MotoNews.pl
  

Rs TURBO zawór i doładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam Rs Turbo i pytanie moje brzmi czy warto mu założyc zawór blow off , czy nie? ponoc redukuje to spadek mocy miedzy zmianami biegów, ścigałem sie z Bmw 325i i kurcze troche mi brakowało mocy tuż po zmianie biegów ale i tak dostał lanie jednak co ESSI TO ESSI
a drugie pytanie to czy mozna podnieść cisnienie doładowania tak do 0,7 bara na seryjnej turbinie i czy ktoś z Was to juz zrobił?
pozdrawiam wszystkich
dr_boom
  
 
Blow off wypuszcza powietrze do atmosfery, a nie odprowadza przed turbine, wiec raczej nie. Ale lepiej zapytaj sie na forum.streetracing.pl

Co do regulacji - hmmm regulacja cisnienia jest mechaniczna, wiec wystarczy wyregulowac waste-gate. Ale o to rowniez zapytaj sie na powyzszym forum, albo pytaj uzytkownika Rex lub Bakster
  
 
Cytat:
2005-09-02 16:18:40, toradek pisze:
Blow off wypuszcza powietrze do atmosfery, a nie odprowadza przed turbine



że co??? BOVa stosuje się dla ochrony turbiny,w momencie zamknięcia przepustnicy nadmiar cisnienia ma byc upuszczany w bok celem ochrony łopatek turbiny,pierwsze słyszę o odprowadzaniu powietrza przez turbinę,zasada działania jest odwrotna !!
  
 
dokladnie tak jak eres mowi BOV upuszcza nadmiar cisnienia/powietrza chroniac tym samym lopatki turbiny. dzieki temu ze to powietrze jest upuszczane turbina nie zwalnia tak szybko (gdzies to kiedys przeczytalem
  
 
jeszcze jedno, radzę pamiętac o AFRze przy dłubaniu z większym doładowaniem bo jak się zrobi za sucho to tłoki mogą spłynąc i wtedy będzie niefajnie
BTW:najprostsza metoda na podniesienie cisnienia doładowania?? zdjąc wężyk z wastea,w lanosie pokazało mi się 0.8 po takim zabiegu
  
 
Eres a slyszales o DV np w VW 1.8T, ktore to robi dokladnie tak jak napisalem, czyli odprowadza powietrze przed lopatki turbiny. Niektorzy zamiast DV zakladaja BOV, ktore odprowadza powietrze do atmosfery. Przeczytaj co napisalem, wiem co pisze.

Eres, nie za bardzo zrozumialem czemu zasada, ktora napisalem jest "odwrotna". Moze po prostu zle przeczytales co napisalem


Ale to ogolnie jest maly OT, bo faktycznie nie pomyslalem jak to jest w RST. Sorka za wprowadzenie w blad.
  
 
zonk toradek masz chyba tez racje, sa tez takie urzadzenia ale to jest zupelnie cos innego niz BOV i spelnia inne zadania (tak mi sie zdaje)
  
 
dv np z audi A3 1.8 t to w/g mnie nic innego jak zwykły bov strerowany podcisnieniem,miałem nawet takowego założonego u siebie,nie rozumiem pojęcia wychamowywania łopatek turbiny powracającym powietrzem,cos tu się nie zgadza bo powstaje mała paranoja,turbina pompuje np.0.3 bara i częsc efektu jej pracy wykorzystywane jest do zachamowania wirnika?? przecież to mało logiczne,z tego co napisałes turbina powinna cały czas latac na lagu a przecież nie o to nam biega,nieprawdaż?? może miałes na mysli tzw cichego bova, który zamiast upuszczac częśc powietrza sprzed przepustnicy w atmosferę,odprowadza nadmiar do dojscia po stronie zimnej czyli nic innego jak przed turbinę.
BTW:super specem nie jestem i może akurat o takowym rozwiązaniu nie słyszałem ale pare aut z turbinami robiłem i jakos nigdy nie spotkałem się z takim rozwiązaniem
  
 
Jest ogromna różnica między zaworami recyrkulacyjnymi i atmosferycznymi w stosowanych technologiach, konstrukcjach itp. ale to długi temat. Polecam długie wieczorne rozmowy przy piwie z dr. Red-Devil ze streetracing.pl on się zna


W sporcie większośc aut nie ma żadnego zaworu - i wtedy się wraca przez łopatki wydając charakterystyczny dźwięk znany z WRC.

Zawór recyrkulacyjny wraca powietrze przed turbo - żeby było cicho i spełniało przepisy PoRD.