Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2005-09-14 00:09:35
niestety zgadza sie ![]() |
![]() Wooffer MB /8 W115 230.4b Warszawa | 2005-09-25 18:40:52
Zgadza się ale niekoniecznie ![]()
![]() ![]() ![]() Absolutna nieprawda !!! ![]() W K-jetronic dajesz po prostu mikser + instalka z registrem (śrubka) i tyle! W KE-Jetronic oczywiście wtrysku gazu nie da się zamontować, tylko też instalację z mikserem. Montujesz BRC (zwykłą „kuchenkę gazową” ). ![]() KE Jetronic jest systemem wtrysku ciaglego. Najsłabszym punktem tego układu jest rozdzielacz paliwa tam pojawiaja sie nieszczelnosci i wzrasta dawka paliwa. Konieczna jest absolutnie sprawna instalacja WN. Jedyny problem jaki wystepuje po zalozeniu gazu do tego silnika to znaczne zmniejszenie mocy silnika na benzynie poprzez ograniczenie dolotu powietrza w obudowie filtra przez mikser. Ale na gazie jest wszystko OK. Tylko trzeba sie liczyc z tym ze nawet na benzynce juz nie bedzie mial mocy "fabrycznej". A jesli chodzi o typ wtrysku to nie ma znaczenia gdyz gaz jest podawany wraz z powietrzem i caly uklad wtrysku w tym przypadku nie pracuje. Co do generacji : I generacja jest w tym wypadku OK. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda (K-jet jej nie ma, a KE-jet też nie wszystkie). Można sobie założyć coś a'la sekwencja do KE produkcji AEB. Sygał leci z czujnika położenia wału (jedynka) i czujnika podciśnienia dołożonego w kolektor ssący. Ale to już za droga operacja. Nie wolno założyć IV generacji do silnika z K. Najlepsza jest IMHO - II generacja (z ew dołożoną sondą) - która w tym silniku jeździ bezstrzalowo a na dynamikę nie można narzekać. Złożenie takiego gazu kosztowałoby teraz ok 2100zł. Lambda w K współpracuje z takim sterownikiem, a ten z kolei steruje elektrozaworkiem przy rozdzielaczu. Zaworek ten jest albo otwarty albo zamknięty. Jak jest zamknięty to w dolnych komorach zaworów róznicowych w rozdzielaczu jest pełne ciśnienie robocze i wtedy mieszana jest bogtasza. Jak się zaworek otworzy(sterownik go otworzy) to ciśnienie spada bo paliwo ucieka z dolnych komór do regulatora ciśnienia i mieszanka ubożeje. Pozostaje jeszcze kwestia pompy paliwa. W K-Jetronicu trzeba niestety odcinać pompę przekaźnikiem. Dlaczego niestety? Ano dlatego, że tłok rozdielający w rozdzielaczu chodzi na sucho i dlatego się K-Jetronic psuje od gazu. W KE-jetronic - sprawa ma sie inaczej bo można to załatwic tzw STOP KE, czyli odciąć wtrysk nastawnikiem elektrohydraulicznym. Zreszta jeżeli chodzi o problem zatrzymania wtrysku KE-Jetronic w samochodach z LPG – to możliwości są 3 ; 1- przekaznik na pompe 2- stop k-j montowany na hydroegulator 3- stop k-j montowany w obwód pompy [ obnizenie nap a co za tym idzie ciś.] A objawy że gaśnie i nie można go odpalić? Bo się zalewa gazem. Przy zwalnianiu z dużej prędkości membrana swoją bezwładnością sie wychyla. Silnik ciągnie gaz. przepustnica jest zamknięta, gaz gromadzi się w obudowie przepływomierza, a póżniej najzywczajniej na świecie silnik nie może przerobić tego gazu i sie zalewa. Ważne jak jest zamontowany reduktor. Jeśli jest poprzecznie do kierunku jazdy to źle . Jesli jest wzdłuż to jest dobrze. Aby mieć spokój i zapewniona bezawaryjną prace układu bez przygód opisanych przez kolegę „marexp18” to trzeba sprawdzić przepływonierz, silnik krokowy, świece (NGK) wymiana na dzień dobry(co 12-15000 na gazie), przewody WN na nowe, filtr powietrza. I na koniec parę przydatnych linków ![]() www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/sil_krok.htm www.obdii.com.pl/elektron/silnik/uk_wykon/zaw_el.htm my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/ke-jet.htm www.audi100-online.de/Technik/Einspritzung/KE-Jetronic/body_ke-jetronic.html www.humanspeakers.com/audi/timing2.htm#top www.covintechnical.pwp.blueyonder.co.uk/k_e_jetronic-diagrams.htm tunemycar.com/injector_repair___testing.html ![]() ps/ takie objawy jak;
- najczęściej zdarzają się przy nie do końca sprawnej (słabej) cewce. (do 2000 rpm szarpie i dławi – a jak wejdzie powyżej to OK.) Musisz podjechać do serwisu Bosch na analizator. A najlepiej wymień ją. Najlepiej na Bosch lub EPS (140 zl). Gaz jest bardzo czuły przy K na słabą cewkę. [ wiadomość edytowana przez: Wooffer dnia 2005-09-26 00:03:36 ] |