Projekt-Polska B-grupa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Pod koniec okresu dominacji aut B-grupowych na rajdowych trasach powstał w polskim OBR pomysł na polską B-grupową rajdówkę na bazie FIATA-126. Miał on być napędzany innym, dużo mocniejszym silnikiem, rozważano kilka wariantów, niestety auta B-grupowe zostały wycofane z rajdów krótko po rozpoczęciu prac projektowych nad polską B-grupą. Prace zarzucono.
Mam pytanie w zw. z tym:
czy ktoś posiada jakieś bliższe informacje, fotki na temat tego dosc ciekawego projektu?
  
 
Ktoś kiedyś zapodał skana z artykułem o rajdówkach z OBRu i tam było właśnie o b - grupowym malcy, tyle że on miał zwykły silnik podkręcony do jakiś 50 kucy(a-grupa miała ich jakieś 40).
To co opisujesz to zwykły SWAP w wyścigach startowało ich kilka, ale ja tam za dużo o tym nie wiem.
  
 
W tym samym artykule byla mowa, ze obr planowal wsadzic ok.80-konna 903
  
 
A to chyba nie doczytałem... Jaki pech
  
 
80 konna 903 co to za b grupa
Kiedyś robiło wrażenie , porównując do dzisiejszych czasów nie robi wrażenia, porównując do prawdziwych b grup to troche pikuś
  
 
Zreszta poczytajcie sami, artykul dostepny tutaj
  
 
Z tego co napisano, to proponowano nawet pod rozważenie silnik 1100 z Yugo. Moc ok 100KM, to już trochę lepiej.
  
 
Ups panowie obiecalem ze wkleje II czesc artykulu ale skleroza ,
wkleje w przyszlym tygodniu w topiku OBR.
Pozdrawiam Mariusz.
  
 
Cytat:
Zreszta poczytajcie sami, artykul dostepny tutaj


Tez czytałem te nry WRC, ale dzięki!
to właśnie z "WRC" dowiedziałem sie że miało istniec cos takiego jak B-grupa 126, ale teraz chciałbym dowiedziec sie czegos wiecej na ten temat, np czy doszlo do zbudowania takiego potworka albo w jakim stadium prace zostaly przerwane, fotki, opinie ówczesnych konstruktorów, no i ew. PLANY konstrukcji
Wiem ze to raczej trudne do zdobycia rarytasy, ale moze na forum klasycznych fiaciorow jest ktos kto jakims cudem wie o projekcie cos wiecej??
ART126: Na rajdzie niemiec w latach 80 polskie zlogi scigaly sie na fiatach 126 gr.2 na jednym z OS polska załoga zdeklasowala wszystkich rywali zajmujac 1 miejsce, a w tyle zostaly takie bryki jak b-grupowe ascony czy audi quatro...
maluch mial tylko 50 ps ale mial 540 kg, i byl zwrotniejszy!!
oczywiscie rajdu nie mial szans wygrac, ale gdyby powstala 80/100 konna b-grupa... kto wie?? 80 ps to nie pikuś w tak lekkim autku



[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-09-02 19:24:44 ]
  
 
Może skontaktuj się z OBR, odpowiadają często na nutrtujące pytania. Z działem marketingu najlepiej, mają dostęp do wszelkich danych, jeżeli dane te jeszcze istnieją. Ale nie zawsze mają czas na "szukanie, szperanie" w starych rzeczach, jednak warto spróbować.
  
 
Siak cos wuciagnieszod OBR to sie podziel
  
 
Cytat:
2005-09-02 19:15:42, HNT pisze:
ART126: Na rajdzie niemiec w latach 80 polskie zlogi scigaly sie na fiatach 126 gr.2 na jednym z OS polska załoga zdeklasowala wszystkich rywali zajmujac 1 miejsce, a w tyle zostaly takie bryki jak b-grupowe ascony czy audi quatro... maluch mial tylko 50 ps ale mial 540 kg, i byl zwrotniejszy!! oczywiscie rajdu nie mial szans wygrac, ale gdyby powstala 80/100 konna b-grupa... kto wie?? 80 ps to nie pikuś w tak lekkim autku [ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-09-02 19:24:44 ]


Poczytaj sobie tutaj , kiedyś coś nabazgrałem a raczej zebrałem w jedną kupe, pewnie się jakiś błąd znajdzie , ale generalne info jest
  
 
No Art dobra robota .
Jeden z ciekawszych artykulow siakie czytalem.
  
 
Poprawki Spawn-a 666

1. "Wymaganiem co do startów tych pojazdów było zbudowanie 200-tu aut w wersji "drogowej" , dla porównania auta A grupowe musiały mieć aż 5000 swoich drogowych odpowiedników." - nie wyprodukowac, a sprzedac, a bylo to zasadnicza roznica

2. "Oprócz zmniejszonej liczby nakazu wypuszczenia aut "drogowych", zwiększono możliwo�ć modyfikacji, do takiej granicy.... jakš była granica wytwórcza i technologiczna dla poszczególnych marek samochodowych." - dokladnie rzecz biorac przepisy mowily ze nadwozie i silnik maja sie dac zidentyfikowac jako wyrob seryjny (200szt.) - przy czym silnik musial pochodzic od tego auta.

