Warszawa po wegiersku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kto mi to przeczyta?

Link

pozdrowka
Adamus
  
 
"Ergesz, szergesz, buroki" czy jest wśród Nas jakiś węgier

btw: kiedys jak byłem w Budapeszcie (1994) to na autobusach reklamowali film Naga Broń - "Czupasz Pisztoly" (napisałem fonetycznie )
  
 
"Ega szugedre"tyle umiem Oczywiście oznacza to "na zdrowie!"
  
 
Pobeda Off-Road jest zaje****a
  
 
tiaaa zaje****a a czy ona nie jest w dodatku 4x4 ?? przyjrzyjcie sie bo mnie sie wydaje ze jest
  
 
Oczywiście, że 4x4. Silnik miał 52 KM, autko miało 3 biegową skrzynkę i 2-stopniowy reduktor. Max prędkość (na drodze) to 90 km/h, palił 14l/100km. Prześwit 21cm. Produkowane toto było w latach 1955-58.
  
 
a ja powiem tyle : Egeszegede, czokolo masajo osto pudo neme buroki....hehe
  
 
To spalanie jak u mnie
  
 
Cytat:
2003-03-15 00:15:32, macieklukomski pisze:
a ja powiem tyle : Egeszegede, czokolo masajo osto pudo neme buroki....hehe



To z "Z tyłu sklepu". No, nie?
  
 

- Ty, a co się stanie, jak oni się zorientują,, że to nie są pomidory, tylko zwykły ziemniak malowany?
- Jak to co się stanie? Nic.
  
 
A mnie bardzo podoba się ta wersja zimowa
Motoros szán sarkköri kutatásra czyli płozy i smigło
  
 
Zgadza sie Grzech..."Z tyłu sklepu"
  
 
Cytat:
2003-03-15 00:15:32, macieklukomski pisze:
a ja powiem tyle : Egeszegede, czokolo masajo osto pudo neme buroki....hehe



Tak gość powiedział w Budapeszcie i buraki kupił



  
 
smiejcie sie smiejcie, ja mowie po wegiersku. zaraz sie przysiade i przetlumacze.
pagan
  
 
No nareszcie odwazny!

Adamus
  
 
Panie i Panowie!

Pagan dokonal dziela niemozliwego (tekst nie jest sformatowany) - oto tekst po polsku, czyli:


EKSTREMALNY ROSYJSKI SAMOCHOD RODZINNY


ARMIA CZERWONA ZWYCIEZYLA WOJNE 8 MAJA 45 ROKU. ZWYCIESKA ROSJA DZIEN POZNIEJ ZAPREZENTOWALA SAMOCHOD RODZINNY O NAZWIE ZWYCIESTWO (POBIEDA) DUZO ROZNYCH RZECZY MOZNA MOWIC O ROSYJSKICH AUTACH, TAKZE TO, ZE SA KOPIAMI AUT ZACHODNICH. W PRZYPADKU POBIEDY NIE JEST INNACZEJ

W SZCZESLIWYM ZYCIU, NA WYSPIE MALGORZATY ( W BUDAPESZCIE-PAGAN) BAWIA SIE DZIECI I Z CIEKAWOSCIA PRZYGLADAJA SIE PRZYBYLEJ Z ROSJI POBIEDZIE Z OTWIERANYM DACHEM. WZMIANKA O TYM WYDARZENIU ZAMIESZCZONA BYLA W PIERWSZYM WYDANIU CZASOPISMA AUTO MOTOR.
KONSTRUKCJA SAMOCHODU NIE BYLA CODZIENNA. ZARAZEM KSZTALY KAROSERII BYLY NOWOCZESNE. OCZYWOSCIE DLA ZNAJACYCH SIE NA RZECZY SZYBKO OKAZALO SIE, ZE MA ONA DUZO WSPOLNEGO Z PRZEDWOJENNYM OPLEM KAPITANEM I Z ANGIELSKIM STANDART VANGUARDEM, ALE ROZSYJSCY INZYNIEROWIE NIE ZROBILI ZLEJ ROBOTY.
GAZ- GORKIJ AVTOMOBILNYJ ZAVOD POWSTAL W 1932 ROKU NA POCZATKU PRODULOWAL FORDA A- OSOBOWY I AA- CIEZAROWY, DOPIERO W 1936 POJAWIL SIE PIERWSZY, WLASNY MODEL. BYL TO MODEL M1 LECZ KOLKA LAT POZNIEJ POJAWIL SIE TERENOWY GAZ 67, KTORY BYL ODPOWIEDNIKIEM ZACHODNIEGO JEEP'A
W 1944 POJAWIL SIE POMYSL, ABY STWORZYC SAMOCHOD RODZINNY ODPOWIEDNI NA EXTREMALNE WARUNKI POGODOWE. OCZYWISTE BYLO, ZE TRZEBA BYLO NAZWAC SAMOCHOD TAK, ABY UWIECZNIC ZWYCIESKA ARMIE CZERWONA. I TAK POWSTALA POBIEDA.
POD ROBOCZA MAZWA M20 POWSTAL 4 DRZWIOWY, 2,1 LITROWY, DOLNOZAWODOWY, CZTEROCYLINDROWY, POZNIEJ NIE ROZUMIEM, JAKIS KGST BLOK SILNIKA, KTORY BYL POPULARNY. POWSTALY PROJEKTY KABRIOLETU I AUTA TERENOWEGO. DALEJ TEZ NIE ROUMIEM I ZE GAZ TORPEDO W 51 ROKU OSIAGNAL MAKSYMALNA PREDKOSC 180KM/H

