4 bieg -200km/h??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema, mam pytanie, mianowicie gościu na allegro pisze mi ze jego RST lata na czwartym biegu 200km/h i ze turbina pompuje 1,1 bara , acha zeby było weselej auto jest zagazowane!! Mówie mu ze chyba lata te 200km/h z przepaści z pełnym obciążeniem ale sie uparł ze tak jest bo on tyle nim leciał, czy sądzicie że to jest możliwe??pozdro.śpiewa za niego 8 klocków.
  
 
Każdy mówi wiele, jeden latał nawet 350 w terenia zabudowanym, ja wyznaję zasadę póki nie zobaczę nie uwierzę. Co do tych 200 na czwórce może bym jeszcze uwierzył bo Sydnejowy RST zbliżał się na 4 do 200 więc myślę że to się da zrobić.
Natomiast co do tego 1,1 bara to już bym się grubo zastanowił.
  
 
wg mnie wlasnie predkosc maksymalna uzyskuje sie na 4 a nie 5 biegu, ale czy jest to 200 to najlepiej sam to sprawdz
  
 
Wydaje mi sie jednak ze gdyby w cylindry doszło ciśnienie 1,1 bara i nie ma szans by przy takim ciśnieniu nie zrobiło sie w nich bardziej sucho to byłby żelazny deszcz bo jakby nie było to jest jeszcze raz tyle co seria(0,55 bara) chyba musze to jedank zobaczyc i sie nim przelecieć
  
 
ja bym serio sie grubo zastanowil...jezeli nie ma chipa w ecu i jezdzi na 1.1 bara na benzynie to znaczy ze albo ma ecu zjebane, albo wtrysk albo to i to...seryjnie w essim nie da sie podniesc doladowania na wiecej niz 0.7 moze 0.8. Gdy wszystko jest sprawne ecu odcieloby zaplon jak zobaczyloby cisnienie powyzej 0.7-0,8. Inna opcja jest ze ecu jest wogole odlaczone i samochod jezdzi tylko na gazie iwtedy to jest nawet mozliwe. Generalnie mocno odradzam rst tuningowane w polsce. Ludziom sie wydaje ze to mechaniczny wtrysk to mozna sobie tu sruba pokrecic tam rurke odciac i jazda a potem czemu te tloki popekaly albo czemu sie przegrzewa. Dowiedz sie czy ma chip przedewszystkim i czy sprawdzal mu AFR (sklad mieszanki) przy pelnym doladowaniu. Dobrze radze bo ja sie tak nadzialem a raczej ten co od niego kupilem essiego
  
 
Ciekawe kiedy sie rozsypie przy takim cisnieniu doladowania, mozliwe ze 200 robi na 4 biegu bo ja swoim XR3i (seria) na 4 biegu robie jakies 185-190
  
 
Czyli na serii da sie podnieść do 0,7 bara i nic nie powinno sie stać???I jak to zrobic bo czytałem ze wsadza sie pomiędzy actuator czyli ten cylindryczny zawór a turbine na węzyk zawór dławiący jednostronnie i mozna wyregulaować ciśnienie np. do 0,7 bara - prawda czy nie?
  
 
mechanicznie można... nawet do tego 1.1 dac... a regulacja act ... nie do końca się sprawdza, poza tym fabryczne doładowanie na poziomie 0,55 "znacznie zwiększa żywotnośc fabrycznego silnika", chociaż klamoty wytrzymają do 30% zwiększenia mocy, weź pod uwagę że twój silnik nie jest nowy.. ma pewnie z 200K w plecach i zwiększone doładowanie na pewno mu nie pomoże... chcesz miec jak nalezy.. 1. tłoki low comp + kute graty 2. ECU i ACT no i za min 5K masz maszynę że śmiga..
  
 
no prawda ale jak ecu dowie sie z tego wezyka co idzie od kolektora dolotowego ze ma wieksze cisnienie niz na to pozwala jego mapa paliwowa to i tak odetnie zaplon....o ile nie ma popsutego tego czujniak albo odpietego tego kabelka. Ecu w RST ma tylko jedna mape paliwowa bo to prosta konstrukcja. W tamtych czasach musialoby jezdzic w bagazniku i wazyc swoje zeby pomiescic mapy dla roznych doladowan....
dokladnie odetnie zaplon jak wyczuje doaldowanie powyzej 0.72 BARA przez dluzej niz 3 sec.

