Co kupuje europa....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
firma jato dynamics ogłosiła listę europejskich bestsellerów rynkowych pierwszego półrocza i tak:
- w segmencie A hyundai atos miejsce 9 :18479 zaraz po oplu agili, na pierwszym miejscu panda z ponad 115 tys.sprzedanych
- w segmencie B zastanawia brak getza do 10 miejsca
- w segmencie C2 na 10 miejscu załapała się elantra 3856 sprzedanych ,zaraz po subaru imprezie (1 miejsce audi a3 97630 szt.)
-w segmencie mini MPV na 9 matrix 17442 sprzedanych a na prowadzeniu renault scenic ok.167733 sprzedanych
- w segmencie MPV na 10 trajet 5450 szt.
- w segmencie SUV duża niespodzianka tucson 26943 sprzedane a prowadzi toyota rav 4 z 46 tys. ! tucson na 3 miejscu !



(przepraszam za problemy z edycją )

[ wiadomość edytowana przez: daar dnia 2005-09-01 21:59:21 ]
  
 
Ostatnimi laty, hyundai mocno miesza na rynku europejskim. Rośnie sprzedaż, zwiększa się bezawaryjność i marka nabiera prestiżu .
A my mamy swój wkład w tych wydarzeniach .
  
 
Domyślam się, że brak Getza w pierwszej dziesiątce wynika z ogólnie największej ilości sprzedawanych aut w tym segmencie.
Mimo, że Getz jest najlepiej (ilościowo) sprzedającym się Hyundaiem nie załapał się bo innych aut segmentu B jest dużo więcej niż aut w innych segmentach rynku...

PS: nie wiem jak Wy, ale ja chyba nie zrozumiałbym o co mi chodzi po przeczytaniu tego wyżej
  
 
W takim razie zacytuję ostatnie dane, co kupuje USA :
"Azjatyckie auta wypierają amerykańskie
(IAR, pb/02.09.2005, godz. 14:1
Azjatyckie firmy motoryzacyjne opanowują amerykański rynek. Trzy giganty z Detroit - General Motors, Ford oraz DaimlerChrysler - tracą klientów na rzecz producentów japońskich i koreańskich.

Według danych Bloomberga, udział azjatyckich producentów w amerykańskim rynku motoryzacyjnym wzrósł z 35 do rekordowych 39 procent. W ostatnim miesiącu, w porównaniu z sierpniem ubiegłego roku, sprzedaż samochodów z Azji wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 15 procent. Największy - ponad 23-procentowy wzrost osiągnęła Honda. Nissan sprzedał o 15 procent więcej samochodów, Toyota o niecałe 14, a koreański Hyundai o ponad 9. Amerykańskie firmy zanotowały wyraźnie słabsze wyniki.

Klienci w Stanach Zjednoczonych przesiadają się do bardziej ekonomicznych pojazdów azjatyckich, ponieważ ceny ropy wciąż idą w górę i biją kolejne rekordy. W ciągu roku w Stanach Zjednoczonych cena detaliczna benzyny wzrosła o 44 procent."
  
 
w ostatnim zdaje się "Motorze" jest wzmianka że w Europie nastąpił nagły wzrost zakupu aut z silnikami diesla, we Francji nawet 70%