NA PODSTAWIE POBIEDY POJAWILA SIE WOLGA, KTORA ZASTAPILA POBIEDE.
ROZWIAZANIE TO PODOBNE JEST DO ROZWIAZANIA ROVERA KTORY PRZEPROWADZIL NA SRI LANKE PRODUKCJE STARYCH TYPOW AUT. W TEN SPOSOB ZACZETO PRODUKOWAC POBIEDE W FSO ( FABRYKA SAMOCHODOW OSOBOWYCH), KTORA DO TEJ PORY MIALA SILNE ZWIAZKI Z WLOSKIM FIATEM PRZED WOJNA, KTORE Z POWODU ZIMNEJ WOJNY NIE MOGLA KONTUNUOWAC WSPOLPRACY. W TEN SPOSOB POBIEDA TRAFILA DO WARSZAWY
WCZESNA WARSZAWA
NA POCZATKU CZESCI DO SAMOCHODU PRZYWOZONO Z ZSRR, POZNIEJ ZASTAPIONO JE POLSKIMI CZESCIAMI. TAK JAK PRZY POBIEDZIE NIKT NIE OSZCZEDZAL NA MATERIALACH, TAK PRZY WARSZAWIE NAJWIECEJ PROBLEMOW BYLO Z DOSTARCZENIEM DO FABRYKI BLACH I DLATEGO Z PLANOWANYCH 25000 SZTUK TYLKO 18000 UDALO SIE WYPRODUKOWAC W PIERWSZYCH LATACH

WARSZAWA 223 LIMUZYNA
COS TAM, ZE SA ROZNICE MIEDZY POBIEDA A WARSZAWA. Z TYM ZE WARSZAWA PRZEZ 20 LAT BYLA MODERNIZOWANA. NAJPIERW SILNIK ZOSTAL PRZEPROJEKTOWANY I OTRZYMAL 70 KONI MOCY I PREDKOSC 100KM/H ZOSTALA OSIAGNIETA. NASTEPNIE GARBATY TYL OTRZYMAL NOWA SYLWETKE LIZMUZYNY
WARSZAWA223 KOMBI
TRZEBA PRZYZNAC, ZE ROSJANIE PODEJMOWALI PROBY, ABY Z POBIEDY ZROBIC PICKUPA (KOMBI), ALE ICH WYSILKI ZAPROWADZILY DONIKAD.
POCZATKOWO WARSZAWA TEZ MIALA OZNACZENIE M20 ALE W TRAKCIE MODERNIZACJI OTRZYMALA OZNACZENIA M201, M202. Z POWODU PROTESTU PEUGEOTA, KTOREGO SAMOCHODY MIALY TO SAMO OZNACZENIE, OD 1969 ROKU ZMIENIONO OZNACZENIA NA 223 I TAK POZOSTALO DO KONCA PRODUKCJI, TJ. DO 1974 ROKU.

PIEWRSZY SAMOCHOD DOSTAWCZY ZUK BYL PRODUKOWANY NA PODZESPOLACH WARSZAWY, A NAWET SYRENA MIALA W SOBIE 50 % CZESCI WARSZAWY I WYGLADALO TO TAK, JAKBY KTOS Z JEDNEGO SAMOCHODU POSKLADAL KILKA INNYCH.
WAZNE JEST WSPOMNIEC, ZE OSTATECZNA FORMA SYRENY NIE POSIADA ZADNYCH CECH WSPOLNYCH Z AUTAMI PRODUKOWANYMI PRZED WOJNA W FSO.
RZADKI OKAZ WARSZAWY PICKUP
KARETKI POGOTOWIA I RADIOWOZY, TAKSOWKI, KOMBI POWSTALY NA BAZIE WARSZAWY. TAKZE NA WEGRZEK BYLY SPOTYKANE DOSC LICZNIE, JEDNAK DO DZIEJSZYCH CZASOW ZACHOWALO SIE TYLKO KILKA SZTUK. WEDLUG NIENACIAGANYCH WIESCI OBECNIE W ROSJI W ZABITYCH DECHAMI WSIACH WCIAZ JEZDZA POBIEDY SLAWIAC IMIE RADZIECKIEGO PRZEMYSLU SAMOCHODOWEGO