KURS lakierowania!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to by sie przydalo,by ktos od podstaw wytlumaczyl jak sie do tego zabrac we wlasnym garazu!!!
  
 
To chyba bardziej do Pytań i Odpowiedzi niż do tuningu pasuje.
  
 
wejdż na motonewsa, tam jest kącik z którego można się conieco dowiedzieć
  
 
W sumie pomysł nie głupi można by to gdzieś u nas jakoś porządnie zebrać do kupy.....
  
 
mnie taki pomysł też się podoba
  
 
Witam moj kolega robil blacharke sam jakby cos to moge go podpytac co i jak zrobil tyle tylko ze nie wiem czy to dobry fachowiec bo juz cos mu sie rypie z lakierem i wogole ale podpytac moge moze wie co zle zrobil.
Pozdrawiam
  
 
Podstawowe pytania:
1.Co chcesz malować (wielkość elementów, rodzaj powierzchni-plastik,blacha,)?
2.Jakimi sposobami (pistolet-jaki, areograf, spray)
3.Jak wygląda Twój garaż (miejsce, kubatura, możliwość filtracji powietrza, szczelne zamknięcie...)

A oto w skrócie:
1.Wyczyścić powierzchnię przedmiotu z rdzy i innego świństwa
2.Odtłuścić
3.W przypadku rdzy pociągnąć np Brunoxem (preparat wiążący rdzę), później podkład (na ocynkowane blach jest też specjalny podkład tlenkowy).
5.Odtłuścić
6.Szpachlówka (w zależności od rodzaju podłoża i od wielkości ubytku różne szpachle)-nakładać sukcesywnie kilka warstw przy większych ubytkach.Poczekać dokładnie, aż wyschnie.
7.Obróbka na sucho szpachli zaczynać od papieru 180, kończyć na 300 (można obrabiać szlifierką oscylacyjną, ale koniecznie z odciągiem).
8.Obróbka lakieru starego i szpachli papierem wodnym 500, 800, ewentualnie 1000
9.Odtłuścić
9a.Muchozol w powietrze na muchi
10.Podkład w miejsca przetarte do blachy (pistolet) (schnięci min 24h)
11.Papier wodny 800
12.Odtłuścić
12a.Polać podłogę iściany wodą celem uniknięcia kurzenia
12b.Muchozol w powietrze na muchi
13.Lakier (schnięci min 24h)-kilka warstw.
14.Ewentualnie polerka (np pasta APP-03,potem06,010)

Uwagi:
1.DO odtłuszczania stosować paierowe ręczniki przemysłowe, (nie żałować!!!) i np zmywacz ZBE (na bazie ekstrakcyjnej)
2.Podczas całego zabiegu unikać jak ognia wszelkiego kontaktu z tłustymi elementami w aucie
3.Zabezpieczyć całkowicie każdy element, który nie wymaga lakierowania (z każdej strony) papier+taśma klejąca malarska
4.Malować w masce i kombinezonie
5.Przy metaliku dochodzi warstwa klaru-lakieru bezbarwnego
6.Ciągnąć strumień lakieru z pistoletu tak, aby nie pociągnięcia zachodziły na siebie, inaczej wyjdzie gęsia skórka
7.Temperatura malowania powinna być około 15 stopni, zimniejsza powoduje wolne schnięcia, cieplejsza gęsiąskórkę. Ostudzić samochód.
8.Nakładać kilka cienkich warstw w zależności od konieczności.
9.Do plastików osobny podkład (na różne plastiki różny)
10.Konserwację podwozia przeprowadzić po malowaniu i wyschnięciu


Uchhh..to tak w skrócie robiłem w garażu u kumpla. Ma garaż z filtrem nawiewu i wyciągiem poprzez kraty w podłodze. Cały jest wylany na gładko, więc można zmuć wodą. W razie pytań chętnie odpowiem.
  
 
Dodam tylko ze kolejne warstwy lakieru nakladac w odstepach ok.30 minutowych (w zaleznosci od temp.) tak zeby lakier lekko wysechl ale nie do konca.
Co do tych recznikow przemyslowych to sa specjalne do lakierni -tzn bezpylowe a to wazne zeby nie zostawialy swinstw na samochodzie
Musisz tez pamietac o tym zeby lakierowac stalym cisnieniem -uzywajac tego samego lakieru a zmieniajac tylko cisnienie nakladania uzyskasz rozne odcienie
  
 
surec! Wielkie dzieki. Wlasnie o takie INFO mi chodzilo. Zreszta mysle ze nie tylko mi sie to przyda!
Pozdro dla fanow MKVII...
  
 
wlasnie na temat plastiku... Jakiego podkladu uzywac do plastików!! to takze mnie interesuje. Czas schniecia jest chyba szybszy.Tak czy nie??
  
 
Cytat:
2005-09-08 09:35:00, matre22 pisze:
wlasnie na temat plastiku... Jakiego podkładu uzywac do plastików!! to takze mnie interesuje. Czas schniecia jest chyba szybszy.Tak czy nie??


Tak, czas schnięcia jest dużo krótszy (około 1h). W zależności od rodzaju podkłądu można go nawet później nie przecierać do lakierowania (jak był rzadki). O podkłąd zapytaj w sklepie z lakierami, jest ich sporo i różne. Musisz podać rodzaj towrzywa (ABS, polwęglan, PVC, PP, PE...) Ja malowałem po 1 godzinie już na gotowo. Teraz nie pamiętam, czym dokłądnie malowałem, ale był rzadki czarny. Pamiętaj także o filtrze przy wlewaniu farby do pistoletu. Jeśli plastik jest nieprzetarty do części tworzywa (jest farba), to wystarczy ją zmatowić i pociągnąć na gotowo lakierem. Aha są też szpachlówki natryskowe na małe,ale występujące w dużej ilości ubytki.
  
 
Dobrze wiedzieć! Dzięki.
  
 
Surec wielka dziękówa za opis czegoś właśnie takiego szukałem.Zrobiłes to super jak w tabletce: krutko zwięźle i na temat.

PS mam juz prawie wszystko tylko Muchozolu mi brak
  
 
mam pytanko. dzisiaj widziałem srebrnego essiego z UWAGA! lakierowanym na srebrny kolorek grilem. i co wam powiem to wam powiem, ale było to zrobione naprawdę fachowo i miało zajebisty wygląd

Ma ktoś może patent na tego typu akcję?

Surec wiesz coś może na ten temat?????????????????????????
  
 
ale jaki jest ten grill (materiał, wygląd)...?
  
 
Cytat:
2005-11-04 16:23:28, surec pisze:
ale jaki jest ten grill (materiał, wygląd)...?



plastik....
  
 
tzn gril w kolorze nadwozia-jasnym srebrnym?.... ja tak mam
  
 
Cytat:
2005-11-04 16:24:46, Remarq pisze:
tzn gril w kolorze nadwozia-jasnym srebrnym?.... ja tak mam



dokładnie tak...!

masz moze fotkę????
  
 
macie na myśli siatkę, czy co?
  
 
surec, chodzi mi o seryjny plastik w mk7-na przykład...