bosch na analizator. A najlepiej wymień ją. Najlepiej na Bosch lub EPS (140 zl). Gaz jest bardzo czuły przy K na słabą cewkę.


[ wiadomość edytowana przez: Wooffer dnia 2005-09-26 00:03:36 ]
  
 
Jasne, można też wywalić filtr powietrza, założyć rurę i stożek, zabezpiczyć gumami przed wybuchem itd itd.

Można wiele, ale .... i tak 230E nie jest dobry dla LPG.

Nie mam nic przeciwko instalacjom LPG, sam przejeździłem pareset tys. km na gazie.
I tak jak silnik gaźnikowy pracował ok, silnik z wielowtryskiem - jeszcze bardziejk Ok, tak do 230TE gazu nie zaloże. - za duże ryzyko.

Nie bede ryzykował rozwaleniem przepływomierza 1000 km od domu gdzieś na jakimś zadupiu .

pozdrawiam i ...gratulluje wiedzy Poważnie.
szacunek
  
 
Cześć.
Cytat:

2005-09-25 18:40:52 Woofer:
W KE-jetronic - sprawa ma sie inaczej bo można to załatwic tzw STOP KE, czyli odciąć wtrysk nastawnikiem elektrohydraulicznym.


A jak poznam , że mój silnik w 190E 2.0 to K czy KE? I gdzie (jak daj Boże będzie to KE) dostanę ten tzw stop ke?
pozdrawiam
red