Silniki diesla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie. Wiem ze w benzyniakach BMW łańcuch rozrządu był montowany dopiero od 1993 roku, a wcześniej był pasek. a jak to jest w silnikach diesla trojek? tj. 318 tds, 325 td i 325 tds od początku był montowany łańcuch rozrządu? Czy został on wprowadzony tak jak w benzyniakach w pozniejszych latach? Chce kupic sobie 3 w dieslu i chciałbym własnie z łancuchem a nie z paskiem. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Wiem ze w benzyniakach BMW łańcuch rozrządu był montowany dopiero od 1993 roku, a wcześniej był pasek


hmmmm, kto ci takich głupot nagadał?? albo moze moje E-28 jest młodsze niż pisze w papierach?
wszystkie podane przez ciebie modele miały łańcuch. czy to jest kryterium wg którego wybiera się auto??
pozdrawiam
  
 
tak pisało w artykule "auto świat" dotyczacym BMW 3 e36. Ze polecaja auta po 93 roku produkcji, gdyz montowany byl juz w nich lancuch, a nie pasek wytrzymujacy 45000 km. Mnie benzyna nie interesuje lecz diesel. a nigdzie nie moge takiej informacji uzyskac. Nawet w instrukcji obslugi modelu e36 nie ma podanej informacji czy silniki sa na pasku czy na lancuchu. pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-05 10:28:15, nivre pisze:
tak pisało w artykule "auto świat" dotyczacym BMW 3 e36. Ze polecaja auta po 93 roku produkcji, gdyz montowany byl juz w nich lancuch, a nie pasek wytrzymujacy 45000 km.


nieobraź się kolego ale napisałeś wyraźnie:
Cytat:

Wiem ze w benzyniakach BMW łańcuch rozrządu był montowany dopiero od 1993 roku,


więc z twojej wypowiedzi można wnioskować, że BMW ma pasek dopiero po 93roku, nie uściśliłeś tego do BMW E36, a powinieneś.

Co do rad i prawd pisanych przez Auto Świat to się nawet nie wypowiem. Ale faktem jest, że najlepiej jest kupić E36 po 93 roku bo były łańcuchy rozrządu, ale gdyby Auto Ś był konsekwentny to by napisał, że zmiany nie tyczą się tylko łańcucha rozrządu. A jeżeli chcesz kupić np z 92' to też możesz nabyć E36 318IS(140KM) z łańcuchem, E36 320 24v (150KM) z łańcuchem, E36 325 24v(192KM) z łańcuchem. A co do pytania na temat diesli to typ m51(325TD(S) z tego co mi wiadomo ma łańcuch rozrządu i 318TDS też. pzdr
  
 
Dziekuje i postanawiam sie poprawic na przyszłosc w precyzowaniu moich pytan. A tak na marginesie to moglbym wiedziec jakie jeszcze zmiany byly w modelu e36 w 93 roku? Dzieki i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-09-05 14:14:28, nivre pisze:
Dziekuje i postanawiam sie poprawic na przyszłosc w precyzowaniu moich pytan. A tak na marginesie to moglbym wiedziec jakie jeszcze zmiany byly w modelu e36 w 93 roku? Dzieki i pozdrawiam.


a żeby było śmieszniej to Ci w tajemnicy napisze że w sedanie E36 316i M40(pasek) był produkowany do 02/1994 a 318i M40 pasek do 04/1994, czyli nawet gwarancji rocznik 94 nie daje. Następcą silnika M40 (pasek) był M43(łańcuch), oba silniki były przez jakis czas równolegle w sprzedaży. A zmiany jakie zaszływ 94r to zmiany głównie kosmetyczne i to nie wielkie, o szczegóły pytaj Tolo84, pzdr
  
 
zmiany kosmetyczne byly ale dopiero w 96 roku, miedzy innymi nowe nerki, nowe kierownice, inaczej wyprofilowane fotele, klimatronick doszedl w 95 roku. a z silnikami 4 cylindrowymi bylo tak jak pisze Jeztom, rownolegle sprzedawali model z paskiem i z lancuchem. Modele 91/92 wizualnie sie nie roznily od tych 93/94 kiedy to weszly silniki z lancuchem, i taka mala rada dla kupujacych- airbag byl standardem od 1993 roku w e36 wiec jak ktos zobaczy np 93 czy 94r bez poduszki to wiadomo...

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-09-05 15:36:48 ]
  
 
Dziekuje wszystkim bardzo za wyjasnienia. mnie osobiscie pociaga e36 td lub tds, a nie benzynka. a przy okazji moze ktos wie jak sie trzymaja zawirusowane td/tds? tj. po chipie. z 143 KM tds robi sie okolo 170, ale czy to dobre dla zywotnosci silnika? i jakbym mogl jeszcze prosic o wyjasnienie czym dokladnie roznia sie silniki 2,5 td od tds? wiem ze tds ma chlodnice powietrza a td jej nie ma. ale jak nie kupie tds tylko td to raczej mi sie nie zdaje ze jak zaloze do niego intercooler to moc podskoczy na 143KM. pewnie jest inny komputer, prosilbym o przyblizenie tego zagadnienia. z gory dziekuje i pzdr
  
 
Poszukaj wątku o tytule chyba "Chcieli mnie oszukać" tam pisali jak odróżnić td i tds.
  
 
Cytat:
2005-09-06 10:30:52, nivre pisze:
a przy okazji moze ktos wie jak sie trzymaja zawirusowane td/tds? tj. po chipie. z 143 KM tds robi sie okolo 170, ale czy to dobre dla zywotnosci silnika?


W TDS-ach jest tendencja do pękania głowic, przy żyłowaniu silnika, tak więc na chłopski rozum robiąc 170KM chyba jeszcze bardziej zwiększasz prawdopodobieństwo takowej usterki. pzdr
  
 
325 i 525 td/tds to łańcuchy a 324 i 524 td to pasek. Szukaj na realoem.com/bmw i dowiesz sie wszystkiego.