Kilma chodzi i gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie mam pytanko dzis sobie dobilem gazu do klimy wczesniej niby chlodzila ale wentylator sie nie zalaczal wogole dopiero jak silnik dochodzil do czerwonego a niby jak jestklima jedni mowia ze idzie na wolnym biegu inni ze nie tylko czesciej sie wlacza mi sie wogole nie wlaczala chlodzila ale kiepo

teraz jak dobilem gazu to sie wlacza co chwilke wentylator i lepiej chlodzi czy jets tam jakis czujnik jezeli chodzi o ilosc gazu bo wczesniej sie nie wlaczal wiatrak
  
 
Sprawdź, czy włącza Ci się I bieg wiatraka, w momencie włączenia klimy włącznikiem w aucie. Wiatrak musi w tym momencie ruszyć, jeśli nie rusza, a po pewnym czasie włącza się, ale od razu wchodzi na bardzo duże obroty (wyje), to masz uszkodzony rezystor... W przypadku braku I-wszego biegu wiatraka klima chłodzi słabiej. Podejrzewam, że właśnie tak jest u Ciebie. Przed nabiciem gazu do klimy było go mało (ale na tyle dużo, że się kompresor jeszcze włączał) i kompresor nie obciążał w pełni silnika, przez co silnik nagrzewał się relatywnie wolniej, niż ma to miejsce w sytuacji, gdy w układzie klimatyzacji czynnika jest tyle, co trzeba. Wiatrak włączał się prawdopodobnie na II biegu wtedy, kiedy temperatura silnika była bardzo wysoka. Po nabiciu gazu klima stanowi duże obciążenie silnika, powoduje to szybki wzrost temperatury, załączenie II biegu, szybki spadek temperatury, ponowny wzrost, ponowne załączenie, itd... Tak naprawdę I bieg wiatraka w zasadzie stabilizuje temperaturę silnika na określonym poziomie, przez co zarówno układ chłodzenia, jak i klimatyzacji pracują w cyklach stabilnych. Brak I biegu powoduje tylko "awaryjne" załączenia wiatraka, gdy silnikowi grozi przegrzanie. Średnia temperatura silnika jest w takiim przypadku o wiele wyższa, niż w przypadku, gdy silnik jest niejako na stałe chłodzony na I biegu. A wyższa średnia temperatura silnika przekłada się po pierwsze na narażenia cieplne tłoków, pierścieni czy zaworów/gniazd zaworowych, a po drugie - zmniejsza efektywność klimatyzacji... Reasumując - sprawdź czy masz I bieg wiatraka.



[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-09-03 10:16:01 ]
  
 
Cytat:
2005-09-02 20:58:50, mmmmat pisze:
panowie mam pytanko dzis sobie dobilem gazu do klimy wczesniej niby chlodzila ale wentylator sie nie zalaczal wogole dopiero jak silnik dochodzil do czerwonego a niby jak jestklima jedni mowia ze idzie na wolnym biegu inni ze nie tylko czesciej sie wlacza mi sie wogole nie wlaczala chlodzila ale kiepo teraz jak dobilem gazu to sie wlacza co chwilke wentylator i lepiej chlodzi czy jets tam jakis czujnik jezeli chodzi o ilosc gazu bo wczesniej sie nie wlaczal wiatrak



Ktoś mądry kiedyś wymyślił znaki przestankowe po to żeby łatwiej czytało się takie posty jak ten. Nie wiem, który raz już z kolei zwracam uwagę na Twoje posty. Nie sądzisz że jakbyś pisał jaśniej to więcej osób mogłoby Ci pomóc??? Czy to taki problem wstawić kropkę lub przecinek? Ja osobiście z Twojego bełkotu nie rozumiem nic a nic
  
 
ojoj heheh
spoko maroko


  
 
hm jak wlaczam klime przy zalaczonym silniku to nie mam wiatraka niestety i co teraz gdzie jest ten rezystor i ile kosztuje ...
  
 
Cytat:
2005-09-03 21:44:18, mmmmat pisze:
hm jak wlaczam klime przy zalaczonym silniku to nie mam wiatraka niestety i co teraz gdzie jest ten rezystor i ile kosztuje ...


Rezystor powinien być widoczny od spodu auta w bardzo bliskiej okolicy chłodnicy. Znaleźć go najlepiej (jak się nie wie jak wygląda) można w ten sposób, że trzeba obejrzeć wszystkie kable dochodzące do wiatraka. Jeden z nich (o długości ok. 20cm) zakończony będzie z jednej strony wtyczką, a z drugiej takim ustrojstwem skrytym pod blachą perforowaną. Nie jest to duża rzecz. Nowy 192PLN. Warto to jednak wyjąć i sprawdzić. Tam jest taki element, który na pierwszy rzut oka nie wiadomo czym jest. A jest bezpiecznikiem przeciążeniowym. Można to na początek zewrzeć i zobaczyć czy wiatrak rusza. Jeśli rusza, to zawatować jakimś drucikiem, niestety nie wiem, jakie powinny być parametry tego bezpiecznika...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-09-04 06:43:19 ]
  
 
a to nie jest takie cuś jak rurka przy chłodnicy na takich zaczepach wyglada jak koncowka lufy z dziurkami na około