[ wiadomość edytowana przez: rex dnia 2005-09-06 09:07:22 ]
  
 
Kurcze bo chyba spadło mi ciśnienie , na wsakźniku doładowania pokazuje 0,45 bara i nie wiem czego to problem, nie ma pęknięć na węzach bo sprawdzałem kolektor ssacy tez jest cały, nie wiem gdzie przyczyny szukać.
  
 
problem moze lezec w elektrozaworze. Podlacz rurkie idaca z wastegate bezposrednio do turbo a ta co idzie spod filtra powietrza zatkaj. Wtedy zobacz ile ci pompuje. Jezli normlanie to znaczy ze elektrozwor konczy swoj zywot. Jak dziala prawidlowo to powinien klikac jak sie wlacza stacyjke. Jak bedziesz go odlaczal to zapisz sobie gdzie poszczegolne rurki ida bo inaczej bedziesz mial problem....tzn mam rysunki jak powinien isc ale zawsze lepiej miec pod reka. Jezeli jest zwalony to cisnienie mozesz sobie podregulowac takim drutem idacym z tej slynnej puszeczki. Skrecajac go (skracajac) zwiekszasz doladowanie.
  
 
drut ze słynnej puszeczki czyli??jak dokładnie?
  
 
jak zajrzysz od spodu to masz do turbo przyczepiona taka puszke. To jest aktuator, z niej wychodzi taki pret i nasadzony jest na taki bolec. Wlasnie to odpowiada za to jakie cisnienie ci pompuje bo ten bolec jest z klapka ktora sie otwiera ciagnan za pret....kurde w smie po co ja to pisze....jak zajrzysz po spod to zdejmij ten pret, skrec go pol obrotu i nasadz i sie przejedz i zobacz ile ci pompuje.
  
 
ok, zobacze co to da, dzieki wielkie.
  
 
pewnie mi nie uwierzycie ale ja lecialme swoim mkv (1,8 16v) na gazie z 3 osobami na 4 biegu 210hm/h (bynajmniej tyle pokzaywal licznik) na felgach 16 calowych na prostej drodze
  
 
heh ale to nic...ja mam takiego essiego w garazu pod ziemia to typ. mk70000 z trzema turbinami a w bagaźniku mam 50-litrowa butle na podtlenek azotu i idzie mi tylko 200km/h na jedynce:/


buhahahaha no ja też powiem szczerze uznaje zasade że jesli zobacze to uwierze... musiał bym serio tego mojego wytestować...
  
 
Cytat:
2005-09-06 08:18:45, kierek pisze:
wg mnie wlasnie predkosc maksymalna uzyskuje sie na 4 a nie 5 biegu, ale czy jest to 200 to najlepiej sam to sprawdz



W 1.4 i 1.6 to masz racje. Ale mocniejsze silniki na 5 biegu beda mialy max predkosc.
  
 
to mial byc watek o rst a znowu sie zaczna dywagacje ile komu poszedl jaki essi
  
 
Cytat:
2005-09-06 18:33:19, toradek pisze:
W 1.4 i 1.6 to masz racje. Ale mocniejsze silniki na 5 biegu beda mialy max predkosc.


O przepraszam w 1.6 mam wyzsza predkosc max na 5 biegu niz na 4. Takze u mnie 5 bieg nie jest tzw. nad biegim
wiec ta zasada obowiazuje tylko do silnika max 1.4l bo powyzej juz nie.
  
 
Rick, nadbiegiem to jest, bo ma przelozenie dluzsze niz 1:1. Tylko po prostu starcza Ci mocy na rozpedzenie autka.

Co do RST - chcialbym zobaczyc to 1.1 bara oraz jesli takie jest to AFR przy nim.