MotoNews.pl
  

Problem z automatyczną skrzynią biegów bmw 750 e-32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, mam problem, nie wiem, co robic, i co to może być...
oto, po krótce przedstawię ten problem, ostatnio zauważyłem, że mi coś zaczął śmierdzieć olej w skrzynii, jakby się przegrzewał, ponadto po stronie pasażera, spod silnika, gdzieś przy wlewie oleju do silnika, na tej wysokości, tylko oczywiście, gdzieś nie wiadomo skąd spod silnika, ale w tej okolicy,ten dym się unosił, nie wim, czy to jest spowodowane, wyciekiem oleju, który miałem wcześniej ze skrzyni, bo warto powiedzieć o tym, jakiś czas temu miałem wyciek ze skrzynii automatycznej, samochopdzik na lawete za brałem i zawiozłem do mechanika, te doloał oleju i nie mógł znaleźć żadnych objaw, zatem odebrałem go od niego przejechałem ok. 7 km i samochód zaczął się na biegach ślizgać, tzn ja mu gazu, a on nic nie przyspiesza, zatem ślizgał się, zostawiłem go u znajomego, i teraz moje poytannie jest takie, co to moze być wiadomo, że skrzynia, wiadomo też, że jak się rozgrzeje olej to ślizga się, wiadomo, też,że dymi olej p[rawdopodobnie po stronie pasażera, może się wypala, co robić?
Z góry dziękuję wszystkim znającym się na skrrzyniach automatach, przypomnę, iż chodzi tu o bmw 750 e-32, rok 1990, przebieg około 300 000 km, pozdrawiam i czekam na pomoc, a może ktoś i doradzi, gdzie taką skrzynię w noramlnych cenach i stane technicznym mogę kupić....jeszcze raz pozdrawia m
  
 
Nic nie wiadomo z tego twojego opisu. Nie obraź się ale mój 10 letni kuzyn lepiej potrafi opisac jakieś zjawisko niż ty.

Cytat:
statnio zauważyłem, że mi coś zaczął śmierdzieć olej w skrzynii


A jak do tego doszedłeś ??

Cytat:
ponadto po stronie pasażera, spod silnika, gdzieś przy wlewie oleju do silnika, na tej wysokości, tylko oczywiście, gdzieś nie wiadomo skąd spod silnika, ale w tej okolicy,ten dym się unosił


Normalnie masło maślane - spod silnika, ale przy wlewie oleju do silnika. Ja jeszcze nie widziałem wlewu olej do silnika pod silnikiem.

Cytat:
...dym się unosił, nie wim, czy to jest spowodowane, wyciekiem oleju, który miałem wcześniej ze skrzyni, bo warto powiedzieć o tym, jakiś czas temu miałem wyciek ze skrzynii automatycznej


A co ma wspólnego wyciek oleju ze skrzyni z dymieniem. Jeżeli jest tak jak piszesz i jest to z prawej strony auta przy silniku - to dym ten najprawdopodobniej wydostaje się w miejscu łaczenia kolektora wydechowego i rury wydechowej. Najprawdopodobniej musisz uszczelke wymienić.

Natomiast jak chcesz coś więcej wiedziec o skrzyni to napisz jaki kolor ma ten olej u ciebie w skrzyni (szary, brazowy), jaki ma zapach (zjełczały, spalenizna).
Mimo wszystko pierwszą myślą jest to że zużyte są okładziny cierne hamulców i sprzęgieł lub zaluźne taśmy hamulcowe. Może też być zatkany filtr oleju.
Proponuje jechac do mechanika i zapytać ile wrazie czego będzie cię kosztować:
a) wymiana okładzin ciernych,
b) wymiana sitka/filtra oleju,
c) ewentualna regulacja.
Jeżeli masz porządnego mechanika pod ręką i w dodatku uczciwego to radzę to zrobić - choc to na pewno kosztowne. Napoczątek i tak musisz się zorientować w kosztach. Następnie proponuje poszukac na Allegro takiej skrzyni - choc może być ciężko, gdyż jest to stosunkowo żadki silnik (w Polsce).

Co do kosztów zakupu używanej to nie zazdroszcze
Bo do silnika 5000cm3 to gdzieś od 1500 - 2500zł. Choć zdarzają się też za 500-1000zł, ale najprawdopodobniej są w takim stanie jak cena czyli NISKIM.

PS. Mam nadzieje, że się nie obrazisz co do pierwszych komentarzy

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-09-03 18:10:32 ]
  
 
nie obrażam się, nie obrażam, ale opiszę to jeszcze raz: jakiś czas temu wyczułem śmierdzacy olej, prawdopodobnie ze skrzynii, zapach, jakby się przypalał...., potem skrzynia po ok 30 km przestała działać, tzn. zaczęły się biegi ślizgać i wylał się olej ze skrzynii , o czym jeszcze wspomnę poniżej..........ostanio po odbiorze samochodu od mechanika, ale nie w celu naprawy skrzynii, odpalam silnik, jadę pierwsze 5 km i biegi się zmieniają, potem zaczyna się ślizgać i już nie zmienia biegów....., jak wystygnie znowu działa skrzynia, do czasu rozgrzania oleju w skrzynii, co do tego dymu, to gdzieś z okolic kloektora wydechowego, ale co dziwne, że on wydostaje się, na początku jazdy samochodem, tak właśnie było ostatnio, bo już później, jak skrzynia przestała działać, to tego dymu nie było, chociaż, że samochód chodził jeszcze parę minut, być może to wypalają się resztki tego oleju, co mi wcześniej się wylał, ze skrzynii, a co do jego koloru, to raczej był brązowy, niż czerwony......a wylewał się w ciągu 15 sekund pod ogromnym ciśnieniem, nie żadnymi kroplami, czy małym strumieniem, raczej jakby ktoś wodę z wiadra wylewał!!!!!!
  
 
Cytat:
....w ciągu 15 sekund pod ogromnym ciśnieniem, nie żadnymi kroplami, czy małym strumieniem, raczej jakby ktoś wodę z wiadra wylewał!!!!!!



Sprawdź przewody: skrzynia - chłodnica oleju.

pozdr
Mariusz
  
 
Ja miałem w automacie ten objaw ze ślizganiem jak trochę się rozgrzał zaraz po kupnie. Okazało się że były wytarte wszystkie sprzęgła cierne. Koszt ponad 4000 zł z elementami. Jak normalnie ruszyłem było spoko, potem trochę poszalałem i jak pod domem chciałem wjechać na krawężnik to nawet nie mogłem pod niego podjechać! ;D
  
 
Cytat:
Ja miałem w automacie ten objaw ze ślizganiem jak trochę się rozgrzał zaraz po kupnie. Okazało się że były wytarte wszystkie sprzęgła cierne. Koszt ponad 4000 zł z elementami. Jak normalnie ruszyłem było spoko, potem trochę poszalałem i jak pod domem chciałem wjechać na krawężnik to nawet nie mogłem pod niego podjechać! ;D


Zgadza się, ale "soniek" pisze, że ucieka mu olej. Wtedy też auto nie może jechać, bo nie ma oleju, a więc ciśnienia i tarczki się niedociskają. Najpierw należy zidentyfikować miejsce wycieku.

4kpln to dosyc drogo za naprawę (wymianę) tarczek po 17-20pln/szt (w koszu jest ich 4 albo 5 szt), ale wiadomo, co się nie zrobi, aby ukachane auto jeździło.

pozdr
Mariusz
  
 
Tak tak ale ja mówię o tym "przestawaniudziałaniu na rozgrzaniu'" ;D 30 parę tarcz było wymienionych i jeszcze jakieś bzdury :/