MotoNews.pl
  

Elektryczny szyberdach zamiast manualnego E34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty o tym ale nadal nurtuje mnie jedna rzecz. Jeżeli zamiast korbki, miałbym poprostu silniczek, przełącznik w podsufitce to chodziłoby tak, że 2 przyciski, do tyłu do przodu. Czyli np. jakbym chciał mieć szyberdach zamknięty, musiałbym wcelować w moment tak pomiędzy zamykaniem a podnoszeniem, a to chyba by była ciężka sprawa. W oryginalnym szyberdachu jest takie coś, że jak kliknę odpowiedno na ten dżojsticzek to się albo zamknie albo otworzy albo podniesie. Chciałbym coś takiego założyć, kupie silnik, mam podsufitkę z tym dżojstikiem ale nie mam żadnej kostki. Chciałbym sobie dorobić układ cały tego zamykania ale problemem jest to, skąd ten układ ma wiedzieć, w jakim położeniu aktualnie jest szyberdach? Czy te czujniki będą w samym silniku wraz z przekładnią itd, czy gdzieś może przy prowadnicy szyberdachu?

Pozdrawiam!
  
 
Witam.
Niedawno rozbierałem u mnie tą podsufitke (E28 ) w celu wymiany żarówki od Check Control i dla zabawy wylołem silniczek od szyberdachu. U mnie na silniczku znajduje się takie plastikowe kółeczko z ząbkami oraz układ z jakimś przekażnikiem. Gdy silniczek się kręci kółeczko obraca się a układ ten zlicza o ile zębów obróciło się kółko i w odpowiednim momencie przekażnik rozłącza obwód, a szyberdach zatrzymuje się w odpowiednim miejscu.

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Dexter528i dnia 2005-09-04 21:51:26 ]
  
 
Ahaaa Dzięki za informację Czyli muszę oryginalną elektronikę od tego mieć
  
 
Jakby się uprzeć nie trzeba by montować tego układu. Tyle tylko że trzeba by wtedy samamu wiedzieć kiedy puścić guzik (szczególnie przy zamykaniu)
  
 
Ale to wygoda gorsza od pokrętełka chyba nawet
  
 
Cała elektronika siedzi w silniczku szyberdachu. Znajdz gdzies oryginalna wiazke i wybrowadz w niej wszystkie zasilania i masy. Wszytko bedie ok jak dobrze podlaczysz i ustawisz mechanizm.
A jesli "piatka" przed 92 r. to instalacja powinna gdzies byc oryginalna
  
 
Jeśli chcesz to zrobić to kup kompletny układ sterowania od E34.On tam ma na sterowaniu otwieranie i uchylanie.Sam sie do tego przymierzam i dowiadywałem sie o cene.Kosztuje to ok 250PLN tylko broń boże od ASO.Jaqk masz troche werwy to sam to zrobisz tylko jest troche dłubania.Ja chce dać do znajomego co robi same bawarki i podał mi taką cenę i auto mam zostawić na jakieś 6h.
Pozdrawiam
  
 
Witam.
tez nad tym myslalem bo sam mam na korbke.
silniczek to jeszcze nie taki problem tylko chcialbym zeby dzialalo domykanie z kluczyka.
moze wie ktos co z tym fantem zrobic?
  
 
Sorki, ze odświeżam stary temat, ale to chyba lepiej niż otwierać nowy.
A więc tak - kumpel kupił che wymienić manualny szyber na elektryczny. W tym celu kupiliśmy wszystko co potrzebne: silniczek wraz z całą wiązką (w razie czego) oraz zaślepke z przyciskiem. Niestety po rozebraniu korbki okazało się że nie ma instalacji i niestety musimy wmontować wiązke którą otrzymaliśmy w razie czego Problem polega na tym, że totalnie nie mamy pojęcia gdzie ją podłączyć

Na tym schemacie jest pokazane, że cała wiązka idzie aż do bagażnika, tylko pytanie do czego ?? Czy tam sie znajduje jakiś główny sterownik ?? Może skoro w autku nie było wiązki do szyberdachu to i nie będzie wogóle tego sterownika i nie będzie gdzie podłaczyć tę wiązkę
Co zauważyłem to to, że w to miejsce zmieża więcej takich wiązek Czy ktoś wie co tam się znajduje ?? Może jakaś główna centralka ??

Kurde u mnie nie było problemu bo instalacja była - wszystko podpiąłem i okej. Niby kumpel ma też autko z przed 92 roku i zonk u niego nie ma wiązki A podobno powinna być
  
 
Koledzy oswiećcie mnie. Mam też szyber na korbę, i z tego co przeczytałem wystarczy dokupić silnik i zamiast korby zamontować go i będzie działać? Mam kompletna wiązke z silnikiem do szyberdachu tylko nie wiem czy montując silnik nie trzeba zmieniać całej ramy szyberdachu? Bo np. w mercedesie 124 silnik jest w bagazniku a cały napęd idzie przez linkę stalowa zakończona takim duzym gwintem który napedzany jest od slimaka silnika
  
 
Nie trzeba żadnej ramy zmieniać. Jak masz okablowanie to montujesz silnik podłączasz przycisk i regulujesz działanie. Potem zakrywasz wszystko maskownicą i po sprawie. 30 minut roboty z regulacją. Wiem bo do siebie montowałem w miejsce korbki tyle, ze ja mam starą bete i kable już miałem. Problem jak nie ma kabli o czym poniżej napisałem.