3. Co do 037 to zdarzylo sie raz (na rajdzie 1000 Jezior) ze udalo sie nia pokonac Audice w generalce.

4. "Renault pokazało model R5 Maxi Turbo który w sumie rzeczy został zaprojektowany dla grupy 4 (najmocniejsze auta które startowały przed wprowadzeniem B grup), jednak Renault widzšc co się dzieje zmodernizowało auto." - najpierw wsadzili centralnie silnik z R5Maxi, a puznije wsadzili tam bodajrze rozwiercone do 1,7 Turbo, a mieli juz w planach wersje 4x4, ale niezdarzyli.

5. Porsche 959 nie wystartowalo w rajdach poniewaz o ile ja sie orientuje to B-grupe zlikwidowano w 87 roq a w 86 porsche prezentowalo 959 z mysla startow od nastepnego sezonu - czyli nastepni ktorzy nie zdarzyli.

6. Audi ten 1000konny silnik mialo wsadzone centralnie i kierowcy juz nie potrafili tego uprowadzic dlatego nie wyrobili sie przed likwidacja B-grupy.

Dzięi za poprawki.
mały off topic się zrobił bo było o 126 p
  
 
ad. 6 sie nie wyrobili bo nie zdarzyli przygotowac auta na tyle zeby dalo sie uprowadzic (takie cus mialem na mysli ).

Dodam jeszcze ze citroen tez nie do konca zdarzyl - chyba kilka startow zaliczyli BX'em ale nie dopracowali auta na czas i BX'y tez w Paryz - dakar jezdzily.

moze napomne jeszcze a propos Peugota 405 T16 - jezdzilo toto w Pikes Peak i Dakarze, ale nie byl to potwor ktory mial byc nastepca 205 w B-grupie, a jedynie nastepca na dakarze (pikes peak to tak przy okazji) bo okazalo sie ze na dakar 205 jest za ktrotkie (wprawdzie wydluzyli 205ke troche ale okazalo sie ze to nie to), a przy okazji Peugot chcial wypromowac wiekszego brata 205tki.

no to chyba mozna na tym zakonczyc ktorka historie B-grupy i wrocic do tematu.

Co do B-grupowego malczaka to mialy one moce nawetr pod 60KM (wyscigowe nawet 70KM) na 2 cylindrach, a co do 4 cylindrow to nie sadze zeby cos powstalo - raczej zakonczylo sie to na pomysle - ale moge sie mylic.

  
 
Co do budowy to w polskich fabrykach to bylo tak ze najpierw cos budowali a dopiero mysleli materialu bylo tyle ze hoho.
bo jesli Klimecki mowi ze byl taki projekt to pewnie byl i jezdzil .
W tamtych latach powstalo wiele dziwnych tworow ktore nie zostaly wypuszczone do opini publicznej. Polska motoryzacja musiala byc
w czolowce komunistycznch krajow. Wiec nie bylo czasu na budowe nowych lini produkcyjnych produkcja musiala isc pelna para h na przod. jakosc stala sie drugorzedna sprawa. Moj ojciec
nadal wspomina jak za lepka jezdzil na wakacje kolo zamoscia i tam co jakis czas pojawial sie jakos koles ze swidnika WSK-om
z zespolonym silnikiem 2x 175 czyli WSK-a 350! odpalana rozrusznikiem ciekawy projekt a nie zostal wcielony do masowej produkcji.
  
 
Cytat:
Co do B-grupowego malczaka to mialy one moce nawetr pod 60KM (wyscigowe nawet 70KM) na 2 cylindrach, a co do 4 cylindrow to nie sadze zeby cos powstalo - raczej zakonczylo sie to na pomysle - ale moge sie mylic.



No własnie... w artykule napisane jest ze najpierw byla 600-tka grupy 1 oraz 2, potem to samo w 650tce, ktora przemianowano odpowiednio na N-grupe i A-grupe, podobnie bylo z wersja bisa, natomiast nie ma nigdzie wzmianki ze Były B-grupowe maluchy z 2 cylindrami?
  
 
Cytat:
poldrive-126 pisze:
Siak cos wuciagnieszod OBR to sie podziel


Jeśli było to do mnie to chętnie. Jeśli nie do mnie, a coś będe miał to i tak się podziele informacjami.
  
 
Z tego co wiem OBR BB zbudowal silnik na kilku podzespolach szarpniętych żywcem z pandy 650. Silnik ten by chodzony cieczą. Dzieki temu rozwiązaniu udalo im się wykręcić 50 KM. Ale z racji że wtedy mieli wolną rękę, części pod dostatkiem i "odrobinę" wyobraźni pokusili się o dodanie niedużej turbiny od jakiegoś japończyka. Efekt: 90KM@9500rpm. Aby silnik wkręcal się lepiej odchudzili co mogli a calość wyważyli. Ale z racji że sprężarki nie wytrzymywaly obrotów produkcję zawieszono. A szkoda!!
  
 
Z tego co wiem OBR BB zbudowal silnik na kilku podzespolach szarpniętych żywcem z pandy 650. Silnik ten by chodzony cieczą. Dzieki temu rozwiązaniu udalo im się wykręcić 50 KM. Ale z racji że wtedy mieli wolną rękę, części pod dostatkiem i "odrobinę" wyobraźni pokusili się o dodanie niedużej turbiny od jakiegoś japończyka. Efekt: 90KM@9500rpm. Aby silnik wkręcal się lepiej odchudzili co mogli a calość wyważyli. Ale z racji że sprężarki nie wytrzymywaly obrotów produkcję zawieszono. A szkoda!!