Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-03-14 18:08:19 |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-03-14 18:32:18 "Ega szugedre"tyle umiem Oczywiście oznacza to "na zdrowie!" |
SerU408 Wrocław | 2003-03-14 18:32:38 Pobeda Off-Road jest zaje****a |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2003-03-14 20:37:46 tiaaa zaje****a a czy ona nie jest w dodatku 4x4 ?? przyjrzyjcie sie bo mnie sie wydaje ze jest |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-03-14 23:41:45 Oczywiście, że 4x4. Silnik miał 52 KM, autko miało 3 biegową skrzynkę i 2-stopniowy reduktor. Max prędkość (na drodze) to 90 km/h, palił 14l/100km. Prześwit 21cm. Produkowane toto było w latach 1955-58. |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2003-03-15 00:15:32 a ja powiem tyle : Egeszegede, czokolo masajo osto pudo neme buroki....hehe |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-03-15 11:23:56 To spalanie jak u mnie |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-03-15 11:31:25
To z "Z tyłu sklepu". No, nie? |
izka Miłośnik FSO AUDI 80 B3*/ FIAT 12 ... kraków | 2003-03-15 14:12:36 A mnie bardzo podoba się ta wersja zimowa
Motoros szán sarkköri kutatásra czyli płozy i smigło |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2003-03-15 15:15:28 Zgadza sie Grzech..."Z tyłu sklepu" |
PAGAN Wwa | 2003-03-17 09:50:41 smiejcie sie smiejcie, ja mowie po wegiersku. zaraz sie przysiade i przetlumacze.
pagan |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-03-17 09:51:30 No nareszcie odwazny!
Adamus |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-03-18 13:25:34 Panie i Panowie!
Pagan dokonal dziela niemozliwego (tekst nie jest sformatowany) - oto tekst po polsku, czyli: EKSTREMALNY ROSYJSKI SAMOCHOD RODZINNY ARMIA CZERWONA ZWYCIEZYLA WOJNE 8 MAJA 45 ROKU. ZWYCIESKA ROSJA DZIEN POZNIEJ ZAPREZENTOWALA SAMOCHOD RODZINNY O NAZWIE ZWYCIESTWO (POBIEDA) DUZO ROZNYCH RZECZY MOZNA MOWIC O ROSYJSKICH AUTACH, TAKZE TO, ZE SA KOPIAMI AUT ZACHODNICH. W PRZYPADKU POBIEDY NIE JEST INNACZEJ W SZCZESLIWYM ZYCIU, NA WYSPIE MALGORZATY ( W BUDAPESZCIE-PAGAN) BAWIA SIE DZIECI I Z CIEKAWOSCIA PRZYGLADAJA SIE PRZYBYLEJ Z ROSJI POBIEDZIE Z OTWIERANYM DACHEM. WZMIANKA O TYM WYDARZENIU ZAMIESZCZONA BYLA W PIERWSZYM WYDANIU CZASOPISMA AUTO MOTOR. KONSTRUKCJA SAMOCHODU NIE BYLA CODZIENNA. ZARAZEM KSZTALY KAROSERII BYLY NOWOCZESNE. OCZYWOSCIE DLA ZNAJACYCH SIE NA RZECZY SZYBKO OKAZALO SIE, ZE MA ONA DUZO WSPOLNEGO Z PRZEDWOJENNYM OPLEM KAPITANEM I Z ANGIELSKIM STANDART VANGUARDEM, ALE ROZSYJSCY INZYNIEROWIE NIE ZROBILI ZLEJ ROBOTY. GAZ- GORKIJ AVTOMOBILNYJ ZAVOD POWSTAL W 1932 ROKU NA POCZATKU PRODULOWAL FORDA A- OSOBOWY I AA- CIEZAROWY, DOPIERO W 1936 POJAWIL SIE PIERWSZY, WLASNY MODEL. BYL TO MODEL M1 LECZ KOLKA LAT POZNIEJ POJAWIL SIE TERENOWY GAZ 67, KTORY BYL ODPOWIEDNIKIEM ZACHODNIEGO JEEP'A W 1944 POJAWIL SIE POMYSL, ABY STWORZYC SAMOCHOD RODZINNY ODPOWIEDNI NA EXTREMALNE WARUNKI POGODOWE. OCZYWISTE BYLO, ZE TRZEBA BYLO NAZWAC SAMOCHOD TAK, ABY UWIECZNIC ZWYCIESKA ARMIE CZERWONA. I TAK POWSTALA POBIEDA. POD ROBOCZA MAZWA M20 POWSTAL 4 DRZWIOWY, 2,1 LITROWY, DOLNOZAWODOWY, CZTEROCYLINDROWY, POZNIEJ NIE ROZUMIEM, JAKIS KGST BLOK SILNIKA, KTORY BYL POPULARNY. POWSTALY PROJEKTY KABRIOLETU I AUTA TERENOWEGO. DALEJ TEZ NIE ROUMIEM I ZE GAZ TORPEDO W 51 ROKU OSIAGNAL MAKSYMALNA PREDKOSC 180KM/H NA PODSTAWIE POBIEDY POJAWILA SIE WOLGA, KTORA ZASTAPILA POBIEDE. ROZWIAZANIE TO PODOBNE JEST DO ROZWIAZANIA ROVERA KTORY PRZEPROWADZIL NA SRI LANKE PRODUKCJE STARYCH TYPOW AUT. W TEN SPOSOB ZACZETO PRODUKOWAC POBIEDE W FSO ( FABRYKA SAMOCHODOW OSOBOWYCH), KTORA DO TEJ PORY MIALA SILNE ZWIAZKI Z WLOSKIM FIATEM PRZED WOJNA, KTORE Z POWODU ZIMNEJ WOJNY NIE MOGLA KONTUNUOWAC WSPOLPRACY. W TEN SPOSOB POBIEDA TRAFILA DO WARSZAWY WCZESNA WARSZAWA NA POCZATKU CZESCI DO SAMOCHODU PRZYWOZONO Z ZSRR, POZNIEJ ZASTAPIONO JE POLSKIMI CZESCIAMI. TAK JAK PRZY POBIEDZIE NIKT NIE OSZCZEDZAL NA MATERIALACH, TAK PRZY WARSZAWIE NAJWIECEJ PROBLEMOW BYLO Z DOSTARCZENIEM DO FABRYKI BLACH I DLATEGO Z PLANOWANYCH 25000 SZTUK TYLKO 18000 UDALO SIE WYPRODUKOWAC W PIERWSZYCH LATACH WARSZAWA 223 LIMUZYNA COS TAM, ZE SA ROZNICE MIEDZY POBIEDA A WARSZAWA. Z TYM ZE WARSZAWA PRZEZ 20 LAT BYLA MODERNIZOWANA. NAJPIERW SILNIK ZOSTAL PRZEPROJEKTOWANY I OTRZYMAL 70 KONI MOCY I PREDKOSC 100KM/H ZOSTALA OSIAGNIETA. NASTEPNIE GARBATY TYL OTRZYMAL NOWA SYLWETKE LIZMUZYNY WARSZAWA223 KOMBI TRZEBA PRZYZNAC, ZE ROSJANIE PODEJMOWALI PROBY, ABY Z POBIEDY ZROBIC PICKUPA (KOMBI), ALE ICH WYSILKI ZAPROWADZILY DONIKAD. POCZATKOWO WARSZAWA TEZ MIALA OZNACZENIE M20 ALE W TRAKCIE MODERNIZACJI OTRZYMALA OZNACZENIA M201, M202. Z POWODU PROTESTU PEUGEOTA, KTOREGO SAMOCHODY MIALY TO SAMO OZNACZENIE, OD 1969 ROKU ZMIENIONO OZNACZENIA NA 223 I TAK POZOSTALO DO KONCA PRODUKCJI, TJ. DO 1974 ROKU. PIEWRSZY SAMOCHOD DOSTAWCZY ZUK BYL PRODUKOWANY NA PODZESPOLACH WARSZAWY, A NAWET SYRENA MIALA W SOBIE 50 % CZESCI WARSZAWY I WYGLADALO TO TAK, JAKBY KTOS Z JEDNEGO SAMOCHODU POSKLADAL KILKA INNYCH. WAZNE JEST WSPOMNIEC, ZE OSTATECZNA FORMA SYRENY NIE POSIADA ZADNYCH CECH WSPOLNYCH Z AUTAMI PRODUKOWANYMI PRZED WOJNA W FSO. RZADKI OKAZ WARSZAWY PICKUP KARETKI POGOTOWIA I RADIOWOZY, TAKSOWKI, KOMBI POWSTALY NA BAZIE WARSZAWY. TAKZE NA WEGRZEK BYLY SPOTYKANE DOSC LICZNIE, JEDNAK DO DZIEJSZYCH CZASOW ZACHOWALO SIE TYLKO KILKA SZTUK. WEDLUG NIENACIAGANYCH WIESCI OBECNIE W ROSJI W ZABITYCH DECHAMI WSIACH WCIAZ JEZDZA POBIEDY SLAWIAC IMIE RADZIECKIEGO PRZEMYSLU SAMOCHODOWEGO |